Savnet: Harry Hole

En nær venn av oss, politimannen Harry Hole, har forsvunnet og vi har grunn til å tro at han er i stor fare. Denne siden er laget for at så mange som mulig kan hjelpe til i letingen etter Harry - og finne ut hva som egentlig har skjedd med ham.

Harry rømte ut av landet etter all påkjenningen rundt etterforskningen media kalte for "Snømannen-saken" for et års tid siden. Den 25. august fikk imidlertid Øystein en oppringning fra Harry, som sammen med flere andre ting, tyder på at Harry har havnet i en presset og farlig situasjon - og at noen er etter ham. Foreløpig vet vi ikke akkurat hva som har skjedd - men vi har følelsen av at vi kun har sett toppen av et isfjell. På denne bloggen vil vi oppdatere hvordan søket etter Harry utvikler seg, og legge ut all informasjon vi får tak i. Vi oppfordrer også dere innstendig til å gjøre det samme - finner dere spor eller opplysninger som kan føre til at vi kommer i kontakt med Harry, post det her - i kommentarfeltene! Vi oppfordrer også så mange som mulig til å registrere seg med e-post og sms - på den måten holdes du best oppdatert i saken, samt får tidligst tilgang til den viktigste informasjon som måtte komme for dagen. Vi vil imidlertid begrense utsendelsene av disse, du trenger ikke være redd for å bli forstyrret i tide og utide.

En annen grunn til at vi raskt må komme i kontakt med Harry, er at vi må overbringe ham en viktig beskjed av privat karakter. På grunn av interne forhold i politiet vi ikke kan komme nærmere inn på, er det ikke hensiktsmessig at de blir involvert i søket. I hvert fall ikke foreløpig. Vi kan heller ikke gå ut med bilde av Harry, siden dette kan hjelpe andre aktører som også leter etter ham.

Takk for all hjelp!
Rakel Fauke
Øystein Eikeland
venner av Harry Hole

To steg fram.

4. september, 2009 kl. 23:07

Bilde 1

Vi kommer stadig videre! Vi har funnet zhangpucleaning.com på nettet og godt teamarbeid gjorde at vi har kommet oss inn på Ewan Chans gmail-konto…veldig bra jobba, folkens. Foreslår at vi bruker denne tråden til å diskutere disse siste framskrittene. Fint om dere kan poste det dere fant inne på gmailen blant annet på nytt.

259 kommentarer til «To steg fram.»

  1. Geir sier:

    Folkens!
    Jeg har tilgang til den andre gmail.kontoen.
    passordet er nå: domestos

  2. Dirgis sier:

    Oversettelsen på google gir følgende fra nettsiden:

    For Clean Up the World
    Zhangpu Cleaning Services er et multinasjonalt selskap som tilbyr ulike typer
    Rengjøring tjenester for våre kunder over hele verden. For mer informasjon,
    Ta kontakt med vår lokale agent i ditt land eller region

    Ewan Chang er kontaktpersonen/agenten i Oslo.

  3. Geir sier:

    Ser ikke ut som det er noe som helst av interesse på yangshih9@gmail.com kontoen. Bare at alle som har forsøkt å endre passordet på ewancan3@gmail.com har havnet til den mailen.

  4. L. Salander sier:

    Lars@try.no (Lars Joachim Grimstad)
    Kasper Chin (københavn)
    Paolo Bernardi-Rosseland
    Yangshih9@gmail.com
    Vidar Singh

  5. ole sier:

    burde vi slette alle de mailene ang passord skifte.
    Vi kunne ha satt opp en forward mail i settings. alle mail som blir send til og fra kontoene vi har funnet kan også blividre sendt automatisk til en mail vi oppretter?

  6. Geir sier:

    Ja, foreslår å slette alle de mailene med en gang. Alt som er spor av oss. Kan forwarding oppdages?

  7. ole sier:

    Da sletter jeg alt som vi har lagt igjen der inne. Tja det kan jo det, men da må de gå inn påå se etter det. Men vi har passordet, så vi trenger egentlig ikke ta sjangsen på å bli oppdaget ved forwarding.

  8. Geir sier:

    Jeg prøver å samle all infoen vi har funnet i kveld.
    28. august sendes det en mail til alle relevante agenter Ewan Chan, fra Yang Shin i Hong Kong South. Der opplyses det at Mr. L ikke er blid, og at HH (Harry Hole) må finnes. TF (The Files?) må finnes og returneres snarest til Hong Kong. Lu Chen tar seg av nye sikkerhetsrutiner. Harry Hole skal ha landet i Norge onsdag 26. august.

    29. august overvåket Kao Cheng Harry Hole på Schrøders. Harry Hole skal til da ha bodd på et hotell i Oslo sentrum. Samtidig er Cheng og Lee sendt til Oslo. Ewan bekrefter at de har tatt Harry utenfor Operaen.

    4. september. Harry har rømt fra intervjuene, og Danmark har sendt flere til Norge. Innholdet i The File er så viktig at Ewan er villig til å ofre livet sitt for saken. Samtidig sier Ewan at alt er ok med Paolo-Bernardi-Rosseland.

    Ukjent tidspunkt
    Ewan skulle ta kontakt med Vidar Sing hos Schærven reklamebyrå og/eller Lars hos Try. Samtidig skaffe en bekreftelse fra Clear Channel.

    Samtidig har Arne Stem-Myre kommentert på bloggen sin i kveld, hvor han skriver at han ikke kjenner til Charlotte Lolles.

  9. Dirgis sier:

    Hva med å rette en forespørsel om en eller annen form for rengjøring til Ewan Chan på hans epost hos Zhangpu cleaning? Bare for å sjekke ham….
    ewan.chan@zhangpucleaning.com

  10. L. Salander sier:

    lars er på fb. Finner også vidar via vennelista hans

  11. Geir sier:

    Dette gir oss en rekke nye spørsmål:

    - Harry er i live, og trolig på rømmen fra Ewan & co i Oslo. Hvor er han?
    - Harry har trolig gjemt The Files i Oslo. Men hvor?
    - Hva gjorde Harry fra han landa onsdag 26. august, og til han blei bortført lørdag 29. august?
    - Hvilket hotell har Harry bodd på?
    - Hvor skal Ewan møte sine kollegaer fra Danmark i morgen?
    - Fikk Ewan snakket med enten Vidar Sing i Schjerven eller Lars i Try?
    - Hvem er Mr. L?
    - Hva har Ewan fått bekreftelse på hos Clear Channel?
    - Hvem er Paolo Barnardi-Rosseland?

  12. ole sier:

    Da er alt tilbake til normalen på begge mailkontoene.
    Bra oppsumering Geir. Tror det var det viktigste.
    Neste steg som mulig haster er jo å finne ut hvor de skal møtes i morgen. Hadde jo vært moro å overvåke dette om det er mulig. Vi må huske at HH har gitt oss tips om aker brygge 11 september. Det er gjennom et hint om Adshel. Kan det allrede være en form komunikasjon gjennom dette firmaet eller på akerbrygge?

  13. ole sier:

    Jeg tror det er en mulighet å spørre ut lars eller vidar ang dette. Det virker ikke som om de er på ewan sin side, så kan jo være et sted å fiske frem litt info om ewan og hva han har forsøkt å avtale med disse.

  14. skymra sier:

    Kanskje det er mulig å tolke setningen “Lu Chen is taken care of.” fra mailen fra Yang Shih, som at personen er ryddet av banen, og ikke ‘tar seg av nye sikkerhetsrutiner’?.. Det kan jo være snakk om samme person som nevnes i HHs notater?: “Rykter om The Files (ref. det Lu(?) Chen fortalte)”.

  15. Geir sier:

    Jeg har sendt melding via FB til Lars og Vidar nå. Så får vi håpe de kan svare og hjelpe oss videre.

  16. GorgonPlex sier:

    Jeg tror ikke man skal se bort fra at ”the bad guys” vil forsøke å kommunisere noe gjennom å bruke spesielle annonser? Jeg er selv litt “geografisk hemmet” og vil oppfordre de som kan til å følge med på de reklamekanalene som er nevnt her fremover.
    Kontakten med forskjellige reklamemennesker/byråer kan jo faktisk være bestillinger på bruk av disse kanalene?

    Ellers kan det jo bemerkes at 11/9 (eller 9/11…) jo er en merkedag på et vis.

    @geir
    Jeg tror du burde passe på nøkkelen inntil videre – selv om den er vanlig, kan den være en viktig brikke.

    Etter min mening bør vi nå konsentrere oss om å knekke mysteriet rundt The Files.
    Mitt resonnement rundt Tom Waits løpet har ikke gitt noen fornuftige resultater så vidt jeg kan se, men jeg klarer ikke helt å gi slipp på at Harry sier han ”løper”, referansen til Tom Waits (eller kanskje en laptop?) og ”følg brødsmulene” og den første ”brødsmulen” er i denne beskjeden.
    Hvis man ser på ruten for løpet 2008/2009 går den innom ikke mindre enn 25 puber. Hvis disse er brødsmuler, havner man på et vis i en av de to endene. Burde noen ha tatt en nærmere titt på Kirkeruinene og Cafe Fiasco?

    Men kanskje enda viktigere; hva er The Files? Det inneholder informasjon, og det er grunn til å tro at det er elektronisk form på det. Harry nevner kryptering, nettet, storage security som peker i den retningen.
    Jeg har Googlet en mengde kombinasjoner av dette, men kommer ikke opp med noe fornuftig. Det nærmeste jeg kommer er kanskje forskjellige lagringstjenester på nettet, eks. Telenor Sikker lagring osv. Det finnes ganske mange av disse – er det en vei å gå?

  17. mfn sier:

    Nå må du ikke glemme at Ewan nevnte i en av mailene at Harry hadde fortalt under avhør at han hadde gjemt TF i et parkeringshus. Altså må det være noe fysisk de leter etter, men om det er både noe fysisk og noe elektronisk, det vet jeg ikke.

  18. Øystein sier:

    Jeg har nå lest nøye gjennom draftene fra Chans e-post. Det er fantastiske nyheter om Harry virkelig er fri, men kan vi være sikre på dette? Jeg håper. Rakel har fortsatt ikke hørt noe fra ham.
    @Gorgonplex: Enig, virker definitivt som The Files er viktig – kineserne synes besatt på å få disse filene (dokumentene?) tilbake, hele organisasjonen er truet. Etter gårsdagens runde har jeg ikke helt trua på Tom Waits-løpet, men som Rakel skrev – jeg gikk på en smell på Teddys, så om noen har mulighet til å stikke innom de siste stedene, så flott.
    Da tar jeg kvelden. Igjen – takk for strålende innsats.

  19. mfn sier:

    @Øystein: Skulle ikke du sjekke den bunkeren? :)

  20. GorgonPlex sier:

    @mfn:
    Godt poeng ;) Da er det kanskje en minnepinne eller en ekstern HD?
    Men til dere som kanskje er litt lokalkjent i området for Tom Waitsløpet; er det noen parkeringshus der?

    Ellers har jeg sjekket litt opp rundt websiden til “rengjøringsfirmaet” og det ser ut til å være lagt på en regulær hostingløsning her; http://www.ip2location.com/97.74.144.101
    Ikke noe spennende der, men det er jo en innlogging der

  21. mfn sier:

    Tanke: @Geir, eller hvem det var som fant den nøkkelen: Prøv å sjekke de siste stedene på løypa, og se om nøkkelen går i en eller annen dør. It’s a long shot, men det kan jo hende.

  22. Geir sier:

    Herlighet. Har gått igjennom alt av opplysninger en gang til, og er ganske forvirret på det meste. Men noe er litt klarere.

    På sistesiden i Moleskinen (notatblokka) står det klart og tydelig hva alt dette med reklamebyråene er. I følge Harry driver Triaden (regner med det er de vi har med å gjøre) internkommunikasjonen sin via adshel, eller reklameplakater. Og i følge Harry skal det komme en ny beskjed på Aker Brygge fredag 11.september. Med opplysningene var gmail-kontoen tyder det på at det er en adshel fra Clear Channel. Enten Try eller Schjerven har laget dette, så vi får vente å se om de svarer oss.

    @gorgonPlex – jeg tar selvsagt vare på nøkkelen. Brødsmulene tror jeg ikke vi skal fokusere på helt bokstavelig, det er trolig bare et annet ord for ledetråder. The Files er helt klart viktig, men tror ikke vi klarer å finne ut noe mer om det nå. Det virker så hemmelig. Vi må heller finne flere ledetråder for å komme oss videre.

    @Øystein: Var du oppe i åsen og sjekka den bunkersen dere hadde vært i da dere var yngre?

  23. Øystein sier:

    Vært der. Kun tomme Jim Beam-flasker fra tidlig 80-tallet…

  24. Geir sier:

    @mfn – Jeg er dessverre ikke i byen i helgen, så jeg får ikke prøvd ut.

  25. Geir sier:

    @øystein – Har du noen mulighet for å komme i kontakt med Beate Lønn? Skulle gjerne visst litt mer om denne Bellmann i Kripos, og hvilke teorier han har…

  26. L. Salander sier:

    Alt vi har av fremgang, kommer enten fra notatboka eller youtube klippene. Lappen HH la igjen, har ikke ført til noen verdens ting (annet enn å sende Øystein på fylla;-) ).
    Det må jo være noe vi har oversett eller tolket feil.

  27. Øystein sier:

    @Geir: Jeg kan prøve…tror Rakel har nummeret. For øvrig – ideen om en Wiki-artikkel tror jeg er veldig god. Men hadde vært innmari fint om noen hos dere kan ta det ansvaret, Rakel og jeg har rett og slett ikke kapasitet (må få kjørt taxien også, trenger litt spenn for å ta unna de verste regningene til Harry).

  28. mfn sier:

    Vi har vel fort funnet ut at Harry sannsynligvis er på rømmen igjen, og har i alle fall etablert kontakten mellom Zhangpu og diverse reklamebyråer her i byen, og mer til. Føler vi har kommet litt lenger, du…

  29. L. Salander sier:

    mfn: Var den myntet på meg?

  30. mfn sier:

    Dessuten så jeg i notatboken at Harry hadde notert ned noe om Katrine B(ratt?) og ordet “besøke?”. Tenkte litt, og kan vel hende at han heller ville at Katrine skulle besøke ASM, siden han visste at han måtte ligge lavt. Prøv å få tak i henne også?

  31. mfn sier:

    @L. Salander: Sorry, kunne ikke dy meg. :)

  32. L. Salander sier:

    Det var jo ikke ment som om vi ikke hadde fremgang. Har skjedd mye i dag. Det jeg tenkte på var lappen harry la igjen til øystein. Der har vi stangnert. Ingenting av det vi har fått ut av den beskjeden har ført noe sted.

  33. tnypm sier:

    @L. Salander: Enig. Noe av det må jo ha relevans?!

  34. L. Salander sier:

    Bare synd jeg ikke finner ut av det.

  35. L. Salander sier:

    Merkverdigheter???

    Kjedet meg litt, så tok en titt på kona til lars joachim grimstad.. Hun er som sin mann venn med vidar singh, men også med avdøde borgny s myhre. (i tillegg til ei jenny woxholt. Reagerte litt på etternavnet siden Helle Woxolt ble ansatt i bull & co 1. september.. )

  36. mfn sier:

    Har sjekka litt selv. Borgny jobba jo for fotograf Jens something-something, som igjen har hatt oppdrag for Try media. Kan være tilfeldigheter, men man skal aldri si aldri.

  37. mfn sier:

    Så, litt brainstorming før jeg tar kvelden:

    Løsningen på hvor neste ledetråd er, ligger åpenbart i den kryptiske lappen. Jeg tror ikke “smulen” ligger i Waits-sitatet. Det er litt for åpenlyst, og er jo et passende sitat i hans situasjon, eller hva? Men jeg kan jo såklart ta feil.
    Frasen “et trygt sted” er understreket. Hvorfor har han gjort det? Greit nok at dette er veldig viktig, men det er ingen vits i å understreke akkurat de ordene der? Det må nesten ligge en dypere mening bak “et trygt sted”. Klarer ikke helt å tenke utenfor boksen på denne, tenker fortsatt bare i retning Waits, utesteder, p-hus og security storage.
    Håper noen har bedre evne til å tenke fritt enn meg.

  38. Artbg sier:

    Har lest igjennom alt dere har gjort, Iponerende!!!
    Er helt fersk her, ca 40 minutter…..Men kan det nå være en mulighet at Triaden legger ut en beskjed på f.eks en reklameplakat ved Aker Brygge den 11 Sep?

  39. Gomr sier:

    Oi, måtte dra på på en fest, men her har dere kommet mye lenger! Angrer faktisk litt på den festen, skulle blitt hjemme og vært med :) Så bra at Harry kanskje er på frifot!

  40. Tyrving sier:

    Får ikke fulgt med så mye som jeg ønsker. Et par ting jeg har tenkt på.
    -Datoen 11. sept. har jo en viss betydning i forhold til internasjonal terrorisme, kan det være Harry har oppdaget noe i den forbindelse?
    -Lappen han la igjen til Øystein; Harry ville ikke skrevet det han skrev hvis han ikke trodde Øystein ville skjønne hva han mente. Øystein er vel den som kjenner Harry best, så jeg tror nok Øystein sitter med noe av nøkkelen her.
    -Hvem er det harry stoler på? Øystein, Beate Lønn, Katrine Bratt, Møller…..?
    -Jakka. Har “vi” den? Mye fokus på den jakka, kanskje det ligger et hint i den?

  41. modesty sier:

    Søk på Hotell Harry Hole leder til en twitterside for Harry Hole. Han har bodd på Thon Hotell Gjøvik, og det er også hint til en bar; Siv Jensen kom inn, han var der utenom happy-hour.

  42. Tyrving sier:

    I notatboka står det noe om “internkommunikasjon via adshel”. Betyr det at ZCS gir ordre/beskjeder til sine agenter via adshel-plakater?
    Kanskje noen kan ta kontakt med Clear Channel/Try og høre om det er mulig å få vite hva som evt skal stå på denne adshelen?
    Hvor er profilbildet til BSM tatt? Tenker på byggningene i bakgrunn. Er ikke det utenfor Hong Kong et sted?
    Siden ZCS har en bil i Norge har de vel kanskje også en kontoradresse eller et lagerbygg eller likende i Osloområdet et sted?

  43. Tyrving sier:

    Oops. Litt på etterskudd der ja. Beklager feilen, ny feil følger..

  44. modesty sier:

    og det ligger en Redd Harry_Hole på facebook med trusler og forsøk på å presse Stoltenberg

  45. mina sier:

    @modesty: Twitter og FB-siden til Harry Hole er et blindspor. Se et tidligere innlegg på denne bloggen.

  46. mina sier:

    En fjern tanke, kanskje: Men han har understreket “et TRYgt sted”. Kan der være Harry har vært i kontakt med Try han også? (det er norsk uttale på Try, det er et etternavn). I tilfelle har han jo gjemt The Files et sted hvor Zhangpu aldri ville lete – det er jo “deres” kommunikasjonskanal..

  47. Benny B sier:

    Finner vi noe her?
    http://www.try.no/

  48. mina sier:

    Hm, de har en link som heter “Send oss filer” nederst i høyre hjørnet av nettsiden da. Den sender deg hit: http://www.filemail.com/no/show.aspx?id=2771060002

    Kan Harry ha sendt The Files til Try?

  49. modesty sier:

    hundesporet; det er en pub i Tom Waits-løpet-løypa som heter Two dogs

  50. allwise sier:

    Når lappen har understreket _et sikkert sted_ lurer jeg på om det kan ha en mer direkte link til “storage secure” i notatboka. Har googlet rundt uten å finne noen foretak eller lignende med navn “storage secure” i alle fall. Noen andre som har noen idéer på deet?

  51. modesty sier:

    kan Triaden være hotellet?

  52. allwise sier:

    OK. En ting er klart for meg nå: Når Harry sier at Øystein har fått første spor alt, blir jeg helt sikker på at det refererer til noe Øystein allerede har fått beskjed om. Var jeg Harry ville jeg ikke brukt samme kanal for å avlevere hintet og beskjeden om at du har fått ett hint. Utifra det trekker jeg at han refererer til noe annet han er _sikker_ på at Øystein har fått. Såvidt jeg vet er det eneste sikre sporet Øystein har fått: Telefonbeskjeden.
    Der ligger 2 mulige spor.
    1. I bakgrunden blir det annonsert en melding. Så dette er på en flyplass eller togstasjion eller noe. Jeg har ikke funnet alt som blir saggt der enda. Hvis noen har noe å analysere lyden med hadde det vært tøfft å få frem.

    2. postkassa! Han ber Øystein sjekke postkassa si! Og her tror jeg sporet ligger. (Postkassa er ikke det første man tenker på når man er på rømmen med mindre det er noe viktig der). Der var det noen regninger og et cupido-blad.
    Enten har ikke sporet kommet enda (i alle fall hvis det er sendt fra en postkasse i Hong Kong, feks.) eller er cupido-bladet et spor. Hvem er det adressert til og inneholder det noe som helst utav det vanlige?
    Øystein, kan du sjekke? og evt legge ut noen bilder av posten?

  53. L. Salander sier:

    Mulig jeg er på jordet her, men har en ide.
    Harry fikk cupido i posten. Olympen (lompa) er ett av stoppestedene i tom waits løpet.
    (Cupid’s power was supposed to be even greater than his mother’s, since he had dominion over the dead in Hades, the creatures of the sea and the gods in Olympus.)

  54. allwise sier:

    Når det gjelder triaden kan det selvsagt være hotellet på triaden senter i Lørenskog, men sammen med symbolet ved siden av, tror jeg heller det er referanse til at Zhanpu CC tilhører Kinesiske Triader.

  55. Geir sier:

    Har fått svar fra Lars hos Try, sendte FB-melding til han i går. Her er svaret:

    Hei på en lørdag,
    ja jeg fikk en mail fra ham vedr. noe jobbgreier (ja, design/utforming til en Adshel), men kunne dessverre ikke hjelpe ham. Vi jobber mer idebasert, han trengte først og fremst designhjelp. Forespørselen var høyst reell, han nevnte ingenting om Harry Hole eller at det var et spill (jeg vet hva ARG er).
    Merkelig:)

    Ha en fin dag!

    mvh
    Lars Joachim Grimstad.

  56. mfn sier:

    Da har vi enten sjekket ham ut av saken… eller så juger’n. Men magefølelsen min sier at han snakker sant. Skulle vi forresten kanskje også spurt ham om han har noen forbindelse med BSM og/eller Charlotte Lolles?

  57. Geir sier:

    Jeg har sendt et nytt spørsmål til han om hva vår venn Ewan ville ha. Så får vi se om han svarer på det.
    Bortsett fra det så tror jeg kanskje det er et blindspor. Men vi kan jo høre. Tror plakaten er det eneste han kan hjelpe oss med.

    Akkurat nå er jeg mer nysgjerrig på hvordan vi kommer oss inn på nettsiden til vaskemennesene. Pluss hvor skulle Ewan møte danskene i dag?

  58. L. Salander sier:

    En forbindelse til bsm har han, via sin kone.

  59. Tyrving sier:

    “No dog ever pissed on a moving car”
    Har han gjemt noe i drosja di Øistein?

  60. Tyrving sier:

    Bare tenker litt høyt…..
    Security Storage, trygt sted, bankboks, bankboksnøkkel (den han har tegnet i notisboka)….. Eller kan det være nøkkelen til ro nr. 5.
    Han ble tatt utenfor operaen…, Hotell Opera….

  61. Geir sier:

    Og da har jeg fått svar fra Vidar:

    Hei Geir,
    merkelig henvendelse å få via Facebook:), men ja – jeg fikk en mail denne
    uka (husker ikke hvilken dag, sletta mailen) fra en Ewan Chan som lurte på
    om vi kunne hjelpe ham ifm en boardsplakat de skulle lage.
    Imidlertid hadde de så dårlig tid (skulle opp neste uke) at jeg måtte takke
    nei (på telefonen, han ringte for å purre meg for et svar) – vi har alt for
    mye å gjøre om dagen.

    Beklager at jeg ikke kunne være mer til hjelp,

  62. Avathor sier:

    @Geir: Vidar sier han har fått en telefon fra Ewan Chan – kanskje han har nummeret hans (i telefonloggen)? Kan du spørre’n?

  63. modesty sier:

    kona til Lars Joachim Grimstad er Cathrine Grimstad – ligger i vennelista til Borgny.

  64. ParKing sier:

    Jobber i tilknytning til et p-hus i Oslo. Dette har jeg egentlig ikke lov til, men skjønner dere er bekymret. Dette er vel gode nyheter…
    http://www.youtube.com/watch?v=VBKSW5J6XV8

  65. Larry Mole sier:

    Youtubevideoen fra Operakidnappingen er fra 29. august:

    “Vi var ved operaen i Oslo lørdag 29. august da dette skjedde, sykt!!”

    Youtubevideoen fra parkeringshuset er fra 01. september klokken 19:32.

    Med andre ord har Harry vært i kidnapperenes “varetekt” i litt over tre dager da kidnappingen skjedde på dagtid jf. dagslyset som er på den første videoen.

  66. Tommy sier:

    Er vi kommet nærmere med tanke på charlotte rolles?

  67. L. Salander sier:

    Hvorfor var de i parkeringshuset den første?? Hadde jeg kidnappet noen, hadde jeg ikke kjørt rundt med de i bilen.
    Skulle Harry vise hvor “the files” var gjemt??

  68. GorgonPlex sier:

    Dette parkeringhuset har jeg vært i – men jeg husker ikke hvor :( Noen som kjenner seg igjen?

  69. ole sier:

    Angående nøkkelen som Geir har og tallet syv. Det står på samme side i notatene til Harry som det om Security storage. Nøkkelen ble funnet på Akerbrygge. Kansje det er en dør i parkerings huset denne nøkkelen passer til?

  70. Benny B sier:

    HURRA!!!
    http://www.ettrygtsted.com/
    Dette var bare et innfall, men sannelig kom det ikke noe ut av det :-)

  71. Benny B sier:

    Kode 1 er Tom Waits

  72. skymra sier:

    Brilliant!:) Syv nøkler relatert til HH da eller..?

  73. GorgonPlex sier:

    Suverent!! Her er det bare å komme med forslag….!
    Jeg går i tenkeboksen….

  74. Benny B sier:

    På kode 2 står det “Ring hotellet”. Hvilket hotell? Prøvde å finne et telefonnummer til Chungking Mansions i Hong Kong, men fant det ikke på nettsiden der.

  75. L. Salander sier:

    hvor står det??

  76. Larry Mole sier:

    yangshih9@gmail.com er en draft som ble lagret klokken 17:11 i dag 5. september som lyder:

    “I did it. He is on his way..”

    Siste tids aktiviteter er logger på følgende IP.adresser:

    Browser 213.187.190.50 5:33 pm (16 minutes ago)
    Browser 77.40.128.204 5:32 pm (17 minutes ago)
    Browser 213.187.190.50 5:32 pm (18 minutes ago)

    Kan jo godt hende det er noen her inne som har laget denne draften siden den er såpass ny da….

    Forresten, Ewans mors fornavn har 5 bokstaver, hvis man noen gang skulle trenge den infoen.

  77. Benny B sier:

    L Salander: Det kom opp da jeg skrev inn koden for felt 1. Hvor bodde Harry de dagene han bodde på Hotell i Oslo? Kan vi ringe dit og få kode 2?

  78. mina sier:

    De skrev jo bare “a hotel downtown”. Kan være Operahotellet? Han var jo utenfor Operaen når han ble kidnappet?

  79. mina sier:

    Thon Hotel Opera
    Christian Frederiksplass 5
    0154 Oslo
    Tlf: +47 24 10 30 00

  80. Tyrving sier:

    Har prøvd med hotll opera sitt nummer, men det gav ikke resultat.

  81. Benny B sier:

    Mulig at vi faktisk må ringe dit?
    Noen som melder seg?

  82. GorgonPlex sier:

    @LarryMole
    213.187.190.50 = Bergen / Sparebank1Gruppen
    77.40.128.204 = Tønsberg / Start Network

    Logging av våre aktiviteter på mailkontoer?

  83. Larry Mole sier:

    @GordonPlex Umulig å vite, men mest sannsynlig er dette “våre” folk ja, for draften ble lagret 17:11 mens den siste IPadressen som er registrert er registrert klokken 17:32. Sånn i etterpåklokskapenslys burde jo den som først logget seg på både ewan og yangs mailkontoer sjekket de tidligere IPadressene….selv om disse nok stammer fra Norge ;)

  84. GorgonPlex sier:

    Det er mange hutelle “downtown” i Oslo, men jeg tipper vi må ringe dit for å få neste nøkkel. Men hvilket hotell? Dette kanskje? http://www.sentrumpensjonat.no/

  85. Geir sier:

    Typisk at sånt skjer mens jeg sover! Flinke folk!
    Ser at det ligger to nye drafts inne i mailen nå (ewanchan3), men det er bare kopier av de vi allerede har sett. Er det noen som har rota der inne? Ikke bra…

  86. Geir sier:

    Er det noen som har noen som helst idé om hvilket hotell det er snakk om? Så vidt jeg ser har vi bare vært borti to hoteller så langt, det hotellet hvor Harry har bodd mellom onsdag og lørdag, samt Chungking Mansion i Hong Kong. Sistnevnte er jo ikke et hotell, men en rekke med hotell i en meget spesiell bygning.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chungking_Mansions

    Hvordan kan vi finne ut av hvilket hotell Harry bodde på fra onsdag til lørdag i forrige uke?

  87. GorgonPlex sier:

    Bra Geir! – jeg kom akkurat til samme konklusjon… Det er jo nærmest en bydel dette, med flere hoteller, to kjøpesentere osv.
    Lurer på om dette er et blindspor? Med mindre vi kan trekke noe mer ut av notatene i boka i lys av vår nye kunnskap som kan si noe konkret om hvor Harry bodde i det kvartalet/bygget?

  88. L. Salander sier:

    er ikke noe hotell i oslo med en ring som symbol??

  89. Sølvpilen sier:

    De siste drafts`a ble nok lagret av meg, Som rookie her, hadde jeg ikke lest meg igjennom alt enda. Men dette er kult, flinke folk her også….
    Men den eneste kontakten han har på gmail er Lars@try.no ?

  90. GorgonPlex sier:

    @LSalander:
    Har googlet og “gulesidet” (hmmmm, – det låt ikke fullt så bra… ;) ), men hvis det er en ting denne saken har lært meg, så er det at det er ikke alt man finner med søkemotorer og oppslagsverk… Det er et utall med hoteller i byen – tror kanskje vi skal se på notatboken igjen? Eller lappen fra Harry? Telefonbeskjeden?
    Eller kanskje Øystein har no’ peiling på hvor Harry kan finne på å bo “downtown”? Går ut fra at han ikke har toppsuiten på Plaza?

  91. Sølvpilen sier:

    Parekeringshuset er nok Ibsen Parkeringshus. tror det er det eneste med “parkering i nedover/oppover bakke i Oslo

  92. Haukis sier:

    Hva er greia med Bull & co?

  93. GorgonPlex sier:

    Jeg har vært gjennom notatboken enda en gang, og føler at vi nå har lite å hente der?
    Men det er ennå to tin som fasinerer meg, og det er “drodlingen” som H har gjort på de to siste sidene. Det kan minne om et slags kretskortutlegg? Er det noen som assosierer noe med dette?

  94. skymra sier:

    ‘Boksen’ med syv armer kan muligens linkes opp mot de syv nøklene vi forsøker å løse nuh?

  95. Tommyd sier:

    Ringte Hotell opera, de har ikke noe med det å gjøre ifølge resepsjonen..

  96. MagnusSP sier:

    Har vi i det hele tatt funnet noen av de 7 nøkkelordene til http://www.ettrygtsted.com/?

    Øystein: Har du noen peiling på hva som kan være noen av de 7 passordene som trengs på ettrygtsted.com? Stedet var jo beregnet for deg!?

  97. Benny B sier:

    Ang. Hong Kong:

    Harry skal egentlig til Manila, men hopper av i Hongkong. Der går han på et hesteveddeløp som forandrer livet hans, og så tar han inn på et hotell som heter Chung King Mansions.

    Kilde: Bergens Tidende

  98. Tommyd sier:

    det første er tom waits.

  99. Benny B sier:

    MagnusSP:
    kode 1 er Tom Waits
    kode 2 får man når man ringer hotellet

  100. Larry Mole sier:

    Jeg vet at man har sagt at Abid Raja sin twitterprofil og bildet av Hole er et blindsport av Rakel, men er det ikke litt rart at Borgny Stem-Myhre ble venn med Abid Raja rett før hun ble tatt av dage?

    Dette er nok ikke en tilfeldighet…altså, linken mellom bildet på twitterprofilen og vennskapet mellom Raja og Stem-Myhre. Eller?

  101. MagnusSP sier:

    Så hvorfor ringer ingen da hotellet? Er folk redde for å “drite seg ut”? :)

  102. Larry Mole sier:

    Mellom 17. og 21. August:

    Borgny and Abid Q. Raja are now friends.

  103. Tommyd sier:

    jeg har ringt opera, de sa at de ikke visste om noe slikt.

  104. 29Lap sier:

    I følge linkene nederst på http://www.zhangpucleaning.com/, så er det Yang shih som er kontaktperson for den sørlige Hong kong avdelingen. Chungking Mansion er lokalisert i sørlige Hong Kong, så derfor er det trolig her Zhangpu har en av sine hovedbaser.

  105. Geir sier:

    @sølvpilen sletter du de draftsene du lagret? Viktig at Ewan Chang og kompisene hans finner ut at vi driver på inne i mailen. Alle endringer der inne må stilles tilbake.

    @Haukis I notatboken står det om CL som er drept. Det tror vi er Charlotte Lolles, som har en medarbeiderprofil hos Bull & co.

  106. Benny B sier:

    På den Twitterprofilen var han på Thon Hotell på Gjøvik.
    Kanskje det leder oss til noe?

  107. Tommyd sier:

    var ikke twitterprofilen falsk?

  108. Toxic sier:

    Noen som vet hva som er nærmeste hotell til Ibsen P-hus, som jo helt klart er hvor Harry rømte??

  109. MagnusSP sier:

    Smart, BennyB. Kanskje noen kan ringe til Thon Hotell Gjøvik?

  110. Toxic sier:

    Thon Hotelll finnes ikke på Gjøvik iflg. kjedens hjemmesider eller Gule Sider

  111. Dirgis sier:

    Det finnes:
    Thon Hotel Gjøvik
    Strandgt. 15
    2815 Gjøvik
    Tlf: +47 61 13 20 00

  112. Toxic sier:

    Thon Hotel Gjøvik
    Strandgt. 15, 2815 Gjøvik +47 61 13 20 00

  113. MagnusSP sier:

    Kan godt ringe jeg, om dere forteller meg nøyaktig hva jeg skal spørre om. Har nemlig bare vært med på jakten i 2 timer ;)

  114. Toxic sier:

    Spør om harry Hole har bodd der den siste tiden

  115. Tommyd sier:

    spør om det er innblandet i et interaktivt rollespill om harry hole og om de har noe som kan hjelpe oss.

  116. Toxic sier:

    og evt. få et passord

  117. Geir sier:

    Parkeringshuset Ibsen er jo rett ved der hvor “hotell Cæsar” er, altså de utvendige kulissene. Kan det være et spor?

  118. Sølvpilen sier:

    Ewan Chang svarer ikke på e-post, det er kun “kundeservice” som svarer på hans e-post.
    Avventer svar fra Hotelle i HK

  119. Toxic sier:

    Kan godt være og d ligger et ekte hotell på andre siden av gata. husker ikke navnet i farten’

  120. Toxic sier:

    @geir men så vidt jeg husker er dette et Thon-hotell

  121. MagnusSP sier:

    Fikk snakke med “hu Gro”, og hun skjønte ikke hva jeg mente når jeg spurte om de var innblandet i et interaktivt rollespill om Harry Hole. Derfor spurte jeg om det hadde bodd noen Harry Hole der den siste tiden, men hun sa at de har ikke lov til å fortelle hvem som har bodd der eller ikke.

    Tydligvis et blindspor..?

  122. Toxic sier:

    @Magnus. Tydligvis, men skulle gjerne vist om noen vet hva hotellet på andre siden av ‘Hotel Cæsar’ heter. Kan være et spor d

  123. MagnusSP sier:

    Min post #310 handlet selvfølgelig om at jeg ringte til Thon Hotell i Gjøvik, noe jeg glømte å si (urut av meg. skammer meg.) Sorry ;)

  124. Toxic sier:

    @Magnus. Skjønte den. Spørsmålet var egentlig til alle der ute. Vet det ligger et ekte hotell rett ved p-huset, men husker ikke hva det eller gata heter

  125. skymra sier:

    “Hotell Stefan – Thon Hotels. Beliggende like ved Tinghuset, Oslo Nye Teater og Karl Johansgate. (bildetekst:Det nærmeste du kommer Hotell Cæsar i Oslo…)
    Ibsenkvartalet er like ved, og her finner du bygningen hele Norge kjenner som Hotell Cæsar..” (http://www.hotell1000.no/2009/08/hotell-i-oslo-book-billig-hotell-eller-luksushotell/)

  126. Sølvpilen sier:

    Ringte akkurat Scandic Hotel Edderkoppen, men det var dødt det også. (trodde faktisk jeg var litt smårar, og må vel innrømme at hun kanskje har rett, he he)

  127. Toxic sier:

    Thon Hotel Stefan

    Rosenkrantz’ gate 1, 0159 Oslo
    23 31 55 00
    Kanskje verdt å prøve dette hotellet!

  128. Benny B sier:

    Rica Victoria ligger i Rosenkrantz gate, like ved p huset?

  129. Benny B sier:

    Rica Victoria: 24 14 70 00

  130. GorgonPlex sier:

    Stefan ja… næmeste (bodd der mye), men også Munch! Og hvis dere vil vite noe om Thon på Gjøvik, kan jeg godt rusle ned å spørre… Men HARRY på TWITTER OG FB er FAKE….!

  131. Benny B sier:

    Best Western Bondeheimen:
    Adresse: Rosenkrantz gate 8
    Poststed: 0159 Oslo
    Tlf: 23 21 41 00

  132. GorgonPlex sier:

    Stefan er for øvrig et forhenværende (merk: forhenværende) avholdshotel….. Noe for Harry? No offence, Harry… Mulig du leser dette nå som du er “up and about?”

  133. Geir sier:

    Hotell Cæsar er nok et blindspor. Jeg har sjekka det ut.

    Hotell Munch ligger rett bak Ibsenkvartalet (Hotell Cæsar/parkeringshuset). Kan noen ringe? 23 21 96 00

  134. GorgonPlex sier:

    Da er vi også på Bristol… = Thon.. De må ha det gøy, – de som jobber i resepsjonene i Oslo-hoteller i kveld :D ;) hehe…

  135. tilGordonPlex sier:

    Mellom 17. og 21. August:

    Borgny and Abid Q. Raja are now friends.

    Dette var da SVÆRT rart, eller?

  136. Thon Hotel Triaden???

  137. Toxic sier:

    Dama i resepsjonen på Bondeheimen trodde helt sikkert jeg var drita eller dopa. Hu lo hvertfall godt av spørsmålet mitt om de hadde noen kjennskap til Harry.

  138. Toxic sier:

    Thon Hotel Triaden
    Gamleveien 88, 1476 Rasta +47 66 10 97 00

  139. Benny B sier:

    Thon Hotel Triaden
    Gamleveien 88
    1476 Rasta
    Tlf: +47 66 10 97 00

  140. GorgonPlex sier:

    @TOXIC:
    *ROFL*!!!!

  141. L. Salander sier:

    Har noen ringt hotell munch?

  142. skymra sier:

    Lest denne? http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=573566
    Ikke noe spor i jakten desverre, men morro:)

  143. Toxic sier:

    @LSalander:
    Ser ikke sånn ut

  144. L. Salander sier:

    Er jo tegnet ett hode med piler ut av munnen i notatboka. mest sannsynlig noe med drapsvåpenet å gjøre, men kan jo være ett skrik… som passer bra til munch

  145. GorgonPlex sier:

    @L Salander:
    Enig – Men tror du Harry velger hotell etter drapsmodus? ;)
    Mulig – han er jo litt sær, Harry…. :o

    Longshot, og ikke akkurat downtown: http://www.cochspensjonat.no/

    Men vi er vel på en “goose-chase” nå, folkens… Tror vi egentlig burde samle oss litt – er det noen hint i enten mailbox, notatbok eller andre steder som kan si noe om valg av hotell?
    Vi kan jo ikke holde på å ringe samtlige hoteller og mer eller midre seriøse overnattingssteder i hovedstaden? Eller kanskje vi kan? Må jo finne Harry……

  146. GorgonPlex sier:

    @Øystein eller @Rakel!!
    Hjelp oss… har dere noe clue på hvor Harry kan ha bodd?

  147. Benny B sier:

    Noe som faktisk er nevnt i notatboka er Triaden. Har noen ringt dit (hotell Triaden)?

  148. Sølvpilen sier:

    Søkt kanskje, hørte igjennom telefonbeskjeden, og han ber kompisen om å tømme postkassa, han har kanskje sendt noe til seg selv…..
    og de notatene har jeg nå å printet ut, men sånn som de ble lagt ut på siten her så er ikke de i riktig dato rekkefølge…

  149. L. Salander sier:

    tenkte kun på det siden jeg så noen nevne munch hotellet tidligere. Men er enig i at det er litt far out..

  150. LilleMy sier:

    Jeg er rookie, men har tenkt på en ting.
    Nederst på side 1 i notatboka står det sk 368 og 358. Dette er fligther mellom Oslo og Trondheim.
    Kan det være der HH var i det aktuelle tidsrommet?

  151. Toxic sier:

    @BennyB:
    Nå er vel ikke akurat Triaden på lørenskog å betrakte som downtown

  152. Toxic sier:

    @LilleMY:
    Kanskje ikke noen dum tanke, men blir vanskelig å finne et hotell i Trondheim ut i fra de opplysningene vi har

  153. Benny B sier:

    Ojsann. Ja det var downtown Oslo, ja. He he. Nei da strekker man vel begrepet “downtown” litt VEL langt… ;-)

  154. Sølvpilen sier:

    Kanskje det har mere med ASM saken, men jeg er litt rookie selv :-)

  155. L. Salander sier:

    må isåfall bli p hotellet i trondheim da

  156. Benny B sier:

    Vi trenger en oppsummering snart…

  157. Toxic sier:

    Bull&Co er et advokatfirma i Oslo. Hva nå det kan fortelle oss

  158. MagnusSP sier:

    Hva med faren til Hole? Hva er fornavnet hans fra bøkene igjen? *skammer seg*

    For la oss si at han heter Jon. Altså Jon Hole. Hole er jo et ganske uvanlig etternavn, så hva om vi ringer til mennene med det navnet, kanskje HH har sovet der?

  159. Benny B sier:

    HOTELL:
    Harry har bodd på hotell i HongKong og i “downtown” Oslo. Han er filmet ved Operaen og i Ibsen P-Hus.

    Vi har ringt følgende hoteller uten napp:
    Thon Hotel Opera
    Thon Hotell i Gjøvik -uaktuell
    Scandic Hotel Edderkoppen
    Bondeheimen
    Triaden -uaktuell

    Vi burde kanskje sjekke:
    Hotel Munch
    Cochs pensjonat
    Bristol
    Rica Victoria
    Thon Hotel Stefan

  160. GorgonPlex sier:

    @Benny:
    Bra oppsummering…! Men jeg mener fremdeles vi er på tynn is…. Jeg har lyttet gjennom telefonbeskjeden fra Harry uten å bli klokere, jeg har sett på notatboken igjen uten hell, og jeg har lagt hodet i bløt for å finne linker til hoteller i det underlaget vi har. Men nå er det både en rødvinsdis og generell “sent-på-kvelden-faktor” som gjør at hodet ikke henger med.
    Men jeg oppfordrer de som ennå henger med (og ikke ser på MGPjr) til å se etter koblinger, sport og hint i det Harry har gitt oss direkte eller indirekte for evt. å finne hotellet.
    @Øystein:
    Kjører du i kveld? Har bedt om din kommentar – er du der?

  161. Benny B sier:

    @GorgonPlex:
    Jeg er helt enig. “Ring hotellet” er beskjeden. Da burde Øystein eller Rakel vite hvilket hotell det er ganske så umiddelbart? Kanskje et hotell der Harry kjenner noen? Kanskje vi burde tenke helt annerledes også? Kanskje vi ikke skal ringe et hotell men heller finne et hotell som har noe med ordet “ring” å gjøre? Forlovelsesring?

  162. skymra sier:

    I følge denne bokomtalen kalles drapsvåpenet “Leopolds grusomme eple” (Kan muligens linkes til; Kong Leopold av Belgia, opprettet og eide Fristaten Kongo, og greide å ta livet av omtrent halvparten av landets innbyggere som en følge av jakten på gummi og elfenben bl.a. Artig type.) Ikke akkurat noe spor i hotell-jakten, men relatert til “eplet” og “Kongo” fra notatene hvertfall. Dog ikke kobolt..
    http://www.bestselgerklubben.no/200/201.asp

  163. modesty sier:

    brødsmulene hinter til Hans og Grete/brødrene Grimm – finnes det noen hotell som kan assosieres med dette?

    eller er det breadcrumbs?

  164. L. Salander sier:

    hotellet er 8 bokstaver. skriver man det på en mobil får en 46835538. På det nummeret er det en telefonsvarer som gir deg ett annet nummer, 91120473. Det er nummeret til en geir berg i brandbu.. Har ikke ringt ham, men ser det som høyst tvilsomt at han har noe med dette å gjøre

  165. LilleMy sier:

    Espen Øvergaard:Hvem er du? Kjenner ikke deg igjen jeg!? :)

    Det over er postet på Borgny sin fb-side for ca en time siden…

  166. Sjakalen sier:

    Grimms Grenka kan jo assosieres med Hans og Grete? Det ligger jo i Oslo.

  167. Anonym sier:

    Her er det enda en video! En russisk mann filmet kidnappingen: http://www.youtube.com/watch?v=ViBY-gJTFSg

  168. MagnusSP sier:

    Har nå ringt alle, og hverken Hotel Munch, Cochs pensjonat, Bristol, Rica Victoria eller Thon Hotel Stefan veit noe om dette..

  169. Toxic sier:

    Den videoen fortalte oss vel ikke noe mer enn vi allerede har sett…

  170. Benny B sier:

    @MAgnusSP:
    Bra jobba!!

  171. MagnusSP sier:

    Toxic: Nei, det er jo samma videoen som den andre, bare at her har en annen youtube-bruker tydligvis tatt den og lagt den ut.. -.-

  172. Toxic sier:

    @lilleMy:
    Merkelig melding det der…..

  173. Toxic sier:

    Múlthéten Oszloban voltam és azt hiszem, hogy emberrablást sikerúlt lefilmeznem az új Operaháznál… Próbáltam valakinek elmagyarázni Zhangpu takarítási, de sajnos az angolom nem teljesen érthetö…..

    Dette sto under brukernavnet til han som posta den siste videoe. Interessant at ordet Zhangpu dukker opp.

    Noen som kan identifisere språket og evt. oversette??

  174. Arbeider'n sier:

    Kastet meg akkurat inn i søket etter Harry og ramlet over en relativt ny video på youtube, http://www.youtube.com/user/77ParKing. Harry har tydeligvis gjort et forsøk på å stikke av fra skurkene, men det ble avfyrt skudd på videoen…
    Det er en ansatt ved parkeringshuset der filmen stammer fra som har lagt ut videoen for ca. 5 timer siden. Er vel en idé å prøve å komme i kontakt med han??

  175. Sjakalen sier:

    Oslo forrige uke og jeg tror at kidnappingen var lefilmeznem ny Operaháznál … jeg prøvde å forklare noen Zhangpu rengjøring, men dessverre engelsk ikke er helt forstått.

    Noen som har ringt Grims Grenka?

  176. Sunngifu sier:

    Jeg prøvde meg på google-oversetteren.
    Ungarnsk gir følgende:

    Oslo forrige uke og jeg tror at kidnappingen var lefilmeznem ny Operaháznál … jeg prøvde å forklare noen Zhangpu rengjøring, men dessverre engelsk er ikke helt klart … ..

  177. Kiminho sier:

    Espen Øvergaard
    Adresse: Skjervenveien 5, 1415 Oppegård
    Telefonnummer: 66 80 53 72

    Den eneste jeg fant som skriver Øvergaard med to a’er…

  178. Toxic sier:

    Finner ikke noen kontaktinfo for Ibsen P-hus og de liggger heller ikke på Europarks hjemmesider. Noen som vet hvem som driver Ibsen??

  179. L. Salander sier:

    Den videoen er vel postet her før

  180. GorgonPlex sier:

    Sender Espen en melding på FB, jeg… :)

  181. Toxic sier:

    First Hotel Grims Grenka

    Kongens gate 5, 0153 Oslo
    23 10 72 00

  182. Sunngifu sier:

    Ibsen P-hus??
    Vet ikke om det er til noe hjelp. Nummeret: 22 05 33 50, står på linken som følger

    http://www.visitoslo.com/?cat=58934&tl=%3Fsp=NO%26dv_variables=visitoslo/inc/variables%26icp=visitoslo/produkt%26PR=23_6394_3

  183. LilleMy sier:

    Jeg fant en Espen Øvergaard hos Share Consulting.

  184. Toxic sier:

    Noen som har noen tanker om hvorfor Harry nevner Bull&Co. dette er jo et advokatfirma i Oslo. Er ‘the files’ noe han vil overlevere dette firmaet???

  185. L. Salander sier:

    På tide men en ny tråd snart nå vel……

  186. Geir sier:

    Har tenkt litt her, ikke sikker på om det er så lurt. ;)

    Blander vi sporene litt?

    Harry ber Øystein om hjelp, og har fått opp sida med kodene. Disse kodene må Øystein vite om, enten fra før av eller via opplysninger Harry gir han nå.

    Men Harry veit jo ikke at vi har notatboka hans. Ei heller filmene, ergo bør jo ikke det være der vi skal leite etter hinta.

    Vi bør tilbake til lappen Øystein fant på Schrøder, eller noe Harry er kjent for.

    Skulle ønske jeg huska alt som står i de forrige bøkene om Harry. Kan ikke komme på noen hotell i Norge der?

  187. Toxic sier:

    Charlotte Lolles er ansatt hos Bull&Co.

    Charlotte Lolles
    Advokatfullmektig Telefon 23 01 01 01
    E-post: cl@bullco.no

  188. GorgonPlex sier:

    Har sendt en melding til Espen på FB med anmodning om å hjelpe oss med opplysninger om Borgnys siste dager – hvis mulig…
    @Toxic:
    Dette er forklart i andre innlegg, men kort: CL (side 2 i notatboken = Charlotte Lolles) i http://www.bullco.no = død

  189. Geir sier:

    @toxic – Det er fordi CL (Charlotte Lolles) jobbet der.

  190. Toxic sier:

    @Geir:
    Kan ikke huske at d har vært nevnt noen hoteller i Norge jeg heller

  191. L. Salander sier:

    Alle som kommer inn litt sent, ta å les alle trådene, så vi slipper all dobbelpostingen.

  192. GorgonPlex sier:

    @Geir: tror du har et poeng der, og jeg har prøvd å få Øystein (evt. Rakel) på banen flere ganger i denne tråden, men de er ikke på nett – bokstavelig talt… (?)

  193. modesty sier:

    mulig skudd i mørke, men det finnes en bar i Stockholm som heter Hotellet

  194. Dirgis sier:

    @Geir Enig med deg. Lappen til Øystein tilsier at han alt har fått et hint “følg brødsmulene. Du har fått den første” Så er jo spørsmålet hva disse brødsmulene er. Det kan som tidligere nevnt være breadcrumbs dvs navigering/sporing på nettsider. Noen som klarer å skille ut det som blir sagt i bakgrunnen på telefonbeskjeden? Synes tallet 63 blir nevnt.

  195. jannicke sier:

    hm. Denne Paolo Bernardi.. det finnes en side som heter http://www.paolobernardi.net
    Siden er helt blank uten noen informasjon.. noen som vet eller har sjekket noe rundt dette? Er helt ny og har virkelig prøvd å lese alle postene!!

  196. Benny B sier:

    Jeg tenker at det første hintet var det Tom Waits- sitatet som ledet oss til kode 1 på http://www.ettrygtsted.com.

  197. MagnusSP sier:

    Kan heller ikke huske at HH har bodd på noen norske hoteller, men skal det ikke skytes fra Radisson SAS-hotellet i Rødstrupe?

    Det er vel eneste norske hotellet jeg kan komme på i farten som er nevnt i bøkene….

  198. Kylling sier:

    Litt utenfor tema kanskje, men skylder Harry penger til Triaden? Det staar hvertfall – 150 000 dollar paa notatene..

  199. GorgonPlex sier:

    @jannicke – jeg har sjekket HTML-koden, og det er rett og slett en tom side opprettet med Word som HTML-editor. Villspor… :(

  200. Toxic sier:

    @jannicke:
    Siden opprettet i 2007, så det tror jeg er et villspor

  201. Dirgis sier:

    @Benny B: det er det nok.
    Tenkte kanskje det kunne være noe i cupidobladet i postkassa til Harry. BSM var jo stylist og hadde tydeligvis kontakt med fotografer. Så for meg en kobling der.

  202. Kylling sier:

    Og har vi funnet ut hvorfor Harry Hole desperat trenger forsikring? Han skriver jo ganske tydelig at han trenger det, med to streker under forsikring?

  203. jannicke sier:

    Ok. Så er det sånn at harry rømte i et parkeringshus ikke sant? Og dere snakket om at det var ved “hotel cesær”. Vel tinghuset og borgating ligger jo der. Hvor er “hintet” om at evt. dette er riktig parkeringshus? (så det i ste, nå finner jeg det ikke igjen..) Sentrum parkeringshus ligger jo under tinghuset. Tinghuset har jo støtt og stadig besøk av både kriminelle og vel..politi! Masse politi!!

  204. Linda sier:

    Synes det var en merkelig formulering av Harry å bruke “følg brødsmulene”.
    Fant en ordliste som sier noe om brødsmulesti. Der står følgende:Brødsmulesti – En synliggjøring av hvilke sider som leder fram til den siden brukeren er på i et nettsted. En brødsmulesti kan utformes som en rekke lenker til hvert hovednivå i en menystruktur, for eksempel ”Du er her: Hovedside > tema1 > undertema”. Det er vanlig at ”brødsmulene” ikke viser hvor brukeren faktisk har gått, men hvor han eller hun befinner seg i forhold til et hierarki av menyelementer.

    Vet ikke om det gav noen som helst mening….

  205. L. Salander sier:

    Regner med at øystein har sjekket det bladet, noe må jo de “vennene” til HH gjøre.

  206. Benny B sier:

    Jeg sjekket linken mellim Try Reklamebyrå og Cupido tidligere. De har gjort kampanjer for Cupido, men jeg klarte ikke finne noe som virket relevant for oss..

  207. modesty sier:

    vet vi hvor rengjøringsbanden skulle møtes nå i kveld? er det lagt ut noe nytt på epoststedet deres?

  208. Sunngifu sier:

    Har noen ringt Grims Grenka, 23 10 72 00, bare for å sjekke?

  209. e sier:

    så harry på tranen i går….

  210. modesty sier:

    espen øvergaard kan rett og slett ha logget seg på facebook for første gang på lenge og funnet en venneforespørsel fra Borgny?

  211. GorgonPlex sier:

    Til alle som faller inn i slutten av tråden – anbefaler å lese det meste av innlegg i tråden(e) (jada, jeg vet det er kjedelig, men…) før dere skriver innlegg. En del av det som kommer inn nå er luftet, debattert og avsluttet eller i prosess….

  212. Rakel sier:

    @Alle sammen!
    Har akkurat kommet hjem og lest gjennom alle kommentarene – for en fantastisk dag! Jeg er både imponert over, og dypt takknemlig for, det arbeidet dere har lagt ned. Ikke minst er det en lettelse å få et slags bevis på at Harry har kommet seg fri.
    Øystein kjører bil ikveld, og jeg har vært en natt på hytta for å komme meg litt vekk, før jeg dro for å treffe Beate Lønn. Ser at vi har vært etterlyst – skal forsøke å lage en oppsummering av det siste døgnets hendelser i en ny tråd nå.
    Igjen – tusen takk skal dere ha.
    Rakel.

  213. Benny B sier:

    På epostkontoen:

    Ewan,
    there has been irregular activity at one of the gmail-accounts (#9). We have closed it down, and it cannot be used in the way we intended.
    Can we trust this one?
    Targets.doc is updated from HK, use your access to edit/update it as well (all cells have their eyes on Norway).
    You have full authority in this matter. Mr. L have great faith in you, thanks to your father.
    Do not disappoint him. Do not disappoint us.

    How did todays gathering turn out?
    Please deliver status on latest events.

    Yang Shih.

  214. MagnusSP sier:

    @Rakel:
    Oh, fantastisk å se at en av dere endelig er her Rakel, vi (eller mest de andre som ikke har fulgt med i ettermiddag/kveld) trenger virkelig en oppsummering nå.

    Men hva med dette hotellet. Du har ingen aning om hva som er nøkkelord nummer 2 på http://www.ettrygtsted.com ??

  215. paprika sier:

    Hole ble kidnappet ved Operaen, kanskje han bodde på det nærmeste hotellet?

  216. jannicke sier:

    jeg prøver, jeg prøver..men det er utrolig mye info på disse sidene!!

  217. L. Salander sier:

    finnes ett ring hotell i asker.. http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/ring_hotell_as/1888486108.htm.
    Liten tro på det men

  218. HolyMoly sier:

    Er rookie her, men har brukt kvelden på å lese meg opp og undersøke, og tror nå at jeg er rimelig oppdatert (og fullstendig oppslukt!!). Stakk nesen innom gmail’en til Ewan Chan nå, og der var det et nytt draft fra Yang Shih ang. Disturbance:
    Ewan,
    there has been irregular activity at one of the gmail-accounts (#9). We have closed it down, and it cannot be used in the way we intended.
    Can we trust this one?
    Targets.doc is updated from HK, use your access to edit/update it as well (all cells have their eyes on Norway).
    You have full authority in this matter. Mr. L have great faith in you, thanks to your father.
    Do not disappoint him. Do not disappoint us.

    How did todays gathering turn out?
    Please deliver status on latest events.

    Yang Shih.

    Nå må vi være forsiktige sånn at vi ikke mister denne accsess’en også, folkens…

  219. Sunngifu sier:

    Det har ikke et “fast” telefonnummer, men et mobilnummer. Det kan jo hende?

  220. Toxic sier:

    Er ikke et hotell men et selskap som driver med kjøp og salg av eiendommer. Trolig ikke verdt å ringe

  221. MagnusSP sier:

    Hvordan er det egentlig man kommer inn på denne emailen til Ewan? Er veldig oppdatert på det meste annet, men akkuratt å logge inn på den klarer jeg ikke helt.. :p

  222. jannicke sier:

    i harrys notater så er det et sånn “klo” symbol. 3 “klør” i en ring liksom. dette symbolet er utrolig kjent for meg men jeg kommer ikke på hva det er. Det går igjen to ganger. Noen som har noe info om dette?

  223. Geir sier:

    Et lite hjertesukk.

    Nå har vi mistet kanalen inn til innboksen til Ewan. Alle nye folk: Les alle tråder, ja, det tar tid, men vi slipper mye dobbelposting og ting som er diskutert mye.

    Når vi logger oss inn på nettstedene, ikke rør i ting. Ikke lag spor. Da risikerer vi å miste trådene våre, og viktige hint.

  224. L. Salander sier:

    Vet det, men siden vi sitter like godt fast i hotelljakten som en hyundai på snøføre, så har vi vel lite å tape.

  225. L. Salander sier:

    Det er “symbolet” til zhangpu

  226. jannicke sier:

    Geir: Altså du må ikke bare anta at vi ferskinger gjør alt feil da. Jeg er ganske sikker på at aktivitet der ville bli oppdaget med eller uten oss ferskinger. Tross alt er vel poenget at vi skal ha noen å lete etter.. ;p

  227. Arbeider'n sier:

    @Geir. Vedr. norske hoteller så var hotell Leon i Skippergata omtalt i Snømannen. Dårlig sted tror jeg… Er jo i nærheten av Opraen der kidnappingen fant sted. Finnes neppe i virkeligheten da….

  228. HolyMoly sier:

    Vi har da fortsatt tilgang til Ewans gmail…:)

  229. jannicke sier:

    l.salander: takk for svar. beklager dobbeltposting og slikt, men det er utrolig mye info her og ikke like lett å finne tilbake til det etter man har lest det.

  230. jannicke sier:

    men hotell bastion ligger i skippergata.. selvom det ikke trenger å ha noe med det å gjøre.

  231. Benny B sier:

    Det symbolet på bilen er et såkalt Cosmic Mandal (eller world triad) tror jeg. Gammelt orientalsk symbol.

  232. L. Salander sier:

    Hva gjør vi egentlig nå??
    Leter videre etter “nøklene” for å åpne “the files”
    Prøver oss på siden til zhangpu cleaning service?

  233. GorgonPlex sier:

    @L Salander:
    Jeg har sett litt på de sidene, og det er kanskje noe spennende bak innloggingen?
    Men hvordan komme inn?

  234. Larry Mole sier:

    Draften på mailen ble lagret 23:05

    De to siste IP-adresser logget er:

    Browser 84.49.88.163 11:07 pm (2 minutes ago)
    Browser 84.202.11.157 11:04 pm (5 minutes ago)

    Når det kommer til den ene draften som ble sendt til lars@try.no:

    “Yang Shih!
    As I’ve told you on the phone, I am terrible sorry. I can’t understand how it could happen.
    I was not there, but as Cheng has told me – HH convinced them that he had hidden The Files in the parking house, but I will be the first to admit that we should have been more careful when carrying out the operation.
    Danish office has now sent extra resources as well, and we will be hunting him down with all what we got. I am fully aware of the seriousness in this situation and the possible consequences implied. As you know, I am familiar with the content of The Files through my father, and I am willing to put my life at stake in my efforts to recover it.

    Yours sincerely,

    Ewan.

    (When it comes to Paolo Bernardi-Rosseland, everything is under control.)”

    Legg merke til hvordan Lars blir adressert som “Yang Shih”. Kan man med andre ord anta at Lars er Yang Shih?

    Den siste mailen som ble sendt ble signert av Yang Shih. Er det da lars som har sendt denne?

    Videre, den andre mailen som ble lagret 29. august om hotellet sier jo noe om hotellets location, som dere har funnet frem til over:

    “He stays in a hotel downtown, and we have a team on him now, but we can’t go in on such a public place. Plan is to wait until he walks in open terrain and act quick and effective.”

    Altså ligger hotellet på et public place nært Operaen da Harry gikk ut fra hotellet og kidnapperene “pågrep” han rett utenfor Operaen. Det er ikke vits å søke noe på hoteller som ikke ligger svært nært Operaen altså…

  235. Toxic sier:

    Hva med Scandic Byporten. Hotel Opera vet jo ingen ting

  236. jannicke sier:

    bastionen har ikke hatt noen harry hole der iallefall, kunne en veldig blid svenske informere meg om.. han sjekket til og med på data’n! :D

  237. GorgonPlex sier:

    @L Salander:
    Har tittet på sidene, både HTML og hosting. http://www.savnet-harryhole.com/2009/09/framskritt/#comment-208
    Det er et PHP login script – er det noen gode hackere her? Hva med deg L Salander? ;) :o

  238. Dirgis sier:

    Hvem er Paolo Bernardi-Rosseland?
    Finner ham ikke noe sted. Har funnet en Paolo Bernardi, Pb. 1 Manglerud, 0612 Oslo,
    918 10 155. Og det er over 100 P.B. på fb.

  239. Benny B sier:

    Ligger det et litt småshabby hotell nære operaen? Er ikke likt Harry å ta inn på et fancy hotell? Jeg er ikke kjent i Oslo…

  240. L. Salander sier:

    ligger noe slitent i krysset skippergata-tolbugata

  241. L. Salander sier:

    Jeg er nok en dårlig hacker..

  242. Larry Mole sier:

    Nytt spm: Targets.doc skal vi kunne ha tilgang til, men hvor finner man dette dokumentet? Jeg finner det ikke via ewanchan sin gmailkonto.

  243. Avathor sier:

    @Larry Mole: Garantert noen av oss som kødder med lars i try eller som håper at han vet noe – og som sender meldinger fra ewans mailboks. Det var også sendt en til majagirl91 på norsk…
    Enig med Geir, vi må ikke rote og legge igjen spor, da mister vi garantert det lille vi har å holde fast ved. Jeg rydder der nå.

  244. skymra sier:

    Går ut i fra at Targets.doc muligens ligger på zhangpu-siden, som vi enda ikke har funnet noe id/passord på?

  245. HolyMoly sier:

    Siden hotelljakten ser ut til å gå litt i stå, vil jeg vende litt tilbake til de notatarkene til Harry. Har vi greid å finne forbindelsen til Kongo? Zhangpu ser ikke ut til å ha noen kontakt der. Hvem er denne Eddie som Harry vil ha tak i? Og refererer Kobolt til metallet drapsvåpenet skal være laget av (som Kongo visstnok er storeksportør av), eller kan det være en referanse til noe annet? Et kjapt google-søk ga ikke mye napp. Eneste som ikke var metall-relatert var et grafisk design-firma som heter Kobolt design, men jeg kan ikke si jeg fant noen connection til saken vår. Noen som har noen idéer om dette?

  246. Toxic sier:

    @HolyMoly:
    Kan kobolt ha noen forbindelse til Try??

  247. MagnusSP sier:

    Nå er jeg ikke helt med på tankegangen din her Toxic.. :)

    Hva får deg til å tro at det er en forbindelse mellom metallet kobolt og Try?

  248. Thomas sier:

    Kobolt Design og Try reklame..

  249. Toxic sier:

    @magnus:
    Tenkte på firmaet Kobolt Design som holyMoly nevnte. De er jo på en måte i samme bransje som Try

  250. HolyMoly sier:

    @Toxic: Jeg kan ikke finne noen sånn forbindelse…

  251. Toxic sier:

    @HolyMoly:
    Ikke jeg heller

  252. L. Salander sier:

    ny task på gmail..
    Pick up dry cleaning.
    Det var alt.

  253. skymra sier:

    Eh, nå er alle draft-tingene slettet fra Ewans gmail?!?

  254. rakel sier:

    Tusen takk for en fantastisk lang og innholdsrik tråd – som har gitt flere viktige framskritt, og noen flere svar.
    Jeg avslutter den her – og et nytt innlegg er postet.
    I dyp takknemlighet,
    Rakel.

  255. L. Salander sier:

    Ser ut til at det er noen som leker seg litt der inne..

  256. L. Salander sier:

    jeg vet

  257. [...] hele dag – har mange av dere resonnert og diskutert rundt nye spor, og det bekreftes nå fra Geir at Ewan Chan har vært i kontakt med Lars i Try reklamebyrå vedrørende “design/utforming [...]

Registrer deg og hjelp oss:

Vi trenger din hjelp til å finne Harry Hole. Registrer deg, så holder vi deg oppdatert med siste nytt i letingen.

Dette har skjedd: