Savnet: Harry Hole

En nær venn av oss, politimannen Harry Hole, har forsvunnet og vi har grunn til å tro at han er i stor fare. Denne siden er laget for at så mange som mulig kan hjelpe til i letingen etter Harry - og finne ut hva som egentlig har skjedd med ham.

Harry rømte ut av landet etter all påkjenningen rundt etterforskningen media kalte for "Snømannen-saken" for et års tid siden. Den 25. august fikk imidlertid Øystein en oppringning fra Harry, som sammen med flere andre ting, tyder på at Harry har havnet i en presset og farlig situasjon - og at noen er etter ham. Foreløpig vet vi ikke akkurat hva som har skjedd - men vi har følelsen av at vi kun har sett toppen av et isfjell. På denne bloggen vil vi oppdatere hvordan søket etter Harry utvikler seg, og legge ut all informasjon vi får tak i. Vi oppfordrer også dere innstendig til å gjøre det samme - finner dere spor eller opplysninger som kan føre til at vi kommer i kontakt med Harry, post det her - i kommentarfeltene! Vi oppfordrer også så mange som mulig til å registrere seg med e-post og sms - på den måten holdes du best oppdatert i saken, samt får tidligst tilgang til den viktigste informasjon som måtte komme for dagen. Vi vil imidlertid begrense utsendelsene av disse, du trenger ikke være redd for å bli forstyrret i tide og utide.

En annen grunn til at vi raskt må komme i kontakt med Harry, er at vi må overbringe ham en viktig beskjed av privat karakter. På grunn av interne forhold i politiet vi ikke kan komme nærmere inn på, er det ikke hensiktsmessig at de blir involvert i søket. I hvert fall ikke foreløpig. Vi kan heller ikke gå ut med bilde av Harry, siden dette kan hjelpe andre aktører som også leter etter ham.

Takk for all hjelp!
Rakel Fauke
Øystein Eikeland
venner av Harry Hole

Borgny + Charlotte?

11. september, 2009 kl. 22:03

screenshot-BSM-CL_01_header

Ny utvikling, ny post. Toxic fikk mail fra Bull & Co med en skjermdump vedlagt, som kan kaste lys over koblinga mellom Borgny og Charlotte. Så fikk Øystein mail fra Katrine Bratt – mentalpasient og tidligere kollega, med både livstegn fra Harry og hint til PS-koden!

Kjør etterforskning!

360 kommentarer til «Borgny + Charlotte?»

  1. paal sier:

    Paa Schroeders

  2. Toxic sier:

    tydelig av mailen jeg fikk at BSM og CL hadde et intimt forhold. ‘Elsker deg’ skriver BSM som avskjedshilsen

  3. Eirik sier:

    Virker som BSM og CL hadde et godt forhold ja…
    Tok notater mens all den herlige nye infoen kom, og det ble…
    CL + BSM = Sant???

  4. paal sier:

    Koden på finn annonsen sier “Paa Schroeders”

  5. Eirik sier:

    Finner verken noen spessiell Charlie eller Tor Jonsson på FB. Googler det nå…

  6. Toxic sier:

    Kan nok være en forsmådd elsker som står bak drapene, og da kommer jeg stadig tilbake til de to fotografene.

    Triaden tror jeg bare er ute etter Harry av andre grunner

  7. Toxic sier:

    @Eirik:

    Tor Jonsson. kan være en forfatter eller dikter tenker jeg

  8. morton sier:

    @paal: hvordan kom du frem til det?

  9. Toxic sier:

    dikteren og journalisten Tor Jonsson:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_Jonsson

  10. Eirik sier:

    Ang Tor Jonsson.
    Mulig man kan ha glemt en h i navnet? F.eks Thor Jonsson etc ?

  11. Tussi sier:

    Når det gjelder Tor Jonsson som Borgny nevner i mailen er det en dikter som har skrevet ; “nærast er du når du er borte, noko er borte når du er nær”. Borgny mener tydeligvis han tok feil. Han er nok ikke noe spor i denne sammenhengen :-)

  12. krukk sier:

    tor jonsson er en forfatter..

  13. Eirik sier:

    Da så ;)

    hmmm

  14. paal sier:

    Periodiske tabellen
    (91+(89-6))(21+1+(104-9)+8+(68-(37-5))+(66-39)+68+16)
    (Pa+(Ac-c))(Sc+H+(Rf -F)+O+(Er-(Rb-b))+(Dy-y )+Er+S )
    Paa Schroeders

  15. Toxic sier:

    Jonsson er nok ikke noe spor nei

  16. oystein sier:

    Yess…bra, paal!
    Og ja toxic…send gjerne mailen til oysteineikeland@yahoo.com også.

  17. HM sier:

    fremgangsmåte på finn gåten:
    (Pa+(ac-c))(Sc+H+(rf-f)+o+(er-(rb-b))+(dy-y)+er+s)
    (Pa+a)(Sc+H+r+o+e+d+er+s)

  18. krukk sier:

    good paal…

  19. Toxic sier:

    @Paal:

    Den var imponerende. Naa vet vi hvor Harry er å finne i helga, men er han så dum at han går ditt når alle vet d er favorittstedet hans?????

  20. Eirik sier:

    Hu er lagt inn, så har bare tilmålt tid på maskinen. Og e-posten kom fra xxxxx@sandviken.sykehus.no (ikke hennes egen mail, så det ut som).
    Her er teksten:

    Øystein, Harry ba meg sende denne i kveld. Har’e jævlig her, enn du?
    Vel, drit i å svare – orker ikke høre på sytinga di også:)
    Får ikke lov til å ta imot mail heller. Jævla fengsel.
    Katri
    Her er fra Harry:

    Øystein,
    må si jeg er imponert – 4 nøkler, har du klart detta sjæl?
    Var nære på i Bergen i dag, jeg så dem, men de så ikke meg. Skal derfor komme meg til Oslo og ligge lavt noen dager nå. Men jeg har da en plan. Og en følelse av at det er like før det blir styggere, før det braker løs…de er klin gærne.
    Begynner også å forstå litt mer av drapene…tror nøkkelen er Borgny. Og hennes mannlige bekjentskaper. Kanskje finnes det en eks-kjæreste? Vet bare ikke helt hva eller hvem.
    Beklager igjen at jeg ikke kan slippe deg helt innpå, Øystein. Men vil ikke utsette deg for det jeg nå opplever. Ikke før jeg må.
    HH.
    PS-nøkkelen er verre, men ikke umulig. Jeg likte naturfag bedre enn matte, veit du.
    ___________________

    Poster på nytt her…

  21. Tussi sier:

    Glimrende Paal :-)

  22. LocoSim sier:

    Er redd Øystein får mindre fri enn han skulle ønske…etter mye nøtteknekking er jo dette et gjennombrudd hva gjelder etterforskninga!
    Høres ut som Borgny har en eller annen pissedoff, sjalu eks, ja. Men hvem?

  23. Toxic sier:

    @Øystein:

    U got mail!

  24. HolyMoly sier:

    Fantastisk, Paal!! :D

  25. Toxic sier:

    @Loco:

    Penga mine står på en av de to fotografene

  26. Eirik sier:

    Nå tar jeg 5 min pause for å klarne hodet :)

  27. Magnuss sier:

    tviler på at det er Harry som er på Schrøders. men kanskje noe kommer til å skje der? eller det finnes noe der?

  28. Eirik sier:

    Jeg tror at noe/noen er på schrøders…
    Antageligvis i vårt favør, ikke Triadens…

  29. Magnuss sier:

    Det var kjappe 5 min, Eirik…:)
    Virker dessuten som om neste uke blir litt action…kult.
    (Selv om jeg tror denne saken varer til 22.9)

  30. Toxic sier:

    @magnuss:

    Har på følelsen at d ikke blir så stille som først antatt i helga heller

  31. Liave sier:

    Søren at jeg ikke tok den FINN greia raskere! Men veldig bra jobba, Paal :)

  32. Eirik sier:

    @Magnuss: Jepp ;)

    Ang mordet på BSM; vet vi hvor hun ble drept?
    Datoen på e-mailen til CL er datert 15/8.. Da var det 8 dager til BSM og CL skulle møtes. Men BSM ble drept den 21/8… Hun ble da drept føør hun kom “hjem” fra der hun var/gjemte seg. Har man vært klar over det og jeg som bare har glemt det, eller??

  33. oystein sier:

    Jada gutta…skjønner jo det snart jeg også….skal se hva jeg får til:)
    Men ser jo også at dere klarer dere jævlig godt på egen hånd også. Impressing!

  34. Toxic sier:

    @øystein:

    Kan du stike innom Schrøder en gang i helga å se om du finner ut noe interessant??

  35. Eirik sier:

    Neste generasjons etterforskning: Folket på nettet :)

  36. Magnuss sier:

    Tror det er sånn: BSM ble drept 21/8 og CL 25/8 (?)…altså to dager etter at hun kom hjem (23/8).

  37. Eirik sier:

    CL var hjemme, mens BSM var “ute”.. BSM ble etter det som er utgitt drept mens hun var “ute”, mens CL ble bare drept den 27/8

  38. Baard sier:

    @ Paal
    Imponert!!!

    Får bare sjekka innom av og til.. er på jobben.

    Glad dere er tilbake på forsmådd mann sporet. Jeg har sendt meldinger til en del av gutta på BSM sin FB side uten svar. Men enda ikke til han creepy duden..

  39. oystein sier:

    @Toxic: Jo, men har et par faste oppdrag ut av byen i morra (t/r Halden med nabodama blant annet…ikkeno fin, dessverre)…så det beste er om noen av dere/de som leser dette senere kan stikke innom.
    Har for øvrig lagt inn mailen øverst i denne tråden her…klikk på bildet for stor versjon.

  40. Frk. Knudsen sier:

    @Baard:
    Han creepy duden er Kjell Nordström, sant? Kjell Nordstrøm = Baron von Bulldog (kjent svensk/norsk designer)

  41. Eirik sier:

    Kjent eller ei, creepy :P

  42. Liave sier:

    @Frk. Knudsen: Aha! Det forklarer den tanken jeg fikk med en gang jeg så bildet, om at ‘han der har jeg sett før!’ :)

  43. Toxic sier:

    noen som har noen ide om passord på gmailen til BSM.

    Hadde jo vært greit å få en titt der…

  44. HM sier:

    Ang. kode til zhangpu cleaning

    Har vi brukernavn på påloggingen ?

    (MM+V-RP) kan være (2000+5-RP), altså (2005-RP).
    prefiks til dette skulle være “last W. olympic games”, torino/turin(offisielt TORINO jfr. http://en.wikipedia.org/wiki/2006_Winter_Olympics )

    så kommer det jeg trenger hjelp på:
    rp kan bety randomized polynomial time ( http://en.wikipedia.org/wiki/RP_(complexity) )

    dvs. at hvis en sier at passordet er “torino2005-rp” er dette en påstand..som får en verdi 0 hvis sann og 1 hvis usann

    da skal passordet bli torino2004…. men trenger flere til å forsøke flere alt. og sjekke om jeg gjør det riktig :D

    litt mye tekst og sikkert litt skrivefeil, men men

  45. Liave sier:

    I mailen skriver Borgny om Mysteriemannen at; “Han har så mye makt.” Makt over henne og/eller makt gjennom jobb/personlighet…eller noe helt annet?

  46. pat sier:

    Jeg tenker litt på “MM+V-RP” og tenker (som noen sa tidligere) at det er nok best å tenke som en kineser ville gjort. Altså slik vi gjorde på KingKong-saken.

    Jeg har ikke stort å komme med, men har funnet ut at “MM” er kinesisk slang for MeiMei (altså foxy damer (løst oversatt)). Om det er noe hold i det aner jeg ikke, men nå må jeg legge meg. Skal på en ukes ferie til Kreta i morgen. Og jeg må tydeligvis ta med meg laptopen dit ja… :)

  47. Toxic sier:

    @Liave:

    Denne Bellmann har vel mye makt gjennom jobben i Kripos på en måte..

  48. Frk. Knudsen sier:

    @Liave:
    Jepp det er ikke så rart, han er jo ganske så kjent i norsk fashion og stadig i media.

    Men jeg har mine tvil med at han har blitt involvert i denne saken her på noen annen måte en at han liksom kunne “kjent” BSM gjennom fashion-miljøet. Med andre ord, tviler på at Kjell Nordström vil kunne hjelp oss noe særlig.

  49. Magnuss sier:

    @Liave: Tenkte først på fotografgutta…og holder den største knappen på dem fortsatt…Jens Haugen er jo en av få som aktivt har kontaktet Borgny. Eller han kan være inngangen vår til Ole Fredrik Nydal (?), assistenten.
    Samtidig – “makt” som du sier…Bellmann? Føkker opp etterforskninga?
    @pat: God tur!!

  50. Liave sier:

    @Frk. Knudsen: Der er jeg enig… tror ikke det er meninga vi skal fokusere på ham.
    @Toxic: Det er kanskje ikke helt utenkelig at BSM har hatt ett forhold til Bellmann, selv om jeg synes det virker litt søkt…

  51. Liave sier:

    @Magnuss: Det var bruken av ordet ‘makt’ jeg hang meg opp i. Det er jo flere her som har vært innom fotografen(e)/assistenten både en og to ganger… men jeg ser liksom ikke for meg at de kan være så mektige at det er skremmende for B… i hvertfall ikke gjennom jobben…

  52. Toxic sier:

    @Liave:

    finner d søkt jeg også. Mannen må jo ha oppnådd en viss ‘voksen’ alder for å bli en slags ’sjefsetterforsker’ i Kripos

  53. Magnuss sier:

    @Liave: Mente at jeg var enig med deg…og at Bellmann kan ha sånn makt. Vedr. alder: Borgny var 33 og Bellmann hørtes ikke ut som han var eldre enn 40. Er mulig.
    “makt” kan også henvise til en eks-kjæreste som var voldelig/kjip mot henne.

  54. Eirik sier:

    Noen forslag til passord som matcher mot BSM sin e-post?

  55. iPetrine sier:

    Jeg er litt ny i dette. Har brukt store deler av dagen til å lese meg opp, og ser at dere nevner en slags fellesmail. Men jeg finner ikke noe passord til denne noe sted?

    Forøvrig tolker jeg mailen fra BSM dithen at “han” har mye psykologisk makt over henne. Tror kanskje det er noe i dette med ekskjæreste.

  56. MissBeach sier:

    Har prøvd å komme inn på mailen til BSM nå via kontrollspørsmålet, men det har vært aktivitet på kontoen de siste 24 timer, og da får man heller ikke tilgang via kontrollspm…. Prøver å gå igjennom facebook-siden hennes for å prøve å finne passord nå

  57. MissBeach sier:

    @iPetrine: yunlin5@gmail.com Passord: wonderland

  58. Baard sier:

    Gnir meg i henda over at jeg hele tida hadde rett. Borgny hadde herrbob i emailadressen sin: )

    at 76 var lagt til burde jeg seff tenkt på..

  59. Baard sier:

    prøv borgny76

  60. Eirik sier:

    La meg gjette? Du fant ut det etter du hadde lest ASM sin blogg? Da er vi to :P

  61. Baard sier:

    eller “passord” evt “password”

  62. Eirik sier:

    @Baard: det var feil

  63. Eirik sier:

    Du tenker på passordet for å komme inn på gmail account’en nå, sant?

  64. iPetrine sier:

    @MissBeach Takk! :)

  65. Pixley Mapogo sier:

    Lurer på om Tor Jonsson er mannen bak favorittsitatet til Borgny på facebook, “alle disse dagarna. inte visste jag att det var livet. (en eller annen svenske)”

  66. Liave sier:

    Ang. gmailen til Borgny har jeg prøvd Charlotte/charlotte, Charlie/charlie og herrbob som passord…ingen av dem funka for meg…

  67. MissBeach sier:

    @Liave De har jeg også prøvd, pluss en bøtte andre.. men vi finner det nok til slutt! I verste fall får vi vente til i morgen og satse på at vi klarer å løse kontrollspørsmålet :)

  68. Sophiegirl sier:

    mora het(er) kari

  69. Liave sier:

    Mhm. Men tilbake til FINN koden ett øyeblikk. Er det noen her som har tid/lyst til å dra innom Schrøders og se om det finnes noe interessant der? Jeg er ute av byen i helga, så jeg får desverre ikke gjort det.

  70. Toxic sier:

    @liave:

    Hva skal vi evt. se etter tror du???

    Kan ikke love at jeg får d til men skal prøve

  71. MissBeach sier:

    Jeg bor 10 mil unna dessverre…

  72. Sophiegirl sier:

    kanskje det ligger en beskjed i baren?

  73. Petter sier:

    @baard på bloggen til ASM..

    “Men i dag våknet jeg lettere til sinns. Så i morges gikk jeg inn på Borgnys rom for første gang etter at det skjedde. Ryddet litt i klærne hennes, i gamle skolesaker og fant den gamle teddybjørnen hennes – “Herr Bob”! “

  74. Liave sier:

    @Toxic: Jeg aner ærlig talt ikke… Spurte først og fremst pga det Øystein sa i sted, om at det beste ville vært hvis en av oss kunne stikke innom – fordi han ikke fikk tid.

  75. Sunngifu sier:

    Dersom det ligger en beskjed i baren må det vel gå an å ringe?

  76. oystein sier:

    @Alle: Sinnsykt bra om noen får stikki innom Schrøder ASAP (helst i går), sjøl har jeg tatt meg en liten en (vel, én er vel litt løgn) og har ikke råd til å miste løyvet, ellers hadde jeg gjort det sjøl.

    Noen av dere har sikkert gjort det, men les gjerne forrige post: http://www.savnet-harryhole.com/2009/09/full-oppsummering-for-helgen/ . Håper jeg har fått med det meste.

    Skal til Halden halv sju i morra med naboen, så jeg må køye – lover å stikke innom mellom slaga i morra. Dere gjør en helt sinnsyk jobb her, veit ikke hva vi skal gjøre for å takke dere!

  77. Toxic sier:

    @sungifu:

    Å ringe Schrøder er som å snakke med en døv person. Totalt håpløst……

  78. Frida sier:

    http://a1.twimg.com/profile_background_images/34145570/0704_001.jpg

    andre enn meg sett dette?? kan det være noe clue, med tanke på “V”….

  79. Sophiegirl sier:

    @oistein
    tja, kanskje du kunne skaffe oss billetter til aschehougs hagefest neste år? ;-P

  80. Sunngifu sier:

    Da så :)
    Jeg er bergenser i Trondheim så har lite peiling. Skulle stukket innom om jeg hadde befunnet meg nærmere enn 554 km unna!

  81. Petter sier:

    æsj tenkte passordet til borgnys e-post kunne være teddy, bear , teddybear, bamse eller kosebamse. Ingen av de funker ihvertfall =(

  82. Eirik sier:

    Tenkte jeg skulle bruke kvelden til å fordype meg i BSM og CL –> Charlie?/Eks kjæresten til BSM…

  83. Eirik sier:

    @Frida: Twitter’profilen er falsk og har ikke noe med dette å gjøre…

  84. mfn sier:

    Jeg kan evt gjøre det. Bor i Akersgata, det er ikke så langt unna. Har egentlig ikke så mye fore i morgen.

  85. HolyMoly sier:

    @alle: Er det ingen fra Osloområdet som har mulighet til å stikke innom Schrøders? Jeg er geografisk handikappet på dette området, dessverre…

  86. HolyMoly sier:

    Helst nå i kveld…utifra Øysteins ASAP…

  87. MissBeach sier:

    Det er ingen som kan stikke innom Schrøders nå? :) Siden Øystein mente det måtte gjøres ASAP…

  88. MissBeach sier:

    @HolyMoly Det er bra vi er enige :D

  89. HolyMoly sier:

    @MissBeach: Hehe…great minds think alike, vettu… :D

  90. killermax sier:

    sinnsykt bra jobba alle sammen

  91. Baard sier:

    @petter Jepp. den der har jeg tygd lenge på. :-)

  92. Liave sier:

    Ut fra hjemmesiden kan det se ut som Schrøders stenger kl 00.30…noe som betyr at vi begynner å få dårlig tid hvis en av oss skal rekke bort der i kveld…

  93. killermax sier:

    Tror BSM kaller CL for Charlie- som et kose navn – eller som mannen i forholdet

  94. tnypm sier:

    Der ja, sitat HolyMoly: Hehe…great minds think alike, vettu… :D

  95. mfn sier:

    MÅ jeg gå nå? Hva faen ser jeg etter, da?

  96. killermax sier:

    @mfn: Bare spørr i resepsjonen om det er en beskjed fra harry eller no

  97. Liave sier:

    @killermax: Charlie blir i hvertfall brukt som et kallenavn/kosenavn for Charlotte på engelsk, så det kommer kanskje derfra.

  98. mfn sier:

    Jeg går. Brb.

  99. killermax sier:

    *venter i spenning*

  100. mfn sier:

    Jeg rakk det. Og hva fant jeg? Fuck-O. Bare et lystig lag, to nå svært forvirra servitører med utenlandsk opprinnelse, og masse oppslag om fårikålsfestligheter, som jeg har en stygg mistanke om ikke har en dritt med dette å gjøre. Jeg er skuffa, svett, utslitt og småkvalm etter å ha stappa i meg to porsjoner euroshoppernudler, for så å beine gjennom halve Ullevålsveien.

  101. killermax sier:

    @mfn: det var dumt

  102. mfn sier:

    Det var faenmeg dumt. Og vilt kleint. Se for deg en vilt andpusten kar som peser noe sånt som “sorry, det er sikkert litt kleint, men… har du en beskjed fra Harry eller noe sånt? Er det noe du kan hjelpe meg med i det hele tatt?”

  103. Liave sier:

    @mfn: Uff da…det var synd. Lurer på hvorfor Øystein var så ivrig på å få en av oss ned dit da?

  104. HolyMoly sier:

    @mfn: Utrolig bra jobba! Menne…kjemperart at det ikke var noe der da…

  105. mfn sier:

    Altså… jeg er sikker på at det var noe der. Men de som jobba der kunne ikke hjelpe meg med noe. Og sorry, men jeg hadde bare ikke baller til å begynne å se meg om etter clues der og da, ass.

  106. HolyMoly sier:

    Menne…hvem var det som sa at de så flere tall på det bildet av Schrøders-skiltet? Kanskje det er det han mener…?

  107. HolyMoly sier:

    @mfn: Hva får deg til å være sikker på at det var noe der?

  108. mfn sier:

    Fordi… beskjeden var “På Schrøders?” Vet ikke, jeg. Kan hende det er noe annet han mener. De som jobba der kunne i alle fall ikke hjelpe meg.

  109. Liave sier:

    @mfn: Synes du var tøff jeg… veit ikke om jeg hadde tørt å gjøre det samme…

  110. mfn sier:

    Jo, takk. Og takk for i dag. Nå tar jeg kvelden, til fordel for seng, tv og pen jente.

  111. Baard sier:

    @mfn
    ler meg skakk. Akkurat samme skjedde meg. Tro faktisk jeg så ryggen på deg i det jeg vrengte sykkelen inn døra på schrøder. :-)

    helt resultatløst altså..

  112. Baard sier:

    og svett som f

  113. Liave sier:

    Hahahaha, synes jeg ser det synet for meg ja…

  114. Liave sier:

    Sjekka om “paaschoeders” var ett nytt passord til EttTrygtSted, men det var det ikke… Trodde ikke det var så enkelt heller, men tenkte jeg skulle sjekke sånn allikevel.

  115. MissBeach sier:

    Jeg har prøvd opplagte løsninger som lutefisk, julebord osv… det er jo noe man får på schrøder, men passer nok ikke nei! Så jeg kaster inn håndkledet og tar kvelden :) Vi sees friske og opplagte i morgen :D

  116. iPetrine sier:

    Det begynner å bli seint, men jeg tenker litt rundt dette med paa schroeders… På nettsidene står det at “Schrøder har et smal fasade som tiltrekker seg lite oppmerksomhet”. Det er ikke noe PÅ Schrøders da? Altså utenpå?

    Som sagt, begynner å bli seint, så det er godt mulig jeg er helt på jordet…

  117. Petter sier:

    Da får vi ikke gjort noe mer der (Med mindre det er spor på den faktiske hjemmesiden eller noe nytt spor på finn.no-bilder schrøders).

    (MM+V-RP) har jeg tygd på en time nå..

    “skal prefikses med noe som er beskrevet som “the last Olympic W. Games”. Noe som sannsynligvis er siste vinter-OL, altså Torino 2006.

    A prefix is an affix which is placed before the stem of a word. Particularly in the study of Semitic languages, a prefix is called a preformative, as they can alter the form of the words to which they are fixed.
    Examples of prefixes:
    unhappy : un is a negative or antonymic prefix.
    prefix, preview : pre is a prefix, with the sense of before
    redo, review : re is a prefix meaning again.

    Hvis dette da skal være tall gir det å “prefikse” ingen direkte riktig måte ettersom det er ett ord som er satt forran ett annet ord for å gi det motsatt betydning.

    Siden (MM+V-RP) ikke gir noe ord i seg selv er dette også rart siden man ikke kan “prefikse” ett ikke-eksisterende ord. Det at det er brukt fortegn (+ og minus) er også ett hint om at dette faktisk er tall, men kan fortsatt være “rebus”, men da må vi finne ett ord/navn(…) til fordi hverken Torino eller MM+V inneholder P.

    Det kan også være det at R og P kan ordnes i forhold til alfabetet: 18 og 16. Hvis da mm+v er romerske tall: 2005 – 18-16 = 1971

    Men dette kan jo ikke stemme med noe prefiks 20061971?
    Det heter jo ikke å prefikse noe hvis betydningen av ordet som prefikses ikke inverterer mening. Jeg kommer heller ikke på noe Torino.ORD. kan gjøre at det skifter mening heller.

    Beklager for lang post, men vil gjerne høre hvorvidt noen er enig (Gjerne uenig) i tankegangen min..

  118. HolyMoly sier:

    Hva om prefikset er “inter”, altså det som mangler når de skriver “olympic W Games”?? “Inter” er jo et svært vanlig prefiks…internasjonal, interfase, intermediær etc…

  119. Petter sier:

    @holymoly Nice…

    The prefix inter- means among or between. This prefix often indicates some kind of a connection between things.

  120. HolyMoly sier:

    @Petter: Hadde et lyst øyeblikk. :)

    Det ble vel kanskje nevnt i sted, men mm betyr jente på kinesisk internett-slang…

  121. iPetrine sier:

    Er ikke landskoder før telefonnummer kalt et prefiks? Som +47 f.eks? Mener jeg har lest det i en annen tråd også. I så fall kan det jo være et prefiks til en tallrekke, ikke nødvendigvis bare et ord.

  122. Liave sier:

    @iPetrine: Det er jo ikke helt umulig – det hadde sikkert gått an å gjemme noe i fasaden et sted, men jeg veit ikke…

  123. HolyMoly sier:

    @iPetrine: A prefix is an affix which is placed before the stem of a word. Particularly in the study of Semitic languages, a prefix is called a preformative, as they can alter the form of the words to which they are fixed.

  124. Liave sier:

    @iPetrine: Det var en annen her som var innpå det med telefon-prefikser i stad…husker ikke hvem, men jeg tror det ble sagt at prefikset til Torino er 11, eller 0011 da…

  125. HolyMoly sier:

    Etter vill søking på Wiki dukket en fellesnevner opp på både MM og RP, nemlig Filipinene. MM = Metro Manila og RP = Republic og Philipines. “V” er det litt vanskeligere å få noe ordentlig ut av…og ikke aner jeg om de to andre er relevante heller. Bare en observasjon.

  126. Liave sier:

    Jeg har begynt å søke litt rundt på kinesiske idrettsutøvere jeg da… Tenkte kanskje bokstavene er initialer/kallenavn eller noe sånt, og at det dreier seg om rekordtider eller lignende… men jeg er den første til å innrømme at det er et skudd i blinde.

  127. Liave sier:

    Men nå begynner jeg å bli såpass trøtt at jeg ikke får gjort noe særlig konstruktivt, så nå tror jeg at jeg tar kvelden. Lykke til til de som evt tar resten av nattskiftet. Kikker innom i morgen en gang :)

  128. nykommeren sier:

    Har sjekket litt på hvem kina hadde som deltaker i 2006.
    men det er ingen med MM, heller ikke PR.
    Kina tok 2 gull 4 sølv og 5 bronse i torino….
    Måtte bare ha det ut:-)

  129. nykommeren sier:

    God Morgen forresten

  130. Kachita sier:

    God morgen.
    Er som snarest innom og la merke til at det var lagt inn et lite tillegg på drafts Channel 5 i dag:
    (added monday:) waiting for your report on HHs travelling. Ewan

    Godt nytt så langt for HH, men ikke så nyttig, foreløbig, for oss. Lykke til med detektivarbeidet i dag folkens :)

  131. Eirik sier:

    God morgen :)

    Synes prefixen “inter” høres veldig bra ut jeg :)

  132. linnpinn sier:

    http://postborgny.blogspot.com/2009/08/livet-etter-borgny.html#comments
    Kan denne KL som har lagt inn komm, være denne samme KL som Harry nevner i notatboka, jfr KL`s eple?? som vi trodde stod for Kong Leopold..

  133. killermax sier:

    @linnpinn: det er mulig

  134. Baard sier:

    @linnpinn: Ingen dum tanke det nei..

    noen som har sjekka therabithole.net forresten?

    KOmmer meg ikke inn av en eller annen grunn..

  135. Eirik sier:

    @Linnpinn: Bra tanke! Det var vel først igår at noen/jeg kom over den, og siden det kom flere spor igår, ble det kanskje glemt… Men bra at man tar tak i noen løse tråder.. :)

  136. Eirik sier:

    Noen som har kommet inn på herrbob76@gmail ??
    –> BSM sin e-post

  137. Baard sier:

    vi leter jo fortsatt etter entrance.doc
    og taget.doc var det ikke?

  138. killermax sier:

    Ikke noe nytt på channel 5.
    Har sjekka litt runt k.l som hadde komenter bloggen til ASM
    Ikke noe resultat Hun hadde ingen venner på FB som kunne ligne på KL

  139. Eirik sier:

    http://www.techtorrentz.org
    Kommer inn her, men ikke på therabithole.net …..

  140. Eirik sier:

    @Baard: target.doc

  141. Eirik sier:

    Det er faktisk targets.doc

  142. HolyMoly sier:

    @Eirik: Ja, jeg har troen på “inter”. Slo meg bare at de spiller mye på skrivefeiler og språk, så da synes jeg det var logisk…

  143. Baard sier:

    har prøvd et par varianter på herrbob76@gmail.com

    tippet litt rundt BSM sine interesser på FB profilen.
    Dave Eggers
    826Valencia
    beachboys

    men det er ho håpløst å tippe seg til et passord. Dersom noen vil at vi skal inn på den adressen får vi nok et tips..

  144. HolyMoly sier:

    @Baard: Jeg prøvde mange varianter rundt charlie i går, men ikkeno hell…

  145. Toxic sier:

    @eirik:

    d er de samme sidene. Logg-in funker bare på techtorrentz.

    Kan det være noe her, siden Schrøder ser ut til å ikke gi noe resultat:

    http://www.fotoschroder.no

  146. LocoSim sier:

    Tar en tur innom schrøders etterpå, og ser om jeg finner noe, jeg og. Det MÅ jo være noe der!

  147. Toxic sier:

    @Loco:

    Se etter harry evt, kinesere.

    Betjeningen der virker det ikke som d skal være mulig å få noe ut av

  148. Eirik sier:

    Er på vei til Oslo nå jeg :)
    Ære være trådløst bredbånd :D

    Men får ikke bidratt til noe fysisk, dessverre. Om det ikke er noe på Ikea ;)

  149. Toxic sier:

    evt spør etter kontakt info til Maja (hvis hun eksisterer). er ikke det den faste ‘kelneren’ til harry??

  150. Toxic sier:

    @Eirik:

    tviler sterkt på at IKEA skjuler de helt store hemmelighetene i denne saken!!

  151. Eirik sier:

    @Toxic: Det var mer ment som en morsomhet da ;)
    men ting kan jo snu fort…

  152. Toxic sier:

    @Eirik:

    Skjønte den…..

  153. Eirik sier:

    Hva heter den siden der en eller annen har lagt ut bildene som blinker i bakgrunnen på den omopatis (elller noe) siden ?

  154. Eirik sier:

    Ja, det linken vet jeg. Men det er en som har tatt stillbilder av de blinkende bilde. Men jeg husker ikke nettadressen til den bildesiden

  155. Toxic sier:

    @eirik:

    de bildene ligger vel her:

    http://nettrom.com/gallery/main.php?cmd=album&var1=harryhole%2F&var2=0

    I tillegg ble de vel sendt til yunlin5@gmail.com/wonderland

  156. Eirik sier:

    Takk skal du ha :)

  157. Toxic sier:

    bare hyggelig

  158. Eirik sier:

    ASM nevner at familien har en hytte i eie. Og hun ble funnet drept i Nydalen. Hva om BSM gjemte seg i hytta fra “Charlie (var det ikke det)”, men ble funnet og drept. Og om da morderen har tatt bilde av hytta? Bare noen åpne tanker…

  159. Nanna sier:

    Hei, nå har jeg prøvd å lese meg gjennom det meste her for å kunne henge meg på. Vet ikke helt om jeg har fått med meg alt, så beklager om jeg bare har dumme spørsmål.
    Men er det noen som vet hvor denne hytta til Stem-Myhre ligger? Hva det heter der osv!? Ser på bloggen til Arne at han bekrefter dette med hytten, men sier ikke noe mer.

  160. Eirik sier:

    Var det ikke Baard som fant en nøkkel i et sykkelstativ? Ta med den på Schrøder, så kanskje noe blir åpnet :D

  161. Toxic sier:

    @eirik:

    Interessant teori. Eneste problem med den er at det ikke finnes en eneste hytte i Nydalen (gammelt industriområde som nå er blitt bolig- og næringsareal) og ikke har funntes på det jeg vet.

    Charlie var vel kjælenavnet til CL og hun gjemte seg heller neppe fra ‘elskeren’ sin.

  162. ZoE sier:

    Jeg har nå vært innom alt fra kinesiske utøvere i Torino til tapere, vinnere, olympic truce, mynter og dynastier… Har funnet en Paolo Bernardi (men uten Rosseland) som kjører cross eller noe i den dur, men ser absolutt ingen sammenhenger noe sted. Begynner å bli smårar :p

  163. Toxic sier:

    @Nanna:

    Bare spør i vei

  164. Eirik sier:

    @Nanna: Utifra det jeg har forstått, vet vi ikke det. Jeg har spurt ASM om han vil si oss det, men er litt tilbakeholden til tider –> http://postborgny.blogspot.com
    Har som sagt selv spurt, og venter på svar :)

  165. Eirik sier:

    @Toxic: Er ikke så lokalkjent skjønner du ;) Merka bare et det stod -dal –> hytter :)
    Maridalen da? Er det et hyttefelt?

  166. Nanna sier:

    Ja, jeg så det var spurt om hytten, så derfor jeg lurte på om han svarte et annet sted, eller om han bare bekreftet og ikke ville si noe mer om den.
    Den kan jo abolsutt være et spor, men rart han ikke svarer.
    Tenkte på passord til Beates gmailkonto.

  167. Toxic sier:

    @ Eirik:

    Vet det. Ikke ment som noen kritik bare en fakta-opplysning til hjelp.

    I Maridalen er det bra med hytter.

  168. ZoE sier:

    Han Xaiopeng tok kinas første OL-gull med ski på bena i 2006.. Innspill noen?

  169. Nanna sier:

    http://www.maridalensvenner.no/martinhytta-ved-vaggestein.185837-28323.html

    Hytte i maridalen og også Arbeiderpartiet som disponerer hytta..(ref til “Jens we cæn” på Borgny sin facebookside.) Sikkert tilfeldig men… Hehe.

  170. Eirik sier:

    @ Toxic: :)

    Men den Hytta; CL ble funnet i Maridalen –> sammenheng?

  171. Toxic sier:

    @Eirik:

    Blir borte litt. Dama truer meg med i butikken, men tilbake om ikke alt for lenge.

    Skal tenke på en sammenheng i mellomtida!

  172. Eirik sier:

    Gjør det du…

  173. ZoE sier:

    Noen som har noensomhelst idè om hva RP fra Adshel`en kan bety?

  174. linnpinn sier:

    Jobber litt med drapsvåpenet, men er det noen som klarer å lese hva det står på denne løse siden? http://www.flickr.com/photos/kevin_wendelboe/3870430578/sizes/l/in/set-72157622058625077/
    Vet at Wendelboe har kastet akk denne siden, men lurer på om den kan gi noe??

  175. Eirik sier:

    Spør kompisen til Baard. han er god til sånt ;)

  176. linnpinn sier:

    kjenner desverre ikke kompisen til Baard :-(

  177. killermax sier:

    Linnpinn : den siden er jo avbildet under spor

  178. Eirik sier:

    Nei, den siden som er på flickr (elns) har mer skrift på seg, og matcher ikke med den som er avbildet på “spor”

  179. linnpinn sier:

    @killermax
    nei, dette er en annen side med mye mere tekst, overskriften er :XXX Apple og ikke stikksår

  180. Frk. Knudsen sier:

    Har prøvd å forstyrre det og fikse på bildet i GIMP, men det blir dessverre altfor uklart.

  181. linnpinn sier:

    vært artig å visst hva xxx var, klarer ikke å lese det

  182. linnpinn sier:

    På Wikipeida er siden Leopolds apple, slettet den 9 sept….hmmmmm

  183. Toxic sier:

    @eirik:

    ang. den hytta. Tror ikke det er samme hytte. Den til Ap ser jo ganske mye større ut. Dessuten ser det ikke ut som om terrenget stemmer.

    Men det er jo ikke umulig det finnes en eller annen link jfr. BSM’s tydlige hang til Jens og Ap.

  184. Frk. Knudsen sier:

    Overskriften er mest sannsynlig Leopold’s apple. L’en er skjult, men er ganske sikker på at det er det. Og det gir oss vel egentlig ikke noe nytt, men bekrefter det vi allerede vet.

  185. linnpinn sier:

    YES!!… fikk komm nr 4000 :-)

  186. Liave sier:

    Leopolds apple is is a torture device, consisting of a ball made of koltan and an internal mechanism witch releases a large amount of spikes …
    Ut fra det lille som står, så kan vi vel gå ut fra at Leopolds Eple er drapsvåpenet til både BSM og CL?

  187. Eirik sier:

    Virker…
    Men var det i øye eplet var på CL/BSM ?

  188. Dirgis sier:

    @linnpinn: Kult at det endelig dukket opp noe på Leopolds apple. Har brukt sykt mye tid på det uten å finne noe. Den Wiksiden må være lagt ut i dag. Den fantes ikke i går. Da kommer det nok mer snart:)

  189. linnpinn sier:

    @ Dirgis
    samme her, har irritert meg grønn på dette :-)

  190. Eirik sier:

    @Toxic: Stemmer. Teller ant vinduer på begge bildene, se at det er god plass til det fjerde vinduet på AP’hytta, mens på “morder’hytta” er det ikke plass til flere enn de 3. Men vente på bekrefelse/avkreftelse fra ASM først?

  191. ZoE sier:

    @erik: når det trekkes i tråden på eplet spretter nålene ut, og gjennomborer spiserør, øyeeple, kinn, bihuler, nesegangene og opp i hjernen gjennom ganene, dersom man har eplet i munnen da.

  192. Toxic sier:

    @eirik:

    tror ikke den trengs. Ser du på vegetasjonen rundt ap-hytta i forhold til den på andre bildet ser du at det er mye mer trær på bildet med ap-hytta.

    Kan tyde på at BSMs hytte ligger f.eks på fjellet

  193. Eirik sier:

    @ZoE: se på tegingen HH har tegnet i notatboka. Synes det ligner på en pupill med pigger ut jeg da…

  194. killermax sier:

    litt merkelig at den blei sletta 9. sep. det sto i loggfila at den var sletta pga. vandalisme???
    Dukker nok oppigjen får man håpe

  195. Eirik sier:

    @Toxic: Ikke se på meg når det gjelder vegitasjon og naturfag ;)
    Spør HH ;)

  196. Liave sier:

    @Eirik: Nei, eple ble sannsynligvis plassert i munnen deres. Da utløsermekanismen ble utløst stakk piggene hull rundt hele munnhulen, og fordi eplet fremdeles var i munnen, klarte ikke ofrene å få spyttet unna blodet – de druknet altså i sitt eget blod.
    Og forresten, den setningen jeg la ut er bare fra google søket på ‘leopolds apple’ – det er fremdeles ingen artikkel på wiki, bare “introen” på google.

  197. Eirik sier:

    Hva er HH har tegnet i notatboka da?

  198. ZoE sier:

    @erik: ja det synes jeg også, men leste de to første kapitlene der det kommer godt fram hvordan dette eplet virker.
    @killermax: leste også det, men skjønte det sånn at det var vandalisme eller “spøk” (hoax) – og da jeg googlet fikk jeg inntrykk av at ikke alle er like sikker på at et sånt torturredskap faktisk finnes.

  199. Frk. Knudsen sier:

    Okay så CL og BSM døde av samme årsak. De hadde stikksår i halsen og druknet i sitt eget blod. Det som forårsaket dette er altså Leopold’s eple og det er drapsvåpnet. Jeg har kikket over sidene i notatboken og noe jeg la merke til er tegningen på siden om BSM. Det er en figur der som ser ut som et øye og pupillen ligner på leopolds eple. Hva om den tegningen ikke er ment til å forestille et øye, men en hals sett ovenfra? Eller hvis det skal forstille et øye, hvorfor det?

  200. Kachita sier:

    http://209.85.229.132/search?q=cache:ju94KBqpC5QJ:en.wikipedia.org/wiki/Leopolds_Apple+leopolds+apple&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-a

    “In modern time the apple has become a valuable piece for collectors all over the world. The numbers of apples which still are intact are difficult to estimate, as most of them were destroyed after King Leopolds regime. But according to rumours at least 7 apples still exists, presumably possessed by collectors in Europe, Africa and Asia.”

    Vet vi om noen som kunne tenke seg å samle på sånt? Harry lurte jo på hvordan de var kommet til Norge..?

  201. ZoE sier:

    Da begynner jeg å tenke litt på; hvor i allverden har noen fått tak i dette eplet? Er det praktisk mulig å lage det selv?

  202. Eirik sier:

    @Frk.Knudsen: Si det :S

    @Kachita: Godt spørsmål. Skal se meg litt om…

  203. linnpinn sier:

    @Kachita
    Det var interessant….hadde vært fint om noen visste hvem som hadde disse 7 eplene i besittelse..

  204. Toxic sier:

    @kachita:

    Eneste jeg kan komme på er vel en eller annen samler i Asia, som har en eller annen form for tilknyttning til triaden.

    Men det holder nok ikke mål. tror ikke triaden står bak drapene på CL og BSM

  205. Eirik sier:

    Eller er det den boka som kommer :P

  206. Frk. Knudsen sier:

    @Eirik: Ja det er boka som kommer ;)

  207. ZoE sier:

    Det er vel heller den boka som kommer je hehe

  208. Kachita sier:

    @Toxic: Enig i det, men kan det være andre som har klart å skaffe disse på noen måte? Var så rart at det stod nevnt i det hele tatt.. Eller..?

  209. Liave sier:

    Det kan jo også være en rik, Europeisk samler som har ett, og kanskje liker å bruke det på utro eks-kjærester f.eks… Jeg tenker bare på det BSM skriver om “makt” i den eposten til CL. Makt kan jo også bety penger…

  210. ZoE sier:

    Nei nå har jeg rota meg helt bort fra det jeg egentlig holdt på med : (MM+V-RP). Noen som har grunnet mer på den? Jeg har sett på temmelig mye; en 20år gammel kvinne (MM?), Zhang Dan, som “slo seg” men ikke ga opp i isdans av et eller annet slag og vant sølv (V=vanadium, som er sølvfarget? atomnr nr 23?) i Torino. The future is now, now is the future; jeg snudde navnet til Dan Zhang, og fikk opp en eller annen forsker eller noe.. tror jeg har rota meg fullstendig bort nå.

  211. Frk. Knudsen sier:

    Er det noen av dere som ser om det står “kluin hist” etter punktet “sårene – h.” på siden om CL? Eller om det er noe annet rart?

  212. Kachita sier:

    Er det forresten en ide å legge inn mailen fra BSM på ASM sin blogg så han også får sett den? Han visste jo tydeligvis ingenting om CL, og CLs familie har jo nå lest denne…
    Kanskje vi kan få noen kommentarer fra ham på dette..?

  213. Toxic sier:

    @kachita og Liave:

    Kan selvfølgelig være en annen samler, men da trolig en med mye penger.

    Nå vet vi jo ikke så mye om slikt i denne saken, men jeg har vel mine tvil om politimenn eller fotografer har råd til å kjøpe dyre antikviteter…

  214. Toxic sier:

    @kachita:

    Vet ikke. Kan jo såre også om ASM f.eks skulle være motstander av ‘partnerskap’ f.eks

  215. Kachita sier:

    Men, han har vel rett til å vite? Kanskje det forklarer noe for ham..

  216. Toxic sier:

    @kachita:

    D er jo bare å prøve, så får vi se hva som skjer.

    Nå må jeg ta meg noen timer på øyet. Skal jobbe natta.

    Men kikker innom her senere

  217. Kachita sier:

    Ok, da prøver jeg..

  218. Eirik sier:

    Noen som har vært på Schrøders idag? Og snoka litt?

  219. Julianne sier:

    Siden vi igjen har et hint om Schrøders bør vi kanskje se nærmere på dette igjen?
    På bildet av Schrøders i finn-annonsen er det noen tall på det grå partiet (mellom det sorte og skiltet). Dette er ikke de samme tallene vi har funnet og brukt før. Ser tydelig et 9-tall og et 2-tall i hvert fall.

  220. Eirik sier:

    Ser ingenting jeg :P

  221. Liave sier:

    Ikke jeg heller….

  222. Frk. Knudsen sier:

    @Julianne: Vel hva skal disse tallene brukes til da? Synes det er litt rart at de er så godt skjult at nesten ingen ser dem og at det i tillegg bare er to tall. Kan hende at du har et poeng, men jeg tror det er et blindspor.

  223. Petter sier:

    @Julianne Jeg finner de ikke.. Kan du ringe rundt og uploade bildet?

  224. Eirik sier:

    @Julianne: Ta et screen-shoot, og marker tallene (ring) i paint eller noe…

  225. Eirik sier:

    @Petter: Kloke hoder tenker likt ;)

  226. Eirik sier:

    Noen som har prøvd å klare sikkerhetsspm. på gmailen til BSM?

  227. Liave sier:

    Noen som har sjekka om vi kan få tilgang til kontrollspørsmålet på BSMs Gmail i dag?

  228. Petter sier:

    Må visst “unngår du å logge på Gmail i ett døgn” så jeg får ikke opp noe sikkerhetsspørsmål..

  229. Petter sier:

    Rettelse! ” For å svare på sikkerhetsspørsmålet, unngår du å logge på Gmail i ett døgn. “

  230. Frk. Knudsen sier:

    jepp, så nå må vi rett og slett holde oss unna og ikke prøve noe mer før det har gått 24 timer

  231. Frk. Knudsen sier:

    Eller betyr det at hun fremdeles bruker kontoen hennes?

  232. HolyMoly sier:

    Hvem er det som har notatboka til Harry nå? Og hvem var det som vurderte hvilke sider som var relevante for oss og ikke? Det kan jo utifra det bildet der se ut som at det kan finnes mer i notatboka enn de fem sidene vi har fått se…? Og vi har jo vært inne på tanken om at det er noen andre som har tegnet leopolds eple i harrys bok, pga. tegneferdighetene på eplet i forhold til de andre tegningene i boka. Kanskje den Harry fikk informasjon om eplet fra har tegnet og skrevet på det løse arket? Og siden det står Leopold’s APPLE som overskrift, kanskje en utlending? Bare en tankerekke…

  233. Eirik sier:

    Å prøve å logge på, er det samme som å logge på da?

  234. Eirik sier:

    @Julianne; Ser 9 tallet, men det andre ser jeg ikke hav er…

  235. Eirik sier:

    @Holymoly: Fikk ikke Øystein boka av han som fant den? Men hans om fant den skulle også ha kastet noen sider, om jeg husker rett…

  236. Liave sier:

    @HolyMoly: Jeg tror det er Harry sjøl som har notatboka si nå faktisk. Lurer på om det ble nevnt i det hotell-brevet til Øystein at H hadde funnet “gjøken” som hadde fått tak i notatboka hans.

  237. Liave sier:

    @HolyMoly, Eirik: Rettelse, Øystein har notatboka… Eirik har rett :)

  238. Petter sier:

    @Julianne Det er nok bare en tilfeldighet ved bruk av .jpg komprimering.. Man finner tilsvarende “8-tall” på midten (litt skjevt) på den brune lista under skiltet også..

  239. Eirik sier:

    @Liave: Takk ;)

    @Petter: Om det er noe der, kan jo en av de som skal se på Schrøders se på det, med det blotte øye…

  240. Eirik sier:

    Ang finn annonsen. Er det noen som vet “NB: Annonsen er satt passiv” betyr ?
    Har spurt kundeservice, og dem skulle se på saken i morgen…

  241. Toxic sier:

    @eirik:

    betyr vel bare at leil er utleid

  242. HolyMoly sier:

    @Toxic: Tviler på det, fordi leiligheten stod jo som utleid lenge før den ble passiv

  243. Eirik sier:

    @Holymoly,Toxic: Enig med HM…

  244. Eirik sier:

    Noen som sjekker e-postene?

  245. Baard sier:

    @julianne
    @ alle

    Tallene på bildet fra Schrøder. La det ligge. Vi er ferdige med det sporet. Tror ikke det kommer noe ut av det.

    Samme med notatboka og leopols eple. Dersom det er mer vi skal se på der, kommer det nok tydligere hint fra feks Harry.

    Samme med mailadressen til BSM. Dersom BSM har noe spennende i mailboksen sin, vil vi nok få et hint om det.

    Vi har nok å pusle med sånn ellers. Koden fra Grønland, finne en mann med forbindelse til BSM, det er hintet kraftig om dette. Gå på FB og send melding til alle på vennelista hennes.

    Samme med fotografene, men litt usikker i forhold til assistenten og bandet. Tror dette er oppbrukte spor, men prøv gjerne å ta kontakt med dem og det føles nødvendig.

    Summa summarum: Hvorfor lete etter nøtter når vi har posen full?

  246. Baard sier:

    og schroeder seff. Egentlig bør vi parkere noen der som kan sitte og kose seg med øl utover kvelden. :-) Synes han som jobbet i baren der var litt pussig når jeg snakket med ham i går. Nesten som om han visste mer enn han ville ut med.

  247. ZoE sier:

    Jeg har jobbet med koden fra Grønland i hele dag, men føler jeg ikke kommer noen vei.

  248. Eirik sier:

    God tur Baard :)

  249. Baard sier:

    Jeg er på jobb, og får bare tittet innom inniblandt, men tror at det er tre tinng vi bør fokusere på.
    1
    Koden fra Grønland, logge oss på http://www.zhangpucleaning.com/

    2
    Hva betyr “Paa Schroeder”?

    3
    BSM og CL sine relasjoner. venner, (x)kjærester, andre forbindelser, også dem i mellom.

    i tillegg følge med på:
    channel5 mailen
    Asm sin blog
    FB-sjekke om det skjer noe på profilen til BSM

    Noe mer?

  250. Eirik sier:

    På mandag kommer det vel et nytt innlegg på “klipperommet” siden…

    Og Prefixen

  251. Eirik sier:

    Hvordan får dere tilgang til BSM sin profil?

  252. Baard sier:

    BSM sin profil er åpen
    Borgny stem-myhre

  253. Baard sier:

    @ eirik. Den der bli litt liten gitt…

  254. Baard sier:

    bare minner på..
    (MM+V-RP) kan være (2000+5-RP), altså (2005-RP).
    prefiks til dette skulle være “last W. olympic games”, torino/turin(offisielt TORINO jfr.

  255. mfn sier:

    @Baard: Han var pussig, ja. Og jeg tenker litt det samme som deg.

  256. Eirik sier:

    svarte da…

  257. Eirik sier:

    der satt’n :D

  258. MissBeach sier:

    Kommer inn på profilen til BSM jeg… Kanskje den bare er åpen for medlemmer av Norway-nettverket?

  259. Baard sier:

    @erik Yess endelig :-) Jøss det var rart. Jeg sitter og ser på veggen hennes nå. Merkelig…

  260. Baard sier:

    bra tips Miss Beach :-)

  261. Eirik sier:

    Er noen av dere I Norway-nettverket så jeg får blitt med?

  262. Eirik sier:

    Glem det.. Ble med, men ser forsatt ikke noe mer :(
    Kan noen ta et screen shoot av veggen?

  263. MissBeach sier:

    Hvordan gjør jeg det da? :D

  264. Eirik sier:

    Kjell Nordström har endret profil bilde :S
    Ikke like creepy nå… hehe

  265. Eirik sier:

    trykker på knappen “prtsc” + evt “fn” på bærbar…
    limer inn i Paint, lagrer og laster opp, f.eks på bildr.no

  266. MissBeach sier:

    Prøver jeg :)

  267. Frida sier:

    @MissBeach
    Så lang tid dette tok da…

  268. Baard sier:

    minner om mailen fra HH

    Her er fra Harry:

    Øystein,
    må si jeg er imponert – 4 nøkler, har du klart detta sjæl?
    Var nære på i Bergen i dag, jeg så dem, men de så ikke meg. Skal derfor komme meg til Oslo og ligge lavt noen dager nå. Men jeg har da en plan. Og en følelse av at det er like før det blir styggere, før det braker løs…de er klin gærne.
    Begynner også å forstå litt mer av drapene…tror nøkkelen er Borgny. Og hennes mannlige bekjentskaper. Kanskje finnes det en eks-kjæreste? Vet bare ikke helt hva eller hvem.
    Beklager igjen at jeg ikke kan slippe deg helt innpå, Øystein. Men vil ikke utsette deg for det jeg nå opplever. Ikke før jeg må.
    HH.

  269. Baard sier:

    med vekt på

    “Begynner også å forstå litt mer av drapene…tror nøkkelen er Borgny. Og hennes mannlige bekjentskaper. Kanskje finnes det en eks-kjæreste? “

  270. Baard sier:

    ingen som tar på seg å sende melding til alle menn på BSM sin FB profil? Bare å lage en standartmelding og paste den inn…

  271. ZoE sier:

    Kan gjøre det jeg.. hva skal jeg skrive?

  272. Eirik sier:

    Søke opp alle mannfolka på google ^^

  273. ZoE sier:

    Har kladda ned en mld… sender den til alle mannfolka på vennelista hennes nuh.

  274. Frida sier:

    Ikke alle i en mld, håper jeg!

  275. Frk. Knudsen sier:

    Ser at BSM er venn med Jon Bertelsen på FB. Han lever jo i et åpent ekteskap med to kvinner. Nå tviler jeg på at Jon Bertelsen er et spor altså og tror ikke han vet noe særlig om dette her, men kanskje livsstilen til Jon Bertelsen er relevant for saken vår? Kanskje BSM var sammen med en fyr som ville ha et åpent forhold og dro meg seg CL inn i forholdet deres? også forelsket CL og BSM seg i hverandre i stedet. Okay dette blir litt søkt, jeg ser det.

  276. ZoE sier:

    Neida, en mld til hver, men den samme til alle ;) Fikk automatisk fb-klage nå,den sa det virket som jeg drev med aktiviteter som kunne være irriterende for andre fb-brukere haha :D

  277. JH sier:

    Ang. (MM+V-RP):

    Har grublet litt på denne koden. Med tanke på hva vi allerede vet om passordvalgene deres, er det ikke nærliggende å tro at også dette passordet er vaskemiddelrelatert? Tenkte muligens MM kunne stå for Mr Muscle, men sliter litt med V og RP. V=Vanish?

    Eller, ettersom dette er “the mother password”, kanskje det vi er ute etter er en vaskemidelprodusent som har et MM- og V-produkt i sitt sortiment og som hadde et RP-produkt før? Det står jo minus foran RP…

    Bare tenker litt høyt her ;)

  278. ZoE sier:

    Block! You are engaging in behavior that may be considered annoying or abusive by other users.
    You have been blocked from sending messages because you repeatedly misused this feature. This block will last anywhere from a few hours to a few days. When you are allowed to reuse this feature, please proceed with caution. Further misuse may result in your account being permanently disabled. For further information, please visit our FAQ page.

    Jaja… fikk da sendt til noen…

  279. linnpinn sier:

    @ZoE
    hehe nå eru banna på fb :-)

  280. HolyMoly sier:

    @Frk. Knudsen: Er ikke nødvendigvis så dum den tanken. Har stusset litt på Bertelsen selv jeg. Ifølge FB er jo BSM intressert i menn, altså hetro. Så det kan jo tenkes at hun har blitt kjent med CL gjennom en mann de begge hadde et forhold til. For det virker jo som at CL kjenner veldig godt til han det er snakk om som har makt over BSM…

  281. HolyMoly sier:

    @JH: Jeg liker tankegangen din…:)

  282. ZoE sier:

    @limpinn: hehe nei jeg får da herja rundt der… får bare ikke send melding til noen.. huffamei ;)

  283. Toxic sier:

    @JH:

    Mr.Muscle og Vanish produseres av to vidt forskjellige selskaper

  284. Toxic sier:

    Mr. Muscle produseres av Johnson Wax

    Vanish produseres av Reckitt Benckiser

  285. ZoE sier:

    Fått et svar, fra Elias olderbakk: Er hun drept? vet ikke helt hvem hun var…bare at hun kjente Jens Haugen

  286. Toxic sier:

    @Holy:

    Veldig interessant teori det der…

  287. Toxic sier:

    @JH:

    Klarer ikke å finne noe rengjøringsprodukt med initialene RP og har sjekka alle de store leverandørene nå

  288. Toxic sier:

    RP kan også være en forkortelse for rollespill (roleplaying)

  289. Toxic sier:

    @ZoE:

    Håper bare ikke vi skaper unødvendig ‘angst’ hos folk som ikke er med i spillet her nå!

  290. Frk. Knudsen sier:

    @JH Artig! jeg satt akkurat og tenkte i samme baner selv. Med Mr. Muscle og Vanish.

    @HolyMoly: Ja, tror faktisk ikke det er helt umulig at vi er inne på noe med den tankegangen. Har en følelse av at BSM ikke har hatt noen jenteforhold før, men at hun møtte CL og opplevde følelser hun ikke hadde opplevd før. Det er ganske tydelig utifra mailen til CL. Og jeg tror det er mann som binder CL og BSM sammen. Men hvem og hvorfor? Er det morderen deres? Et godt spørsmål er jo også hvordan BSM og CL ble kjent.

  291. ZoE sier:

    @toxic: jeg skrev at vi leter rundt ang (det fiktive) drapet .. så jeg håper de får med seg det og at jeg ikke har skapt unødige tårer og tenners gnissel..

  292. Toxic sier:

    @ ZoE:

    Veldig bra. Hadde bare vært kjipt om noen ikke hadde fått med seg hva som har skjedd og trudde dette var virkelighet, men så godt må man jo lese mailer man får!

  293. Kachita sier:

    @JH: liker den tanken der.
    Det stod jo også på Adshel’en:

    the future is now.
    Now is the future
    For a cleaner world

    Her er produktene til scjohnson:
    http://www.scjohnson.com/products/

  294. Toxic sier:

    her er produktene til Unilever. Verdens største leverandør av rengjøringsprodukter:

    http://www.unilever.com/brands/homecarebrands/

  295. Frida sier:

    Hvilket passord trenger dere, til hva?

  296. leo sier:

    det er en Zhang Pu på FB men det er sikkert ikke relatert.

  297. ZoE sier:

    @frida: trenger passord til denne siden: http://www.zhangpucleaning.com/

  298. Frk. Knudsen sier:

    Dere, vet vi forresten brukernavnet?

  299. Toxic sier:

    Nå trenger vi snart en ny tråd her. Serveren krasjer jo stadig vekk.

    Øystein er du der????

  300. JH sier:

    Et annet alternativ er importører/distributører. Disse lister blant annet opp både Ajax og Domestos: http://www.wgd-orion.com/index.php?cPath=2
    De er riktignok basert i Polen, men… ;)

  301. Baard sier:

    @zoe
    Veldig bra jobba!!! Ante ikke at FB har en sånn funksjon, så synd at du ble blokka. Håper det bare er for kort tid!!

    Men det ble da napp!

    Fått et svar, fra Elias olderbakk: Er hun drept? vet ikke helt hvem hun var…bare at hun kjente Jens Haugen

    Dette må da være et spor. Det er første gang noen fra FB annet enn Jens Haugen har bekreftet noen som helst kjennskap til henne.

    PS. Har selv lagt ved linker til denne siden og ASM sin blogg slik at folk ikke får helt krampe når de leser om drap osv : )

    Har du en oversikt over hvem du sendte til før du ble blokka? Så kan noen andre ta over stafettpinnen derfra…

    Og kanskje holde seg til et par færre meldinger enn du sendte ut. lol :-)

  302. Toxic sier:

    I Norge er Mr. Muscle og resten av Ubilever-spekteret importert og markedsført av Lilleborg/Unilever.

    Importøren av Vanish har jeg fortsatt ikke funnet

  303. LocoSim sier:

    Breakthrough, tror jeg! Jeg fikk ikke dratt innom Schrøders i dag, men jeg ringte og de sa at det hang et dikt på veggen (de var tydeligvis med på greia) som en høy kar med skinnjakke hadde hengt opp… Jeg kan ikke dra dit nå, er det noen som har tid???

  304. Frida sier:

    Hvordan mail bruker Borgny eller Charlotte? Gmail, hotmail, yahoo? Går jo an å prøve å hacke…

  305. Eirik sier:

    Har kommet tilbake nå etter en god middag (tacopanne :P ) Ser dere har innsnøra kvelden til å dreie seg om vaskemidler og BSM–>mannlige bekjentskap…

    Hiver meg på det med BSM jeg :)

  306. Eirik sier:

    @LocoSim: Herlig!
    Kan du ikke ringe og spørre om dem kan lese det opp? Evt laste opp et bilde på nettet om dem har tid?

  307. LocoSim sier:

    Come on, nå er jeg veldig nysgjerrig på det diktet!

  308. LocoSim sier:

    Har ringt en venn, hun skulle stikke innom :)

  309. linnpinn sier:

    venter spent :-)

  310. Toxic sier:

    @Alle:

    Fant denne spesielle meldingen fra en Dag Nystuen på FB. Han er en av Borgnys venner på tryneboka:

    Dag Nystuen drar til Bergen i morgen, kommer tidlig, drar sent…on Thursday

    Kan dette si oss noe? Var han på jakt etter Harry??
    Norway

  311. Baard sier:

    Øy!! spennende. Håper vennen har en scanner, så vi kan få et ordentlig bilde av det. Hvis ikke kan hun bare skrive av diktet, og legge det i baren til Baard, så drar jeg og henter det i kveld etter jobb. : )

  312. Toxic sier:

    Jens Haugen er også tydligvis på reisefot. Sier han sitter på toget og lar tankene flyte

  313. Liave sier:

    Ooo, nå er jeg skikkelig spent på Schrøder-diktet! :)

  314. Frida sier:

    Kan noen ta printscreen av Borgny sin “wall”, og denne Jens Haugen?

  315. Baard sier:

    @LocoSim ring henne og hør om hun kan scanne da, ellers er det synd om det blir liggende i en skuff et eller annet sted. Som sagt kan jeg hente det litt senere i kveld..

  316. Kachita sier:

    Nytt draft:

    First posted Saturday September 12th
    YangShih!

    The end game is closing in. Tomorrow night we will gather all agents to coordinate our movements. A plan is already made.
    The message will be delivered monday. I understand your orders, Yang Shih, and can assure you we will make no compromise reconquering what have been taken from us. Those responsible for the theft will be punished. Ka-Fai is ready and The Files will be brought back to Hong Kong.
    But there are many elements in this puzzle I can’t understand. One I haven’t mentioned is that 当局者迷 – if you know what I mean? But then again, it might be because of the great tension related to this matter.
    It’s getting colder up here in this strange country. That is, for most people.

    Ewan Chan.

  317. Baard sier:

    局者迷 = Dangjuzhemi ????

  318. Frida sier:

    当局者迷 = “Dangjuzhemi”…?

  319. Liave sier:

    Ut fra draftet kan det se om som om det skal skje et eller annet på mandag… det kan jo forsåvidt også stemme med det Harry skrev om at ting kom til å bli verre. Men hva skjer?

  320. Frida sier:

    Dette kan være ett utrolig villspor, men jeg googlet litt..

    “tiring on a clandestine love affair, telling the General Ye is not a permanent solution, not to mention there is a certain degree of personal safety issues, while we focus on love, life, but it is not a plaything. On a clandestine love affair tired heart, can do more to life, the daily pressures of a large enough, say love is a pleasant feeling, not the people suffering. Suffer a clandestine love affair, an outsider can appreciate the non-incrimination. Dangjuzhemi often said, the parties may have thought it was a good thing, perhaps the value is to promote the health of it.” overskriften her er “We must forgive those who do the clandestine love affair”, altså Vi må tilgi dem som gjør det hemmelige kjærlighetsforhold… dette referer jo litt tilbake til borgny og charlotte!??!

  321. Eirik sier:

    er Dangjuzhemi en person?

  322. Frida sier:

    det var altså noe jeg fikk opp når jeg googla “Dangjuzhemi”

  323. Toxic sier:

    ordet er tydeligvis knytta til dette:

    cn-officefurniture.com/knowledge/…/554.html

  324. Toxic sier:

    Dangjuzhemi ser ut til å ha noe me observer/knowledge å gjøre. Det er hvertfall hva jeg fikk ut av å google ordet

  325. Toxic sier:

    her er forresten hele sitatet:

    Proverbs thought-provoking. Proverbs, words that advice. As an ancient saying goes: “Dangjuzhemi, observer”, in real life, people’s own problems often unclear aware of the need for persuasion to convince the next person. Effective persuasion to convince some of his firm’s confidence in style.

  326. Eirik sier:

    Da har jeg googla hele vennelista til BSM på FB i kjedsomhet, og kan si dette:
    Haakon Dahl –> leder i Reklameselskapet Leo Burnett
    Dan Lystad –> Vinsmaker
    Stødig Linie –> Video/foto -graf
    Petter Byrde –> Frimurer –> losjen i Oslo

    Det var vel det mest spennende jeg fant. Ellers var det vel en modell eller to, og halvparten var vel fotografer.. Hmm…

    Vi får vente på dikten fra Schrøders :)

  327. LocoSim sier:

    Har fått bilde. Morsomt dikt :) Er ikke så flink på å legge ut med en link, men kanskje noen andre kan fikse hvis jeg legger det inn i en draft på den mailen. Hva var mailadressen igjen, med passord wonderland?

  328. LocoSim sier:

    Lagt inn :)

  329. Oyvindur sier:

    Mulig dette har blitt postet tidligere, men er det av noen relevans at Charlotte Lolles har permisjon fra Bull&Co?

    Her er hennes profil på Bull&Co sin hjemmeside:
    http://www.bullco.no/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=204

  330. ZoE sier:

    @baard: jeg kom til eric magnusson, når jeg skulle sende til ham ble jeg blocka. Så jeg tror ikke han fikk den.
    @locosim: yunlin5@gmail.com

  331. Frida sier:

    DIKTET HAR EN NØKKEL MED TALLET 6 I SEG!

  332. Frk. Knudsen sier:

    Med andre ord, diktet skjuler nøkkel nr 6. til ettrygtsted.com, da eller?

  333. LocoSim sier:

    Må jo være nøkkel nr 6?

  334. Liave sier:

    @Frk. Knudsen: Vil tro det…

  335. Eirik sier:

    Får ikke lagt det fra bildr.no , støtter ikke fil-formatet :(

  336. Toxic sier:

    @frk. Knudsen

    Høyst sansynlig. Sånn har vi hvertfall funnet nøkklene/løsningene tidligere

  337. Frida sier:

    Joda, gjør bildet mindre. Jeg har ikke paint her forøyeblikket, men så at bildet var over i MB..

  338. krukk sier:

    churchild?

  339. Eirik sier:

    Skal vi analysere diktet kanskje? :)

  340. Eirik sier:

    Er signert med Edward

  341. ZoE sier:

    hmmm kan det ha noe med Mary queen of scots å gjøre (har skotsk samboer som mener det) – hun skulle gifte seg med edward.

  342. Nanna sier:

    Prøvd å google diktet, men ingen treff.
    Hvem er denne Edward.. Kan være etternavnet hans vi skal frem til kanskje,,..

    Union Jack er jo navnet på den engelske flagget.
    Og hva ligger i Frankrike..

    Tror dere det er et dikt som er kjent på et vis, eller laget av Harry selv med koder?

  343. Eirik sier:

    Øystein, på tide med ny tråd snart, eller? Går veldig tregt -.-

  344. MissBeach sier:

    Edward Bulwer-Lytton? Engelsk forfatter og dikter

  345. oystein sier:

    God kveld! Har tilbragt hele jævla dagen på sjukehuset (i Halden!) med nabokjerringa, trodde jeg skulle dævve av kjedsomhet. Ny tråd siden vi har fått tak i diktet, og siden serveren tydeligvis sliter med helsa.

  346. Toxic sier:

    @alle:

    er ikke mailen til øystein:

    øysteineikeland@yahoo.com

    Prøver å sende diktet til han men får bare beskjed om at adressen ikke finnes

  347. [...] er det Borgny er så redd for i mailen til Charlie? Han som “har så mye [...]

Registrer deg og hjelp oss:

Vi trenger din hjelp til å finne Harry Hole. Registrer deg, så holder vi deg oppdatert med siste nytt i letingen.

Dette har skjedd: