Savnet: Harry Hole

En nær venn av oss, politimannen Harry Hole, har forsvunnet og vi har grunn til å tro at han er i stor fare. Denne siden er laget for at så mange som mulig kan hjelpe til i letingen etter Harry - og finne ut hva som egentlig har skjedd med ham.

Harry rømte ut av landet etter all påkjenningen rundt etterforskningen media kalte for "Snømannen-saken" for et års tid siden. Den 25. august fikk imidlertid Øystein en oppringning fra Harry, som sammen med flere andre ting, tyder på at Harry har havnet i en presset og farlig situasjon - og at noen er etter ham. Foreløpig vet vi ikke akkurat hva som har skjedd - men vi har følelsen av at vi kun har sett toppen av et isfjell. På denne bloggen vil vi oppdatere hvordan søket etter Harry utvikler seg, og legge ut all informasjon vi får tak i. Vi oppfordrer også dere innstendig til å gjøre det samme - finner dere spor eller opplysninger som kan føre til at vi kommer i kontakt med Harry, post det her - i kommentarfeltene! Vi oppfordrer også så mange som mulig til å registrere seg med e-post og sms - på den måten holdes du best oppdatert i saken, samt får tidligst tilgang til den viktigste informasjon som måtte komme for dagen. Vi vil imidlertid begrense utsendelsene av disse, du trenger ikke være redd for å bli forstyrret i tide og utide.

En annen grunn til at vi raskt må komme i kontakt med Harry, er at vi må overbringe ham en viktig beskjed av privat karakter. På grunn av interne forhold i politiet vi ikke kan komme nærmere inn på, er det ikke hensiktsmessig at de blir involvert i søket. I hvert fall ikke foreløpig. Vi kan heller ikke gå ut med bilde av Harry, siden dette kan hjelpe andre aktører som også leter etter ham.

Takk for all hjelp!
Rakel Fauke
Øystein Eikeland
venner av Harry Hole

De 7 nøklene.

6. september, 2009 kl. 00:41

Bilde 2

I går var jeg så fortvilet at jeg måtte reise bort. I dag kommer jeg hjem til nyheten om at Harry har kommet seg fri – og oppdager alt hva dere har utrettet. Takk. Gerhardsen hadde vært stolt – for en fantastisk dugnadsånd. Dere skal også ha æren for at jeg har kommet over det jeg tror kan være enda en nøkkel…i Cupido-bladet.

Det er sjelden man blir glad av å se overvåkningsvideoer, men det fikk jeg altså oppleve i dag. Samtidig som det går mer og mer opp for Øystein og meg i hvilken farlig og presset situasjon Harry befinner seg i – og hva slags mennesker som er etter ham.

Men aller først – et forsøk på å summere opp siste døgnets hendelser.

I hele natt – og i hele dag – har mange av dere resonnert og diskutert rundt nye spor, og det bekreftes nå fra Geir at Ewan Chan har vært i kontakt med Lars i Try reklamebyrå vedrørende “design/utforming til en Adshel”, men at Try i ikke kunne hjelpe Chan med dette. Også Vidar, som stod på oppgavelisten i Ewans Gmail-konto, bekrefter at Ewan tok kontakt ifm. med en boardsplakat (både mail og telefon), men at de hadde for mye å gjøre.

Så – en ny video publiseres på YouTube av brukeren ParKing, som hevder å være ansatt i tilknytning til et parkeringshus i Oslo. Videoen viser Harry som etter all sannsynlighet klarer å rømme fra tre Triade-medlemmer.

Så knekker Benny B det som kan være et av de største gjennombruddene så langt. Harrys eneste direkte beskjed til oss har vært å finne det han har gjemt (om Triaden kommer ham for nærme). Og nå fant vi i det minste gjemmestedet: Med typisk (og noen ganger idiotisk) Harry-humor, var beskjeden hans helt bokstavelig ment. Et trygt sted var i seg selv en nettadresse (sannsynligvis derfor han hadde understreket den). Og her ligger altså The Files gjemt – bak 7 låser.

Men i det vi skriver inn det vi egentlig fant ut for lenge siden – at den første brødsmulen var Tom Waits, dukker så teksten “Ring hotellet.” opp ved kode 2. Og beklager – verken Øystein eller jeg har en anelse om hva han mener. Harry har ikke noe fast hotell i Oslo, vi vet ikke hvor han har bodd. Tom Waits-sitatet var jo forholdsvis enkelt når vi først fant ettrygtsted.com, men dette virker nesten umulig. Så sant det ikke er noe vi ikke har forstått. Eller et spor vi enda ikke har funnet.

Engasjerte brukere ringer opp hoteller i Oslo Sentrum etter kladden som ble funnet på Ewan Chan sin Gmail i går, uten foreløpig resultat. Benny B oppdager noe nytt på Gmail-kontoen litt senere, hvor Yang Shih gir beskjed om at det har vært “irregulær aktivitet på en av gmail-kontoene (#9)” (oversatt). Det nevnes også noe om “Targets.doc” – hva kan dette være? Dermed; Geir opplyser om at vi da har “mistet kanalen inn til innboksen til Ewan”. Det er svært viktig at vi ikke legger igjen tegn på at vi kan være på sporet av noe – for det må vi jo være nå?

Men – så til Cupido-bladet. Vi burde ha skjønt det. At det var enda et eksempel på Harrys bisarre sans for humor og logikk – at han forventet at vi skulle forstå at et Cupido-blad ikke hadde noe i postkassa hans å gjøre. Det slo meg først i går kveld da jeg la meg. Og nå ser jeg at blant annet Allwise ber oss ta en ekstra titt. Etter at jeg – på vei hjem fra hytta – dro innom Beate Lønn i kveld (som for øvrig ikke hadde hørt fra Harry i det hele tatt), avtalte jeg derfor med Øystein å møte ham hjemme hos ham. Han kjørte hjemom (var egentlig på jobb)  og sammen gikk vi gjennom bladet (som for øvrig lå på nattbordet hans…). Og på side 4 fant vi det.

Nederst på siden var det laget en liten nøkkel rundt 4-tallet med følgende tekst etter: FFC – THE MIME.

IMG_3830

Det var alt som sto. Nå som vi vet at det er 7 nøkler som må åpnes, regner jeg med at dette er en av dem. Og jeg skulle ønske jeg kunne si med en gang at jeg skjønte hva han mente, men igjen – jeg aner ikke. FFC – THE MIME. Noen ganger er det lett å bli forbanna på Harry. Hvorfor kan han ikke gjøre det lettere for oss? Vil han at vi skal finne The Files – eller ikke?

Forhåpentligvis har han en tanke bak. Jeg vet ikke.

Rakel.

456 kommentarer til «De 7 nøklene.»

  1. MagnusSP sier:

    Hmm.. Var det altså sidetallet nede i hjørnet som det var tegnet en nøkkel rundt? Kan dette være passordet til nr 4 på “ettrygtsted”, tro?

    Fort deg og få ut bilde Rakel!! ;)

  2. Thomas sier:

    Hadde vært greit med bilde ja :) Første som slo meg med FFC – THE MIME er;

    “MIME eller Multipurpose Internet Mail Extensions er et sett dokumenter som beskriver et meldingsformat for overføring av e-post over Internett som tillater bruk av flere tegnsett, vedlegg og flere typer innhold i meldinger (for eksempel lyd, bilder og video).”

    Men er nok kanskje bare tilfeldig?

  3. HolyMoly sier:

    Nå har hjernen min jobbet på overtid her, og jeg trodde jeg var inne på et lurt spor, men fikk det ikke helt til å stemme. Etter å ha assosiert ffc med fulham fc, som jeg ganske for forkastet, begynte jeg å tenke på filmregissøren Francis Ford Coppola. Etter enda litt mer googling fant jeg ut at han hadde regien på en film The Conversation der åpningen fokuserte på nettopp “The Mime”, spilt av Robert Shields. Men har nå prøvd alle mulige kombinasjoner av dette som nøkkel 4 på ettrygtsted, men ikke lykkes. Noen som har mer hell enn meg her? Eller er jeg helt på jordet nå?

  4. Avathor sier:

    @HolyMoly: Prøv igjen – det virket for meg!! robertshields ga meg grønt lys på nøkkel 4! Jeg har sett filmen og synes resonnementet ditt var perfekt.
    2 down, 5 to go:)

  5. Thomas sier:

    Takk til HolyMoly :) Kan du gledelig avsløre at passord 4 er robertshields! Da er vi ett skritt videre, og cubidosporet var rett!

  6. HolyMoly sier:

    Der fikk jeg det også til å funke! Må ha vært en skriveleif i sted! Flottings! :-D

  7. L. Salander sier:

    glimrende folkens

  8. skymra sier:

    Kanskje en ganske ’søkt’ tankerekke men; Francis Ford Coppolas mesterverk – “Apocalypse Now!” – adaptasjon av/inspirert av Joseph Conrads “Heart of Darkness”, handling lagt til området som på det tidspunktet het Congo Free State. Congo Free State ble opprettet og eid av Kong Leopold II av Belgia, grusom tyrann. “Leopolds grusomme hjerte” blir drapsvåpenet kalt i denne bokomtalen: http://www.bestselgerklubben.no/200/201.asp

  9. skymra sier:

    sorry, henger visst ikke helt med jeg:)

  10. Larry Mole sier:

    Nydelig jobbet!

    Når det gjelder de syv nøklene kan det se ut som det er popkulturelle nøkler så langt (Tom Waits og Robert Shields). Kan cluet “ring hotellet” på nøkkel nr. 2 referere til noe lignende?

    Jeg tenkte på den direkte oversettelsen Call Hotel, og resonnerte meg til Hotel California…men dette gikk ingen vei :) Verdt et forsøk…

  11. HolyMoly sier:

    @skymra: Wow…imponerende tankerekke! Og du skal ikke se bort ifra at det er en sammenheng der, for Kongo var jo under belgisk herredømme, så jeg vil tro at det er nettopp denne Leopold det refereres til. Kanskje vi får vite mer som kan klargjøre dette etterhvert…:)

  12. Thomas sier:

    larry mole ..> Var inne på den jeg også :) Tror det er noe i tankerekka de!

  13. rakel sier:

    Sånn, da har jeg lagt inn bilde av Cupido-nøkkelen i innlegget. Men, nesten overflødig – HolyMoly, du lever opp til navnet ditt, fantastisk! Jeg burde kanskje ha skjønt det selv, “The Conversation” er en av Harrys absolutte favoritter.
    Jeg tror imidlertid Harry gjør det ekstra kryptisk og vanskelig av frykt for at Triaden skal komme over de samme sporene – eller finne de før oss. Men aldri i verden om de har like mye ressurser og tankekraft som oss!
    Tusen takk, og god natt alle sammen!
    Rakel.

  14. tommy sier:

    Jeg prøvde å søke “call hotel” på imdb og fikk et navn som het last call on gladstone hotel, men ingen kombinasjoner funket.

  15. tommy sier:

    ps. var Hole noen gang i Berlin, der heter et hotell Ring hotellet.

  16. Avathor sier:

    Han liker “The Conversation”, ja: http://en.wikipedia.org/wiki/Jo_Nesbø#Harry_Hole.27s_Curriculum_vitae

    Good night and good luck.
    :)

  17. L. Salander sier:

    Testet ikke passordet istad, får ikke robertshields til å fungere.

  18. Thomas sier:

    Angående hint “Ring Hotellet”, er dette bare gitt på etttrygtsted.com, eller er det også referanser i papirer som er funnet?

  19. HolyMoly sier:

    @L.Salander: Prøv å lukke nettleseren og åpne den igjen, det måtte jeg gjøre for å få passordet til å funke.

  20. L. Salander sier:

    der funka det gitt. men ble litt skeptisk her nå. Mange har prøvd å taste inn kode 2 i kveld/natt. Muligheten er jo til stede for at de har tastet rett kode, men at de også måtte ha lukket reåpnet nettleseren for å få det til å virke…

  21. L. Salander sier:

    Kommer fra etttrygtsted.

  22. Thomas sier:

    Noen som har en idè om hvor man kan begynne å lete etter kode 3? Har det kommet noen spor til den “nøkkelen”?

  23. L. Salander sier:

    Gjorde ett søk på call the hotel, og det dukket opp en side fra ett hotell i las vegas.. Tvilsomt at dette er i vår interesse, men legg merke til 2-tallet..
    http://www.vegaschatter.com/story/2009/7/10/182248/586/vegas-travel/For_The_Best_Last_Minute_Deal_at_The_Bellagio_Call_The_Hotel

  24. L. Salander sier:

    har ingen hint om kode 3 enda, kommer kanskje når vi løser nummer to

  25. Anonym sier:

    Thon Hotel Terminus ligger ved ring 1.
    Men jeg føler vi kanskje er litt for oppslukt i å ringe hoteller rundt forbi.

  26. SiljeH sier:

    Hei, jeg har tenkt litt på dette med “ring hotellet”. Siden vi ikke vet hvordan hotell han har vært på, men de han rømmer fra vet det, ville det ikke da være litt utaktisk dersom det skulle menes bokstavelig?

  27. Thomas sier:

    @SiljeH Ett godt poeng!

  28. L. Salander sier:

    Men hva f kan han mene.. Har sitti foran pc`en siden vi fant siden, og tenkt på det hotellgreiene stort sett hele tiden. Mulig jeg er dum, men står bom fast.

  29. HolyMoly sier:

    Kan det være så enkelt at vi skal taste bokstavene som tall på tastaturet? “Hotellet” blir da i tilfelle 46835538. Det var ikke oppført på 1881, noen som tar sjansen på å ringe?

  30. L. Salander sier:

    gjorde det for noen timer siden. er en telefonsvarer som gir deg ett nytt nummer, 91120473. det tilhører en geir berg i brandbu

  31. HolyMoly sier:

    Aah…stemmer det. Begynner å gå litt i surr nå utpå natta. :S

  32. Geir sier:

    Er utrolig imponert over hvor flinke folk er her! Personlig har jeg havna på en snurr, og melder avbud til godt utpå dagen i morgen. Men igjen, fy fader så flinke folk er! Dette klarer vi :)

  33. L. Salander sier:

    @silje..
    De vet kanskje hvilket hotell han bodde på, men vi fikk jo hintet etter å ha tastet inn kode 1, som kom fra lappen harry la igjen til øystein..

  34. L. Salander sier:

    kom med noen fylletanker a geir, trenger en annen vinkling på detta;-)

  35. Geir sier:

    Hu hei, en ny draft ligger i boksen på ewanchan3@gmail.com

    Yang Shih/cleared agents,
    there are too many signs of disturbance on this channel as well. I know we are a large number of agents with access to this account, but I also trust you know the rules and that none of you can make mistakes like these. This is only a drop zone, no mail should be sent from here.

    We can’t be too careful in this matter.

    We are closing down this channel within 12 hours, that will give you all time to read the following message:

    We will be opening channel 5, but this time we will be using the rabbithole known as “The rabithole”.
    Yang Shih: I will deliver my report in channel 5 when opened.

    Ewan Chan.

  36. L. Salander sier:

    Da var vi oppdaget.. Ikke så rart i grunn.

  37. Geir sier:

    @L. Salander – jeg tror butleren gjorde det!

    Itillegg til det tror jeg vi må begynne å nøste i den andre enden også. Hva er det som kobler Borgny sammen med våre kinesiske venner? Og hva er linken Harry har sett?

    Dessuten syns jeg det er litt rart vi ikke har fokusert på å finne brukernavn og passord på Zhangpu sine hjemmesider.

  38. L. Salander sier:

    Er helt enig, men begynner vi å blande sammen dette i en tråd, tror jeg det vil bli for rotete. Har kommet 38 innlegg her siden klokken ett i natt, kom vel godt over 200 innlegg på den andre tråden i går.

  39. Geir sier:

    Ide: To av sju koder så langt har handlet om kunstnere, Tom Waits og Robert Shields. Er det en gjennomgangstone? Er det det vi er på jakt etter? Hvordan kan vi koble det til “Ring hotellet”?

  40. L. Salander sier:

    Har prøvd å søke i film, bok og musikk registere uten hell.
    Prøve å få ett par timer på øyet, se om det kommer noen ideer hvis hodet får hvile litt

  41. L. Salander sier:

    OBS OBS OBS
    Har du en kode du har trua på, lukk og reåpne nettleseren før du prøver. Noen av oss fikk ikke godkjent riktig kode istad før i gjorde det.

  42. Gomr sier:

    Ah, alltid deilig å våkne halv seks på søndager av barn som ikke vil sove mer… Thank god for the DVD-player! Og utrolig jobba av HolyMoly! Nå må vi ikke glemme brukernavn og login på zhangpusida, da. Tar morgenvakta jeg :)

  43. GorgonPlex sier:

    På’n igjen…. men er litt tung i hodet, og burde vel heller rydde huset & lage frokost til ungene… :)
    BBL… og tenker på dette med hotellet imens. Tror @Geir har et poeng med at det kanskje i innenfor kunst&kultur vi finner nøkkel nr. 2 også?

  44. Benny B sier:

    Lå Cupido- bladet på nattbordet? Var det ikke Øystein som tok inn posten, da? Eller husker jeg feil?

  45. LilleMy sier:

    @BennyB Cupido-bladet lå på nattbordet til Øystein.

  46. Benny B sier:

    Åh ja… :-)

  47. paal sier:

    Har ikke sett filmen “The Ring” men er det noen som vet om det er noen hoteller med i denne?

  48. Sølvpilen sier:

    @HolyMoly, herlig jobba
    .doc (target.doc) er endingen på google dokumenter.
    hvs man kan logge seg inn på Ewans gmail igjen og søke opp docs….?

  49. Sølvpilen sier:

    Var akkurat inne på Ewans e-post, han hadde ingen dokumnter liggende

  50. Benny B sier:

    Neil Young, en av Harrys favoritter, har en låt som heter Love Hotel. Har prøvd forskjellige kombinasjoner men kommer ingen vei.

  51. Tyrving sier:

    Har Rakel eller Øistein tilgang til Harrys mailadresser? Kan han ha mailet en brødsmule til seg selv?

  52. LilleMy sier:

    Mulig skudd i blinde, men har noen her tenkt på fotograf Jens H? Han heter Jens Edgar Hauge, er på fb, og har Lord of the Rings som favorittfilm…

  53. LilleMy sier:

    Haugen…

  54. Benny B sier:

    Ser ut til at det finnes en gmail- konto som heter “rabithole” (med en b), jfr siste utvikling på gmail- kontoen til ewan. Kanskje dette er en av triadens kanaler? Passordet domestos fungerer ikke.

  55. Tyrving sier:

    Hvorfor skulle det dukke opp et hint på selve nettsiden? De to andre nøklene vi har fått har jo kommet “utenfra”. Ligger svaret inne på selve nettsiden, eller har det noe med Tom Waits å gjøre, siden “Ring hotellet” dukker opp straks man har skrevet inn koden på linje 1?

  56. Tyrving sier:

    Evt. ligger det noen hoteller langs T-banens Linje 2?…..

  57. GorgonPlex sier:

    Bare en tanke: “Ring hotellet” kan jo oversettes med “Call”-ett-eller-annet-med-hotell?

  58. mina sier:

    Angående The Rabithole: De skriver at “We will be opening channel 5, but this time we will be using the rabbithole known as “The rabithole”.

    Ewan Chans mailadresse, ewanchan3@gmail.com, har jo tallet tre i seg. Og jeg mener yangshih9@gmail.com var den andre adressen? Kan det være at Channel 5 er en mailadresse med tallet 5 i seg, og “The rabithole” er passordet?

  59. MagnusSP sier:

    @mina: ingen dum tanke, men hva med at mailadressen er therabithole5@gmail.com

  60. Gomr sier:

    Hva er ‘channel 5′?!!

  61. Tyrving sier:

    Harry har vel også en postkasse på kontoret sitt? Kanskje Beate Lønn kan sjekke den?

  62. Gomr sier:

    Kommer vi oss inn i channel5, kan vi jo følge med på internkommunikasjonen igjen! Har jo fått vite mye der…

  63. Tyrving sier:

    Et “rabbithole” er gjerne en skjult inngang, eller en bakvei inn/ut. I et av draftene på g-mailkontoen snakker Chan om at han måtte bruke et “rabbithole” via Shlm (Stockholm?)på vei inn.

  64. mina sier:

    @MagnusSP: Kanskje, men jeg kommer ikke inn med domestos ihvertfall. Hmm..

  65. krukk sier:

    Jeg liker ikke at den koden ble funnet i Cupido-bladet, det er jo umuulig å finne dette ut uten hjelp fra Rakel og Øystein, er det meningen? Trodde poenget var at det skulle være mulig å finne dette ut bare ved resoneringer. Hvis dette gjelde de siste 5 kodene, så tar det vel 5 dager før vi har alle…

  66. L. Salander sier:

    vil tippe channel 5 er noe ala kasperchin5.

  67. HolyMoly sier:

    Hmm…liker ikke at vi er stuck på den andre nøkkelen jeg. Kan det være at “ring” refererer til en forlovelsesring eller giftering? Harry har vel ikke vært forlovet…? Men hintene er jo myntet på Øystein, kanskje han forlovet eller giftet seg på et hotell? Eller kanskje Rakel, hun har vel både vært gift og forlovet…?

  68. Larry Mole sier:

    På gmailkontoen therabithole@gmail.com er sikkerhetsspørsmålet på passordet:

    What is your primary frequent flyer number?

    Litt kjedelig hvis denne gmailkontoen ikke er en del av “spillet” da…

  69. modesty sier:

    finner en rabit hole (merk etternavnet) på linkedln.

  70. Larry Mole sier:

    There are no Google Accounts currently registered to the username therabithole5@gmail.com

  71. MagnusSP sier:

    Hmmm, ok, godt jobbet Larry..

  72. L. Salander sier:

    vi kom oss inn på ewanchan3 kontoen ved å trykke på stockholm-linken på zhangpucleaning.com, som istedenfor å lede til byens kontaktperson ga oss en wiki side om domestos. (ett såkalt rabbithole)

  73. modesty sier:

    og en nettadresse opprettet i 2009 – men muligens blindspor

  74. Tyrving sier:

    Ang nøkkel nr 2. Linken jeg la ut ovenfor viser en samtale mellom Tom Waits og en taxisjåfør der der de snakker om Charlotte Street Hotel. Het ikke det andre offeret Charlotte? Siden Harry ber oss følge brødsmulene kan det være at hver nøkkel har en indirekte relevans til den forrige. Det finnes et Charlotte Street Hotel i London….

  75. Benny B sier:

    Det er ikke registrert noen Google-konto for brukernavnet kasperchin5@gmail.com

  76. Larry Mole sier:

    Når man opprettet ewanchan3@gmail.com så skriver Shah at han brukte Stockholm (sthlm) som rabbithole, og at dette var en svært risky affære.

    Passordet “domestos” ble da lagt ut under “Stockholm” linken nederst på http://zhangpucleaning.com/ under de ulike kontorene.

    Med andre ord vil vel passordet til “channel 5″ (som vi da enda ikke vet brukernavnet på) bli lagt ut på det som er kjent som “the rabithole”. Hvor vi kan finne the rabithole er derimot ganske så usikkert….men det må da være en link på en nettside som zhangpucleaning bruker?

  77. L. Salander sier:

    bytt ut kasperchin med en av de andre kontaktpersonene

  78. Larry Mole sier:

    There are no Google Accounts currently registered to the username zhangpucleaning@gmail.com.

  79. L. Salander sier:

    hva med yunlin5?

  80. Avathor sier:

    Will be opened sto det. Er jo ikke sikkert at den er opprettet ennå…

  81. Thomas sier:

    Sant sant :) Men er det gitt at det er en gmail konto? Eller antar vi det siden det var det som var sist?

  82. Toxic sier:

    Kanksje litt søkt men noen som vet om Tom Waits har vært i Norge og evt. hvilket hotell han bodde på da? Grand?

  83. Thomas sier:

    Tilbake til kode2. Mener å huske at Harry i “Flaggermusmannen” overnattet på Springfield Lodge Hotel Adresse 9 Springfield Avenue Kings Cross.

    Har vell neppe noe å gjøre med hintet, men måtte bare nevne det. Har også prøvd noen kombinasjoner.

  84. Baard sier:

    Apropos populærkulturelle referanser: Har noen tenkt på the doors? Hva med skiva Morrison Hotel fra 1970?

  85. Toxic sier:

    The Morrison Hotel Dublin Ireland +353 1 8872400

  86. killermax sier:

    Det står “ring hotellet” . Det må være et hotel som Harry fortsatt har rom på elller ett forholt til.Et hotel som han kjenner godt til.

  87. KjellPell sier:

    Kan man kalle Oslo fengsel (eller andre) for “hotellet”!?

  88. Toxic sier:

    Kan hotellet rett og slett være en kode for Schrøder??

  89. GorgonPlex sier:

    Mht. ny kommunikasjonskanal: Se på siden til Zhangpu – der er yangsih9 nummer ni på listen… Ut fra dette resonementet er ikke ewanchang3 korrekt, men jeg får treff på en mailkonto som heter feiyang5 – tilbakestillingshint er “binatang?”

  90. HolyMoly sier:

    Har noen prøvd å ringe nummeret til Geir Berg som vi får opplyst når vi ringer “hotellet”? Altså 91120473. Jeg aner ikke om det kan være relevant men…kjedelig å plage en helt uvitende mann kanskje…hehe

  91. GorgonPlex sier:

    @toxic: noen som har ringt til Schrøder? Er vel kanskje ikke oppe der nå….

  92. GorgonPlex sier:

    Hmmmm… med over en milliard kinesere er det visst maaaaange som heter feiyang… :o Sikkert en del som kommer til å lure på hvorfor mailkontoer tilbakestilles… ;)

  93. Thomas sier:

    “Binatang” er i følge Wikipedia det Indonesiske ordet for “Dyr”/”Animal”

  94. Toxic sier:

    @Gorgon:
    Jeg har ikke gjort d. uten tlf. for øyeblikket

  95. Larry Mole sier:

    Det jeg mener er viktigst nå er å komme seg inn på kanal 5 for å finne targets.doc. I tillegg prøve å komme seg inn på zhangpucleaning.com.

    Når det gjelder kanal 5:

    Om “Rabbit hole” på wikipedia:

    The term is used in alternate reality games to describe the initial page or clue that brings the player into the fictional world of the game.

    Når Yang Shih i siste mail skriver:

    “We will be opening channel 5, but this time we will be using the rabbithole known as “The rabithole”.”

    så er det jo klart at passordet eller linken til kanal fem er via det som er kjent som “The rabithole”.

    Wtf er “The rabithole” da….? :)

  96. Benny B sier:

    Siden verken Rakel eller Øystein kjenner til noe spesielt hotell Harry har bodd på eller har et spesielt forhold til, tenker jeg at dette er en gåte vi bør kunne løse uten hjelp.

    1) Er det meningen at vi skal ringe et spesielt hotell og spørre etter en kode? Neppe, siden R og Ø ikke aner hvilket hotell det kan være snakk om. Harry kan ikke vite at vi har lest draftet på eposten der det står at han har bodd på et hotell “downtown” Oslo. Vi kan ikke ringe alle lendets hoteller på måfå.

    2) Søk på hoteller som heter Ring gir oss foreløbig ingen spor.

    3) Eneste referanse vi har er kode 1 som er Tom Waits. Da poppet beskjeden “Ring hotellet” opp. Kode 4 gav oss ingen videre hint.

    Betyr dette at hotellet er dirkete knyttet til kode 1?
    Har vi oversett et hint fra lappen (det eneste Harry vet R og Ø har å støtte seg på)?

  97. Larry Mole sier:

    Da har jeg sjekket alle navnene på http://zhangpucleaning.com/ som er referert til i mailadressene nederst på siden opp mot navn5@gmail.com

    Av de navnene som er opplistet er det disse to som har en gmailkonto med tallet 5 bak seg:

    Den 5. mailadressen som viser til fei yang i Buenes Aires:

    feiyang5@gmail.com
    Denne mailen har sikkerhetsspm. “binatang?”

    Den 12. mailadressen som viser til chao tang i Los Angeles:

    chaotang5@gmail.com
    Denne mailen har et kinesisk sikkerhetsspm.

    Tror nok kanskje det er den første av disse to som er den eneste som er reell for oss, også da yang shih sa at språket de bruker er engelsk (dette var vel i den første mailen vi har lagret fra han).

    Interessant nok er yangshih den 9. adressen det vises til på hjemmesiden (Sør HongKong), noe som logisk nok fører til mailadressen yangshih9@gmail.com

    Tilfeldigheter? Kanskje. Ewan Chan er jo den 16. adressen det vises til, men hans mailadresse er jo ewanchan3@gmail.com…..

  98. killermax sier:

    HolyMoly : det svarer ikke på 91120473

  99. MagnusSP sier:

    Toxic? Er det noen mulighet for å få snakka privat? Har du noen msn-addresse eller liknende? (dette har med etterforskningen å gjøre)

  100. Toxic sier:

    @Benny:
    Dette med Tom Waits får meg til å tenke at hotellet kanskje må være et hotell Waits har bodd på i Oslo. Kan da kanskje være Grand Hotell evt. oslo plaza

  101. Sølvpilen sier:

    Har ringt Plaza, de kjenner ikke til dette heller.
    Det står “Ring hotellet” på etrygtsted med pil ned til feltet hvor koden skal skrives inn, første inntrykk er da et telefonnummer som skal inn der, men jeg har prøvd de fleste jeg har sett i alle trådene.

  102. SiljeH sier:

    Både Tom Waits og Jim Morrison (som var nevnt tidligere i tråden) er tilknyttet et hotel/motel som heter Tropicana motel, men jeg vet ikke om dette også er et blindspor? http://www.tomwaitslibrary.com/tropicana.html

  103. Betsy sier:

    California Hotel av Eagles. Vi har Call (ring) , Hotel og Eagles (ørn som på jakka til HH). Men hvordan finne koden…

  104. Thomas sier:

    På nest siste side i notatboka til Harry står ordet RING understreket. Kan denne delen av notatboken ha noe med kode2 å gjøre? Eller er det tvilsomt i og med at Harry mest sansynlig ikke veit at vi har boka hans?

  105. killermax sier:

    rabbithole kan være at man skriver inn target.doc i slutten av ei nettadresse slik KAN man gå forbi passordbeskyttelsen. Har prøvd på zhangpucleaning.com uten resultater. Oslo kontakten deres ser ut til å hete Ewan Chang noen som har sjekka opp om han?

  106. SiljeH sier:

    @Thomas: Den han skal ringe der er jo storagesecurity som har “laget” hjemmesiden. Kan den ses på som et Web-hotel? (Jeg vet ikke engang hva et webhotel er)

  107. Benny B sier:

    Tropicana Motel eksisterer ikke lenger

  108. Toxic sier:

    @Silje:
    Web-hotell er det firmaet som ‘driver’ den aktuelle hjemmesiden

  109. Thomas sier:

    @SiljeH: Nei det var nok et blindspor.

    Kom til å tenke på det avsnittet med kongo, kobolt osv i notatboka. Det står også noe jeg tyder som jfr. myten om kl’s eple. kan det være snakk om piggeple (http://en.wikipedia.org/wiki/Datura)?

  110. GorgonPlex sier:

    Et nytt innlegg er postet av Arne Stem-Myre
    http://postborgny.blogspot.com/2009/09/fuglene-og-hapet-tilbake.html
    Ikke noe spennende der, ser det ut til…?

  111. Thomas sier:

    Ble feil med linke så her er den igjen;

    http://en.wikipedia.org/wiki/Datura

  112. SiljeH sier:

    @toxic: Så kan webhotellet i dette tilfeller er storagesecurity, siden “service provided by storagesecurity”. Ikke det at jeg kommer noe lenger uannsett, for jeg finner ikke noe telefonnummer til dem…

  113. Toxic sier:

    @Silje:
    Det stemmer, men finner ikke noe kontaktinfo til dem jeg heller. Blindspor??

  114. KjellPell sier:

    @GorgonPlex
    Litt muffens med at han har lagt ut mat på fuglebrettet når det nesten er sommer ute?!!?

  115. SiljeH sier:

    @toxic: Kan jo virke som om det er et blindspor, men hadde vært en fin vri. Blir iallfall å ha det i bakhodet i tilfelle vi finner mer ut om storage security.

  116. Toxic sier:

    @Kjell:
    Reagerte på det jeg også. Det er vel også en kjøttmeis som er avbildet. (Akkuat som kjøttmeisen Helge) fra tidligere HH-bøker. Kan det være en eller annen sammenheng her??

  117. Toxic sier:

    @Silje:
    Tror Storagesecurity er et oppdiktet navn. Fant ikke noe ved å google dette. Web-siden er tydeligvis laget med hjelp av: http://www.w3.com

  118. skymra sier:

    Det er ikke en kjøttmeis. Kanskje løvmeis?

  119. GorgonPlex sier:

    @KjellPell og @Toxic:
    Pussig bilde, men han har rosmarin i hagen, så det er nok sommer… Jeg har lagt inn en kommentar/forespørsel på om Borgny’s mail har vært undersøkt. Det kan være interessante ting der…? Jeg har som dere sikkert skjønner koblet meg litt av hotell-sporet :o ;) Hodet tåler ikke mer hotell akkurat nå… :(

  120. Toxic sier:

    @Gorgon:
    Er litt lei av hoteller selv. tror dog vi bør prøve å få noe ut av brødsmule/fuglematings sporet. Det virker for utrolig til bare å være et tilfeldig sammentreff.

    Var vel også en god ide å få sjekket Borgnys mail hvis mulig ja!

  121. L. Salander sier:

    ser ut til at yunlin5 er blitt åpnet.

  122. Toxic sier:

    @l.Salander:
    Noen peiling på passord for yunlin5??

  123. Benny B sier:

    Hvis vi får tak i epost-adressen til Borgny finner vi kanskje frem til passordet gjennom hemmelig spørsmål om navn på kosedyr (Herr Bob)?

  124. Toxic sier:

    @Benny:
    Eller navnet på moren

  125. killermax sier:

    adressa til Borgny sår ikke på facebook

  126. L. Salander sier:

    nei. men tror dette er channel 5. tidligere i dag fikk avathor beskjed om at kontoen “will be opened”.

  127. Thomas sier:

    Bare en teori;

    I notatboka står det at Borgny ble funnet med stikksår i munnen. På samme side er det et bilde av et øye med den piggsaken i. Er det noen som veit om Borgny har hatt noe med narkotika å gjøre. Kan det i såfall være et piggeple hun har spist ( frivillig eller ufrivillig) ?

    Bare tenker litt her. Ingen grenser for fantasi.

  128. L. Salander sier:

    og følger på en måte logikken til en annen her inne, bare at i steden for å begynne fra start, begynn på oslo som vi vet er nummer 3 og tell deg mot hong kong south. Det passer jo med at de er 9, og moskva blir 5

  129. Benny B sier:

    There are no Google Accounts currently registered to the username borgny.stem.myhre@gmail.com

  130. L. Salander sier:

    borgny (og charlotte lolles?) ble vel drept av “våpenet” tegnet i notatboka.

  131. Toxic sier:

    Har prøvd ulike varianter i hotmail av borgnys navn og mulige passord. uten hell

  132. Sunngifu sier:

    Det finnes en gmail-konto på borgny@gmail.com, men det er sikkert en del som heter det. Passordspørsmålet er “universitetsgraden min” – har hun en universitetsgrad?

  133. Thomas sier:

    @L.Salander; Er derfor jeg lurer på om våpenet kan være en type piggeple. Siden ordet eple er navnt i samme notat.

  134. GorgonPlex sier:

    Lang post av meg – en liten (?) oppsummering:

    Vi har vel nå en del ting å jobbe med, men her er det jeg mener er hovedsakene:

    Nøkkel nummer 2 – ”Ring hotellet”…. Her har i alle fall jeg kjørt meg fast, men det bør jobbes med. Men det eneste konkrete hotellsporet vi har (slik jeg ser det), er vel at Harry trolig har bodd på et (av flere) hoteller i Chungting Mansion som er et kvartal/område.

    ”The Rabithole” – den nye kommunikasjonskanalen! Det kan jo i prinsippet være hva som helst; en mailkonto, en postkasse på Økern, signalmønster på trafikklys… spøk til side; vi har lite å gå på annet enn at forrige kanal var en mailkonto. Som jeg tidligere har påpekt er det over en milliard kinesere og det finnes derfor trolig mange ”legitime” mailkonto med navn fra listen på web-siden til Zhangpu. Men til dere som har lyst til å tukle med dette; jeg ser at nummerskiltet på bilen trolig er manipulert og vi skal ikke se bort fra at dette er en kode/passord?

    Pålogging på Zhangpu side sider – her er det muligheter, men vi har så vidt jeg vet ikke noen holdepunkter å jobbe med for å prøve innlogging. Noen gode hackere her? Den burde være mulig å ta seg inn på – i motsetning til http://www.ettrygtsted.com som er ren flash…

    Borgny og Charlotte – begge drept på et bestialsk vis (http://www.savnet-harryhole.com/2009/09/viktige-spor-funnet/#comment-90 )
    Men hvorfor? Det er vel neppe tilfeldig, ASM (Borgnys far) ”spekulerer” rundt mordet, men vil ikke ut med det (etter at jeg anmodet om det i en kommentar); http://postborgny.blogspot.com/2009/09/frolfjellet.html
    Jeg er sikker på at vi burde finne ut mer om dette! Men jeg er usikker på hvor vi kan lete…. Burde vi kontakte http://www.bullco.no i morgen?

    Brødsmulene – Harry har lagt ut flere brødsmuler til oss, ”tomwaits” var det første, og nøkkel nr. 4 er også på plass (robertshields). Men er det flere brødsmuler? Logikken skulle tilsi at Harry har etablert nøkkelsettet allerede 16/8 eller i alle fall før lappen på Schrøder. Jeg mener det er lite trolig at vi derfor finner ”smuler” i nylige hendelser – da ryker logikken for min del. Notatboka er derfor kanskje en kilde, men jeg har sett meg blind på det….

    Anyone?

  135. L. Salander sier:

    @thomas: Det ble for noen dager siden mer eller mindre slått fast at tegninga til harry er ett reelt våpen. En kule med små pigger stikkes inn i munnen, og når det er på plass, dras det i en snor som får piggene til å sprette ut. Dette gjør at kulen er umulig å få ut, og blodet som kommer fra sårene renner ned i lungene og drukner offeret.

  136. L. Salander sier:

    @gorgonplex:
    Føler meg rimelig sikker på at yunlin5 er riktig, i og med at kontoen ble åpnet i dag, ca 12 timer etter at siste innlegg ble lagt inn på ewanchan3.

  137. Toxic sier:

    @Gorgon:
    Utrolig bra oppsummering!

    hotell- Lite trolig at vi får noe ut av å forsøke å kontakte et hotell i Hong Kong, men har noen lyst så….

    Rabbithole: kan være hva som helst ja. Kanskje man skulle prøve reg.nr som passord på den nye mailkontoen??

    Zhangpu: ??

    Bukll&Co: Kanskje verdt et forsøk, men hvem skulle vi evt. kontakte der??

    Brødsmuler: Lurer på om kobolt kan være en brødsmule

  138. Amatøren sier:

    Larry Mole 554: Sikkerhetsspørsmål oversatt med google translate: Hva er din primære “flying trapesen” kontonummeret er antall

    Sier meg ikke så mye, antagelig en blindgate

  139. GorgonPlex sier:

    @L Salander:
    Det har du kanskje rett i – men passordet? :(

  140. Sunngifu sier:

    Jeg får ikke våpenet til å stemme med målene. Hvordan får man en kule med diameter på 9 cm inn i munnen?

  141. Toxic sier:

    @Sunngifu:
    Veldig godt poeng! Er vel i realiteten umulig å få til…

  142. Larry Mole sier:

    @579LSanander

    There are no Google Accounts currently registered to the username yunlin5@gmail.com. If you spelled the address incorrectly or entered the wrong address, please try again.

    Hvordan fikk du det til at yunlin5 er åpnet?

  143. L. Salander sier:

    det var j merkelig, for fikk en annen beskjed i stad

  144. skymra sier:

    Etter hva jeg kan forstå, så finnes det ikke en mailadresse som heter yunlin5@gmail.com – men feiyang5@gmail.com (Kontakten i Buenos Aires, agent nr. 5, om man teller baklengs fra HKs på zhangpucleaning.com) er ihvertfall ett påloggingsnavn på gmail som er opptatt.

  145. Pixley Mapogo sier:

    YangShih/cleared agents!

    This channel will be shut down within 30 minutes.

    Channel5 will be opened within short time. As mentioned, a new password (Level 2) will be given through ”The rabithole” (check entrance.doc) later today.

    We are getting closer to target, but experience some problems pulling through such a risky operation in this country.

    Report will be delivered later this day.

    Ewan.

  146. Pixley Mapogo sier:

    Nytt draft

  147. Larry Mole sier:

    @#602

    Ja, og feiyang5@gmail.com har “binatang?” som passordspørsmål, se #554.

    Men dette er nok et blindspor og en “ekte” mailadresse. Ser man på den siste mailen som ble sendt som #603-Pixley Mapogo har sitert, så står det at Channel5 vil bli åpnet snart. Antar at dette er yunlin5 som nå holder på å bli åpnet, jf. Salanders treff på denne i sted.

    Et nytt passord vil bli gitt via “the rabithole”. Vi må finne dette kaninhullet (som er en referanse til kaninhullet i “Alice i Eventyrland” forresten, for de som måtte lure på hvorfor denne metaforen blir brukt).

    Nå har vi enda et dokument som blir nevnt:

    entrance.doc (ect. check entrance.doc)

    Med andre ord er det to dokumenter som vi har fått opplyst via ewanchan3@gmail.com:

    targets.doc
    entrance.doc

    Ma vi må jobbe litt med navnene til disse dokumentene, eller er dette noe vi finner når vi får adgang til Channel5?

  148. Larry Mole sier:

    Også: Passordet vil blir gitt “later today”.

    Altså må vi bare vente….

    Og dette er en liten innvending mot dette virtuelle rollespillet. Det virker som at Aschehougs ansatte/byrået som har fått i oppdrag å administrere dette spillet legger opp til at vi ikke skal kunne løse de syv nøklene av oss selv, men at vi er avhengige av nye hint og tips hele veien. Dette fører etter min mening til at mange bruker mye tid på å løse oppgaver og gåter som ikke har et svar på grunn av at man mangler et hint som moderatorene skulle gitt oss…og dermed går det mye tid vekk på tull og tøys. Hadde alle hintene blitt lagt ut rundt om kring på nettet før spillet begynte kunne man jo løst dette fortere….men dette er jo en del av promotionen til den nye boka, så skjønner at de holder igjen noen spor.

  149. L. Salander sier:

    må legges til at det er mulig jeg skrev feil istad når jeg prøvde.

  150. Øystein sier:

    Var i byen på sykebesøk i dag, så jeg dro innom og tømte postkassa til Harry igjen. Gikk NØYE gjennom alt, men ikke noe uvanlig.
    Ser at vi sliter litt med hotell-sporet. Beklager at jeg ikke kan hjelpe her, synes det er mye bra ideer og resonnementer. Det må være et eller annet vi ikke har sett. Eller kobla. Jeg veit ikke.
    Og jeg ser at Triade-gutta feier vekk sporene etter seg og låser døra til gmail-kanalen vår. Synd. Jeg oppfordrer alle til å være mer forsiktige enn vi har vært, vi kan ha mista en viktig innside-kanal mtp informasjon om Harry. Men kanskje klarer vi å åpne neste også?
    Jeg har også oppdatert Status.
    Fortsatt god søndag, folkens – og takk for at dere er med oss.
    Øystein.

  151. L. Salander sier:

    Er ihvertfall bra for harry at rakel og øystein får hjelp. Skulle han ha satset på de hadde det sett styggt ut. vet ikke hvor mange ganger de ble bedt om å sjekke cupidobladet. tiden var kanskje inne for det hintet igår???? må vi spørre om de samme tingene hver dag, for å ikke få hintene for tidlig???

  152. Larry Mole sier:

    Prøvde et søkt resonnement på feiyang5@gmail.com nå:

    Sikkerhetspørsmålet var jo her “binatang”. #549-Thomas skriver at Binatang er det indonesiske ordet for dyr.

    La derfor inn rabbit i GoogleTranslate og fikk “kelinci” som svar. Skrev dette inn, men den gang ei….Prøvde selvsagt også “rabbit” og “rabit”.

  153. Avathor sier:

    Hadde vært rart om Harry hadde sluppet alle brødsmulene på en gang? Han skrev vel noe om at “skjer det meg noe, må du finne det før dem”, han vil kanskje ikke at Øystein skal finne alle før Triaden kommer for nærme. Jeg vet ikke.
    Og – det er jo logisk at det er Øystein som får dem først.
    (Og så er det garantert ikke meningen at dette mysteriet skal kunne løses på én dag…det kommer en viss bok først 22. september. Tror vi må smøre oss med tålmodighetssalven. Og finne nøtt etter nøtt.)

  154. L. Salander sier:

    yunlin5 har ikke noe med denne saken å gjøre, den er nå registrert i mitt navn..

  155. tommy sier:

    Kan hotellet ha noe med sidens webhotell å gjøre?

  156. Benny B sier:

    @Larry Mole
    Jeg har prøvd alt mulig selv nå… Varianter av dyr/binatang/rabbit osv…
    I tillegg prøvde jeg Unilever siden det er de som står bak Domestos. Jeg er stuck.
    Annen idè: legge inn på BSM sin facebookside om noen der kan gi oss epost-adressen hennes?

  157. tommy sier:

    Administrative Contact:
    Johansen, Jan c5vhWu6D@hotmail.com
    Sandefjordgata 4
    Oslo, Oslo 0464
    Norway
    22123456

    Dette står registrert på sidens informasjons og registrering.

  158. GorgonPlex sier:

    @tommy:
    Hvilken side?

  159. allwise sier:

    Kom over noe interessant i kildekoden til zangpu.com
    Nederst i CSS fila som brukes ligger dette:

    /*=special*/
    .clearfix:after {
    clear:both;
    content:”.”;
    display:block;
    height:0pt;
    visibility:hidden;
    }

    /* Skjul for IE-mac \*/
    * html .clearfix{height: 1%;}
    .clearfix{display: block;}
    /* Slutt skjul for IE-mac */

    Noen som har en mac og kan teste om det er noe spes på gag her? Antagelig er det bare en fix for å få sida til å fungere i flere bruwsere men alltids verdt et forsøk.

  160. tommy sier:

    kan noen ringe 22123456, jeg har ringt flere hoteller og begynner å føle meg litt flau :)

  161. SiljeH sier:

    @ jeg har vært inne på tanken, men har ikke funnet noe kontakt info. Hvordan fant du den?

  162. GorgonPlex sier:

    @allwise:
    Der har vi kanskje inngangen…? Jeg har også lett i koden, men ser ikke dette… Men på den annen side kan det bare være layoutkoder for forskjellige versjoner av browsere?

  163. Jonsb sier:

    Er logisk at Buenos Aires (feiyang5@gmail.com) eller Prague (tinlang5@gmail.com) er det som snakkes om som kanal #5. Ewan Chan som var kanal nr 3 er listet som nr 3 fra venstre, mens yang shih er listet som nr 9 fra venstre på sine respektive linjer.
    Passordet vil dukke opp som en lenke ved å trykke på Stockholm senere i dag…

  164. LilleMy sier:

    Jeg har to tankerekker.

    1:I boken til Harry står det KL’s eple. Dette tolker jeg som Kong Leopolds eple, som igjen er drasvåpenet her. Det står også eddie v. b./kongo. Eddie aner jeg ikke noe om, men b./kongo kan være belgisk kongo, som igjen var fristaten Kongo under Kong Leopold sitt styre. I tillegg står det kobolt. Kongo var pr 2005 verdens største produsent av kobolt, med ca 40% av verdensproduksjonen.

    2: Et annet sted i notatene til Harry, står det skrevet fotog. Jens H. Dette kan/bør være Jens Edgar Haugen som jobbet med Borgny. Han har på oppdrag fra try tatt fotografiene til en reklame de har laget.

    Mulig jeg er helt på villspor, men en viss sammenheng ser det ut til at det er her.

  165. tommy sier:

    @ siljeH jeg gikk inn på en av de domenesidene og sjekket registreringen på http://www.ettrygtsted.com og fant den informasjonen.

  166. SiljeH sier:

    @ tommy: Se på navnet og telefonnummeret. Jeg tror dette er riktig spor. Jan Johansen er det vanligste navnet i Norge og telefonnummeret er 22123456, stigende rekkefølge. Det kan vel ikke være en tilfeldighet.

  167. Jonsb sier:

    Vil da trolig kunne bruke denne tankegangen til også å finne fremtidige kanaler?

  168. tommy sier:

    Ringer du? SiljeH

  169. SiljeH sier:

    @ Tommy: telefonnummeret går til “utleiekompaniet og leietelt” (høres det ut som han sier. Er en automatisk greie. “Tast 1 for utleie og 2 for faktura” Hva gir dette oss?

  170. Toxic sier:

    @Tommy:
    Dette er hvertfall fake info. Finnes ingen Jan Johansen i Sandefjordgata 4 i hverken tlf.kat eller gule sider. Tlf.nr tilhører UtleieCompaniet

  171. MagnusSP sier:

    @SiljeH: Enig der, litt merkelig at de bruker både det vanligste navnet OG et tlfnummer med de 6 siste sifrene i stigende rekkefølge…. Hmmmm ;)

  172. tommy sier:

    prøvde faktura som passord siden 2 for faktura, men var ikke passordet, jeg skal sjekke opp selskapet.

  173. GorgonPlex sier:

    @LilleMy og flere:
    Jeg har sent en melding til Jens H. som har skrevet på siden til Borgny hvor jeg ber om informasjon om Borgny – i den grad han har det. Ikke svar så langt….

  174. tommy sier:

    utleiekompaniet ser ut som et virkelig kompani, tror ikke det er riktige vei, men hva med å sende en email til den adressen.

  175. Larry Mole sier:

    Tast 2 for faktura og hør hva som blir sagt der da noen….Dette er jo kanskje “level 2″ passordet vi leter etter?

  176. Amatøren sier:

    tlf 22123456 er registrert på Utleiekompaniet Frogner plass 2, 0266 Oslo

  177. Toxic sier:

    Etter å ha tastet to får jeg bare ‘velkommen til mobilsvar fra Telenor’ etter at det har ringt en stund

  178. SiljeH sier:

    det var en dame der som tok telefonen når jeg tastet 2, men jeg fikk hetta og la på. Er det sannsynlig at det sitter noen på fakturaavdelingen der kl. 5 på en søndag? Er det noen andre som har guts til å ringe og spørre henne?

  179. Jonsb sier:

    Har noen forresten snakket med denne fotografen Jens Edgar Haugen som blir nevnt i notatene? Har lest alle postene, men kommer ikke på at det har stått noe viktig.

  180. tommy sier:

    Siljeh: akkurat det samme fikk jeg, en jente som het ragnhild, men jeg også la på , trodde jeg ville få en tlfsvaret..

  181. Toxic sier:

    @SiljeH:
    Nei ikke veldig sansynlig det. Men hun svarte ikke når jeg akkurat ringte.

  182. SiljeH sier:

    @Tommy: Stakkars Ragnhild, dersom hun ikke har noe med dette å gjøre. Masse “raringer” som ringer å legger på til henne.

  183. tommy sier:

    Ja, hun må vel klø seg i hodet akkurat nå.

  184. GorgonPlex sier:

    @jonsb:
    Jeg har sent melding på FB, men ikke fått svar. Kunne vel kanskje ringt…

  185. Toxic sier:

    Det er noe rart her dog. Numeret som stod på siden og som var reg. på utleiecompagniet, er ikke nevnt noe sted på deres hjemmesider……..

  186. Sunngifu sier:

    “tast 2 for faktura og administrasjon” – Det er jo lov å prøve:)

  187. Toxic sier:

    Er også bilde av ‘alle’ ansatte på deres hjemmesider, og ingen som heter silje der..

  188. SiljeH sier:

    @ Tommy og Toxic: Ja, skal vi legge ballen dø, eller tror vi at det er noe i dette? Kan jo bare være at fakturadelen bestandig er koblet over til noen.

  189. tommy sier:

    nei, men er en som heter ragnhild, tror nå at dette er en blindvei..

  190. Toxic sier:

    @Silje. Merkelig del av forretningen å koble over til noen

  191. Sunngifu sier:

    Hva med at noen som ikke får hetta prøver?

  192. Toxic sier:

    Har prøvd 2 ganger nå men får bare mobilsvar

  193. SiljeH sier:

    @Tommy og Toxic: Ragnhild er administrasjon og regnskapsdamen til Utleiekompaniet. Tror kanskje dette var et blindspor ja.

  194. Toxic sier:

    @Tommy:
    Helt enig. er nok en ny blindvei

  195. Toxic sier:

    Noen som har noen ide om hva vi skal spørre om hvis man sender en mail til adressen som kom opp sammen med registreringsinfoen som ledet oss til Utleiecompagniet?

  196. tommy sier:

    jeg har allerede sendt en mail om å hjelpe oss med informasjon om harry hole, ikke fått noe svar.

  197. SiljeH sier:

    Ja, mail adressen er vel den som skiller seg ut her. Mens både navn og telefonnummer et veldig “enkle”, så er jo mailadressen ikke av den enkleste sorten.

  198. Sunngifu sier:

    Hva om de har “leid” nummeret av utleiekompaniet for å legge det til informasjonen? De leier jo ut mange andre ting?

  199. L. Salander sier:

    si ifra her først da, så bare en ringer.

  200. Pixley Mapogo sier:

    Begge nøklene til nå har vært navn på personer. Tilfeldig?

  201. Toxic sier:

    @Pixley:
    Kanskje ikke. Siden d var snakk om et hotell. Noen som husker hva skyttern fra ‘Rødstrupe’ het??

  202. tommy sier:

    Registrant:
    Jan Johansen
    Sandefjordgata 4
    Oslo, Oslo 0464
    Norway

    Registered through: GoDaddy.com, Inc. (http://www.godaddy.com)
    Domain Name: ETTRYGTSTED.COM
    Created on: 26-Aug-09
    Expires on: 26-Aug-10
    Last Updated on: 26-Aug-09

    Administrative Contact:
    Johansen, Jan c5vhWu6D@hotmail.com
    Sandefjordgata 4
    Oslo, Oslo 0464
    Norway
    22123456 Fax —

    Technical Contact:
    Johansen, Jan c5vhWu6D@hotmail.com
    Sandefjordgata 4
    Oslo, Oslo 0464
    Norway
    22123456 Fax —

    Domain servers in listed order:
    NS09.DOMAINCONTROL.COM
    NS10.DOMAINCONTROL.COM

    her er linken
    https://www.detego.no/no/support/tools/whois.php?domain=ettrygtsted.com

  203. Sunngifu sier:

    Daniel (alias Sindre Fauke, alias Gudbrand Johansen)?

  204. Toxic sier:

    @Sungifu:
    Thx, men ingen av disse funker som spor 2 i the files

  205. Benny B sier:

    Registrant:
    Domains by Proxy, Inc.
    DomainsByProxy.com
    15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
    Scottsdale, Arizona 85260
    United States

    Registered through: GoDaddy.com, Inc. (http://www.godaddy.com)
    Domain Name: ZHANGPUCLEANING.COM
    Created on: 10-Jul-09
    Expires on: 10-Jul-10
    Last Updated on: 10-Jul-09

    Administrative Contact:
    Private, Registration ZHANGPUCLEANING.COM@domainsbyproxy.com
    Domains by Proxy, Inc.
    DomainsByProxy.com
    15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
    Scottsdale, Arizona 85260
    United States
    (480) 624-2599 Fax — (480) 624-2598

    Technical Contact:
    Private, Registration ZHANGPUCLEANING.COM@domainsbyproxy.com
    Domains by Proxy, Inc.
    DomainsByProxy.com
    15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353
    Scottsdale, Arizona 85260
    United States
    (480) 624-2599 Fax — (480) 624-2598

    Domain servers in listed order:
    NS49.DOMAINCONTROL.COM
    NS50.DOMAINCONTROL.COM

  206. Toxic sier:

    @Benny:
    og det fortalte oss jo svært lite. Annet enn at kanskje godaddy.com har noen slags form for relevans her…

  207. tommy sier:

    Ja, det er blindvei siden siden er opptrettet etter blogprinsippet og gjør blogselskapet til eier av domenet og registreringsperson.

  208. Benny B sier:

    Det er vel på godaddy de kjøper domenene.
    Ellers: domenet er nytt. Og vi har navnet N. Hayden.
    Relevant? Interessant? Tja… Si det…

  209. SiljeH sier:

    Det står akkurat det sammen som for denne siden (savnet-harryhole.com), så tror ikke der er noe å hente nei..

  210. killermax sier:

    tror vi har avsporet etterforskningen litt nå

  211. tommy sier:

    ja, mitt spor fra netthotellet er en blindvei, vi må gå tilbake til basic, noen ideer?

  212. killermax sier:

    Tror det dukker opp flere ledetråer snart, kansje fra Rakel eller Øystein . Noen som har funnet noe om Charlotte Lolles og hennes forbindelse til Borgny?

  213. killermax sier:

    Hva vet vi om Paolo Barnardi-Rosseland?

  214. Toxic sier:

    @Killermax:

    Paolo – Et totalt ubeskrevet blad

    CL-Borgny: Kan egentlig ikke se noen annen forbindelse enn at Borgny av en eller annen grunn har hatt behov for advokat….

  215. Jonsb sier:

    Forslag til videre fremgang:
    - Vi bør kanskje forsøke å finne ut hva “the original rabithole” er for noe, for å få tilgang til mer info om Zhangpu Cleaning Service? (jeg holder en knapp på teorien min fra post #622, men aner ikke passord. Fremdeles domestos som står som lenke under stockholm)
    - Forsøke på nytt å ta kontakt med denne fotografen som står nevnt både i HH sine notater og som har skrevet en del på facebooksiden til Borgny-Stem Myhre.

  216. Toxic sier:

    Profilen til ‘vår kjære’ fotograf er plutselig ikke tilgjengelig. Kan dette ha noen betydning??

  217. tommy sier:

    profilen til jens haugen er ikke tilgjengelig for øyblikket, i tillegg er det en som har postet på veggen som heter Espen Øvregaard..

  218. SiljeH sier:

    Ja, og hvorfor ble egentlig Borgny drept? CL har vi vel en teori om at ble drept på grunn av jobben med menneskerettigheter, men hva er linken mellom Borgny og Zhangpu cleaning?

  219. Toxic sier:

    @Silje.
    Kan det antas at Triaden står bak menneskesmuggling. D har jo så absolutt med menneskerettigheter å gjøre!

  220. LilleMy sier:

    @tommy: Espen Øvergaard har blitt kontaktet.

    jenshaugen.blogspot.com

    http://www.jenshaugen.no

  221. tommy sier:

    her er hjemmesiden hans.

    http://www.jenshaugen.no/

    og et tlfnr. 90067269

    any volunteers?

  222. killermax sier:

    hvis vi finnerut hvorfor Borgny blei drept, har vi nok løst saken

  223. SiljeH sier:

    @Toxic: ja, har vi ikke en teori om noe sånt når det gjelder CL. Men er det noen som har funnet ut hvorfor de har tatt livet av Borgny? Hvorfor drepe en stylist fra Levanger? Hun må jo på en eller annen måte ha snublet over noe, men hvordan?

  224. tommy sier:

    Hun var stylist ikke sant, hun jobbet med Jens Haugen, kanskje de hadde noen oppdrag for kineserene når det gjaldt reklame?

  225. Toxic sier:

    @Tommy:
    Tror du kanskje kan være inne på noe her, og at hun/de helt tilfeldig har detti borti noe. Det eneste som skrangler litt her er hva de 150.000 dollarene HH har notert dreier seg om..

  226. tommy sier:

    En annen ting, Borgnys siste oppdatering på facebook sier at hun skulle på mono, er det en virkelig nattklubb?

  227. minitoki sier:

    men kan det være en årsak til at de skriver rabithole med bare en “b”? korrekt skal det vel skrives med to?

  228. HolyMoly sier:

    Hmm…nå går jeg snart på veggene her!! Har tenkt så det knaker hele dagen, men nå er det bare mer surr oppi hodet enn noen gang! Hva prøver han å fortelle oss med “Ring hotellet”? Hvilke clue er det vi ikke greier å snappe opp? Går det i det hele tatt framover nå, eller står vi helt i stampe? Trenger et lite gjennombrudd nå ass…

  229. SiljeH sier:

    @tommy: Mono er et utested ja. Ligger ved youngstorget om jeg ikke tar feil.

  230. Toxic sier:

    @Tommy:
    Mono er mer et vannhull for ‘rocka kunstnere’ og musikkere enn en nattklubb

  231. tommy sier:

    dette er irriterende, det er noe elementært som vi overser, noe enkelt.

  232. HolyMoly sier:

    Står det ikke i notatene til Harry at Borgny var sammen med Haugen? Mente han da at de hadde en affære? For Haugen er jo forlovet med en annen…

  233. Geir sier:

    Det har jeg glemt å si. Jeg sjekka hva som var på Mono den kvelden BSM forsvant, og fant ut at det var en DJ som spilte. Jeg tok kontakt med han, men han visste ikke noe om dette i det hele tatt.

  234. LilleMy sier:

    Borgny jobbet med Jens Haugen på en reklame for Vikarfrisørene i januar dette år.
    Men hva har det med kinesere å gjøre…?

  235. minitoki sier:

    en annen ting jeg også ha lagt merke til er i notatboka til harry, på samme siden hvor nøkkelen er avbildet. så er det bilde av en boks med 7 armer, som antageligvis beskriver passordene på http://ettrygtsted.com/ , men den ene armen leder ut av siden og er på en måte skjult…?

  236. tommy sier:

    @geir

    Damitt, enda et blindspor. Er det ingen informasjon om hvor hun ble funnet eller hvordan hun ble drept?

  237. Toxic sier:

    noen som tør sende en mail til: desken@kripos.no, og sjekke om de kan sitte inne med noe info???

  238. SiljeH sier:

    @tommy Står i notatene til Harry at hun ble funnet i Nydelen og at hun druknet i sitt eget blod.

  239. Benny B sier:

    Dette gjør meg helt sprø…
    Ring hotellet?

    Et hotell som er rundt?

    Skal vi ringe til hotellet? Hvilket???
    Heter hotellet Ring?

    Ring- hotellet -noen HH og de andre (og vi) som har giftet seg/ forlovet seg der?

    Ringe “hotellet” der vi gjør om bokstaver til tall og kommer videre til en mann som kanskje eller kanskje ikke har noe med saken å gjøre?

    Tenker vi bare alt for komplisert?
    Eller mangler vi spor til å gå videre?
    Argh…

  240. tommy sier:

    ærlig talt tror jeg at vi mangler et spor for å gå videre

  241. linnpinn sier:

    Ang Mono:http://www.cafemono.no/

  242. Jonsb sier:

    Long shot, men kan det være noen betydning i nummerskiltet på Zhangpu sin hjemmeside: z 3288, med tanke på passord og sånt? Tom for idéer i påvente av nye spor…

  243. Toxic sier:

    @jonsb:
    Funker ikke på G-mail. Må være over 8 bokstaver. Hadde vi hatt et brukernavn så kanskje på hjemmesidene

  244. killermax sier:

    Brukernavn kan jo være navnene i starten i mailadressene?

  245. Toxic sier:

    @killermax:
    har prøvd dem uten noe hell

  246. Jonsb sier:

    Tviler vel på at det er passord til hjemmesiden, men vil anta at brukernavnene er det samme som mailadressene deres i “firmaet”. Disse kan sees ved å holde musepekeren over byene. F.eks: i oslo: ewan.chan@zhangpucleaning.com … men så var det passord da… Jeg tipper at ‘the original rabithole’ er å logge seg inn på hjemmesiden deres…

  247. HolyMoly sier:

    Apropos det med at rabithole er feilstavet med bare en b, kan noen av dere mer datakyndige enn meg der ute si meg, er ikke RaBit et uttrykk som brukes i dataverden? Syns jeg har kommet over det før…

  248. killermax sier:

    Noen som har oversatt det som står med kinesisk (mandarin) på hjemmesiden?

  249. HolyMoly sier:

    @killermax:
    Zhangpu Cleaning Services er et multinasjonalt selskap som tilbyr ulike typer
    Rengjøring tjenester for våre kunder over hele verden. For mer informasjon,
    Ta kontakt med vår lokale agent i ditt land eller region

  250. Benny B sier:

    Vi kommer oss rett og slett ikke videre?
    *ny epost- adresse (channel 5)
    *Ring hotellet
    *innlogging hos Zhangpu C S?
    *targets.doc og entrance.doc

  251. GorgonPlex sier:

    Da har jeg prøvd mye triks rundt siden (uten å hacke…), men uten hell. Registrerer at det er en FTP-service som er oppe på ftp://zhangpucleaning.com/ – men så var det brukernavn og passord da… :(

  252. tommy sier:

    sitter rett og slett fast, jeg aner ikke hvor jeg skal begynne engang

  253. Toxic sier:

    Vi sitter fast ja. Hotell og hjemmeside-innlogging d viktigste nå, emn har ingen gode ‘nye’ ideer

  254. Thomas sier:

    Frustrerende :-s “Channel 5″ burde jo være åpen nå siden ewanchan mailen er nede. Sliter også med den hotell greia. Noe sier meg at vi tenker alt for vanskelig på “ring hotellet”!

  255. Toxic sier:

    hva med å prøve å ringe Aschehoug. De kan jo kalles ‘hotellet’ for hele spillet på en måte

  256. Benny B sier:

    Noen som tør ringe eller sende en mld til han som har telefonnummeret som korresponderer med bokstavene “hotellet”? Halmstrå…

  257. Toxic sier:

    @Benny:
    Har tlf. uten bokstaver, og numeret blir??

  258. LilleMy sier:

    46835538

  259. Haukis sier:

    har ringt til: hotellet. Kommer til en svarer som gir deg et annet nummer. Ingen som tar telefonen.

    er til en:

    http://www.gulesider.no/telefonkatalogen/Geir_Berg/0000351674000000000/?q=91120473

  260. Benny B sier:

    @Toxic:
    “Hotellet” blir 46835538. En telefonsvarer gir deg ett nytt nummer, 91120473. Det tilhører en Geir Berg i Brandbu

  261. HolyMoly sier:

    @BennyB: Det har blitt gjort før. Vi kommer til en tlfsvarer som henviser oss til et nytt nummer, 91120473. Dette er nummeret til en Geir Berg i Brandbu. Han svarte ikke da vi prøvde å ringe han tidligere, og han ser ikke ut til å ha noe med saken å gjøre…dessverre

  262. Toxic sier:

    har sendt sms til godeste Geir nå

  263. HolyMoly sier:

    Og 91120473 gir ingen mening hvis vi prøver å gjøre det om til bokstaver igjen heller. Var også inne på tanken om at 911 hadde betydning, jfr. 11.sept, men det blir jo litt søkt…

  264. Benny B sier:

    @HolyMoly:
    Ja jeg vet at det er prøvd. Men siden vi ikke har fått svar så kan vi vel ikke vite helt sikkert at det er et blindspor?

  265. linnpinn sier:

    Noen som har sett denne : http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=22895384&fromSearch=1&authToken=FmQ6&authType=name&pvs=pp.
    GoGo er et selskap som distribuerer musikk i Hong Kong

  266. Toxic sier:

    Egentlig rart ingen sier noe. I en vanlig etterforskning ville d vært mulig å få noe ut av f.eks fotografen eller faren

  267. mAmmo sier:

    På notatsiden fra 16/8 har “Harry” klusset over et ord i parentes hvorpå det står Ring! bak.
    Noen som har klart å lese hva som står der?
    Hos bokklubben ligger det forøvrig utdrag av første kapittel fra den nyeste boka: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/servlet/VisBildeServlet?bildeId=344655

  268. SiljeH sier:

    @mAmmo: Fant ut at det måtte være secure Storage der sto. Søkte litt rundt på det tidligere i dag, men fant ingenting. Kanskje noen andre finner noe.

  269. Toxic sier:

    Prøvd å søke på det jeg også, men finner ingen ting. Kan jo henvise til alle slags type minnepinner, eksterne harddisker oa.

  270. Toxic sier:

    Kanskje de vil ha oss til å lete i Ibsen P-Hus…..

  271. Avathor sier:

    Jeg tror vi tenker for vanskelig. Et trygt sted var ettrygtsted. “No dog ever pissed on a moving car” var Tom Waits. Jeg tror Ring hotellet handler om å Ringe et hotell. Vet vi har prøvd mange, men jeg tror det fortsatt er så enkelt.

  272. Toxic sier:

    @Avathor:
    Enig m deg, men hvilket hotell………..

    har noen prøvd SAS-hotellet jfr. Rødstrupe-boka??

  273. Thomas sier:

    @mammo bra :)

    Det kapittelet forklarte mer rundt draper på Borgny.

  274. Toxic sier:

    Radisson SAS Scandinavia Hotel

    Holbergs gate 30, 0166 Oslo
    23 29 30 00

  275. Jonsb sier:

    i utdraget fra boken beskrives morderen som en leopard. sikkerhetsspørsmålet for å få tilgang til feiyang5@gmail.com er ‘binatang?’ som visstnok betyr dyr… kan det være noe i det?

  276. Petter sier:

    En ting jeg har bitt meg merke til i notatboka som bør følges opp:

    SK368 og SK358 er oppført, dette er flyruter Oslo-Trondheim og Trondheim-Oslo.

    Noen har nevnt kong Leopold. Leopold var personlig venn med Christian Thams. Thams’ egen herregård i Norge heter Bårdshaug Herregård, og drives i dag som hotell. Hotellet ligger i Trøndelag (se flyrutene over). Kan Harry ha møtt noen der? Er det faktisk der han befinner seg nå?

  277. killermax sier:

    ifølge boken så blir Borgny drept ca 7-8 dager før jul

  278. paprika sier:

    Bellmann (Kripos),Beate L, Katrine B er folk Hole snakket med før han forsvant, i følge notatboken. Er det mulig å kontakte noen av disse?

    Ser at noe tekst i notatboken skinner igjennom til siden bak. Er det noe muffens her? Lurer på om tegningene av “nettverkskort” på sidene fra 16/8 og 27/8 gir oss noe mer hvis de legges oppå hverandre?

    Ser også at sidene ikke er i riktig datorekkefølge, vet ikke om det betyr noe.

    Fant vi ut om det mangler et ark?

  279. Thomas sier:

    @Killermax Det la jeg merke til også :) Ergo er det en feil i bloggen, ellers er det et spor det med at han mater fuglene i hagen sin. Så vidt jeg veit vokser ikke Rosemarin ute om vinteren

  280. Sunngifu sier:

    Hvem har sagt at kjøkkenhagen ikke kan være innendørs? Drivhus? Vinterhage? på kjøkkenet? Så lenge det er plantet “kjøkkenplanter. Jeg har en slags kjøkkenhage i vinterhagen med tomat, rosmarin, chili, osv..

  281. Avathor sier:

    @Petter: Ja, tror du er inne på noe med SK-numrene! De må bety noe. Han hadde planlagt å dra til Trondheim (pga Arne Stem-Myhre) – og tenkt å legge nøkkel på hotell der??? Har noen ringt hotell i Levanger – om det er noen der?

  282. JH sier:

    “Ring hotellet” kan jo også bety at kode nr 2 er et telefonnummer – ikke nødvendigvis at vi skal ringe noe sted.

    Jeg var i det litt optimistiske hjørnet og tastet inn alle tilgjengelige hotell-tlf.nr fra http://www.chungking-mansions.hk/
    Hadde spesielt tro på Tom’s Guest House med tanke på Tom Waits-koblingen, men no luck der…

  283. Jonsb sier:

    @tommy: funket ikke med hverken leopard eller på indonesisk (passordhintet er skrevet på indonesisk)…

  284. Sunngifu sier:

    Jeg har prøvd alle numrene fra hotellene i nærheten av Operaen, samt nummeret til hotellet i Levanger. Ikke noe resultat

  285. tommy sier:

    Norlandia Backlund Hotell
    http://www.backlund.norlandia.no

    Kirkegata 41
    7600 Levanger, Norway
    +47 74 08 16 00

  286. killermax sier:

    noen som har sjekka gmail igjen?

  287. tommy sier:

    jeg holder på med passordet,, men ingen flaks

  288. Avathor sier:

    @Tommy: Har du ringt Levanger?

  289. L. Salander sier:

    tror ikke vi skal legge for mye vekt på tidspunktet i boka. Denne pr greia hadde funket litt dårlig hvis vi måtte ha ventet til 16 desember for å starte. Det er sagt at jo nesbø ikke har noe med dette å gjøre, men at de har fått tillatelse til å bruke elementer fra den nye boka hans.

  290. Thomas sier:

    @tommy: Hvilken mail prøver du på?

  291. Benny B sier:

    Angående notatboka som kilde for å løse nøkler:
    Harry kunne ikke vite dengang han lagde kodene at vi ville sitte med notatboka?? Dermed kan det kun være informasjon som vi uansett ville fått greie på (uavhengig av notatboka) som kan brukes? Visste noen som helst at HH skulle til Trondheim/ Levanger?

  292. Sølvpilen sier:

    Vært borte i nesten hele dagen, men ser vi sliter fremdeles.
    Leste igjennom notatboken og forstørret skriften maksimalt , og det står ved nøkkel 7.
    “Nøkler som kun jeg kan/nøre kan løse” .
    Er nøre en stavefeil fra HH sin side ?

  293. LilleMy sier:

    Leste utdraget nå. Er flere ting som ikke stemmer overens med det som er funnet her inne. Det står bl.a på blogen til ASM at moren til Borgy er død, men i utdraget står det at hun skulle hjem til foreldrene å pynte til jul…

  294. Toxic sier:

    hvem er nøre????? Kan det være kode for Øystein?

  295. L. Salander sier:

    ikke bland bok og “virkelighet”

  296. krukk sier:

    det er nok nære..

  297. Avathor sier:

    Jeg ringte Levanger. Det bør noen andre prøve også…:):)

  298. LilleMy sier:

    Det står også i notatene til HH at Borgny er enebarn, men i utdraget har hun tantebarn…

  299. mAmmo sier:

    Jeg har også prøvd alle mulige tlf nr til chungking mansion. Så ikke JH sitt innlegg ;-)

    Kan ikke HI , ja altså Øystein eller Rakel komme med litt flere hint snart?

  300. tommy sier:

    @avathor, hva skjedde?

  301. Toxic sier:

    @avathor:
    D ga resultater med andre ord?

  302. Jonsb sier:

    @Avathor: som i at det garesultater?

  303. linnpinn sier:

    Avathor : fant du ut noe ang hotellet?

  304. mAmmo sier:

    Do tell Avathor :O)

  305. Thomas sier:

    @Avathor: Nå piner du oss :-p

  306. Avathor sier:

    Hun bekreftet at han hadde bodd her (kunne ikke si når) og sa han hadde lagt igjen noe! Jeg måtte ringe Kent Olsen – en annen som jobbet der (og som visstnok hadde tatt det imot) – på mobil 98893876. Han tok ikke telefonen…
    Må jo være blink?

  307. tommy sier:

    Gratulerer Avathor, første riktige spor på lenge.

  308. linnpinn sier:

    virker som innertier ja..

  309. Thomas sier:

    Kult :) Må jo være blink. Evt en resepsjonist som er j***** lei av at folk ringer ang Harry Hole :-p

  310. Benny B sier:

    Åh dæsken!!!

  311. mAmmo sier:

    Bra jobba Avathor!

  312. Toxic sier:

    Men denne Kent da. hvis han er med på ‘leken’ bør han jo ta tlf.

  313. Benny B sier:

    Skal vi velge en eller to som ringer? Så ikke stakkar mannen blir nedringt av en haug med ivrige “jegere”?

  314. killermax sier:

    Hva skal mann spørre Kent Olsen om?

  315. Toxic sier:

    Helt enig Benny

  316. Toxic sier:

    @Killemax:
    Hva Hary hadde lagt igjen på hotellet

  317. tommy sier:

    Denne er avathor sin, han bør ringe.

    Andre kan vel sjekke om navnet eller nummeret går som passord på http://www.ettrygtsted.com.

  318. Benny B sier:

    Hverken navnet eller nummeret er kode 2

  319. L. Salander sier:

    kan ikke avathor ta seg av det, så kan resten vente, hvis han melder seg frivillig?

  320. Haukis sier:

    Bra jobbet! Har fulgt med i det siste, men skjønte ikke helt hvordan dere kom frem til akkurat det hotellet?

  321. Toxic sier:

    Kents nummer er tydligvis uregistrert finnes ikke i tlf.kat eller gule sider

  322. killermax sier:

    @tommy: har testa
    null resultat

  323. Avathor sier:

    Ringer som bare det, jeg. Gjør ingenting om andre ringer også. Han er jo med på det…

  324. GorgonPlex sier:

    Hmmmm…. Harry har aldri besøkt Arne Stem-Myre i Levanger ( http://postborgny.blogspot.com/2009/09/frolfjellet.html ), men kanskje han har vært i Levanger allikevel?

  325. Sunngifu sier:

    Navn og nummer funker ikke.

  326. Toxic sier:

    Fikk svarern hans. Er det vits å legge igjen melding. han bekrefter på svareren at han jobber på hotellet!!

  327. LilleMy sier:

    Kent Olsen er ikke registrert i Levanger. Er en Kent i Namsos, en i Stjørdal og en i Trondheim.

  328. Toxic sier:

    @LilleMy:
    Et par av de stedene er vel ikke veldig langt unna da

  329. Benny B sier:

    Jeg finner i alle fall ingen Kent Olsen i Levanger på skattesøk. Så han er enten nyinnflyttet eller dette er en falsk identitet.

  330. Toxic sier:

    @LilleMy:
    Et par av de stedene er vel ikke veldig langt unna

  331. GorgonPlex sier:

    Hvor mange er det som egentlig ringer til Kent Olsen nå…?!??!
    Skulle vi ikke la EN gjøre det – ellers får vi i alle fall ikke svar…!
    Hva med en SMS?

  332. Toxic sier:

    Noe som jeg fant litt merkelig var at Kent snakket perfekt bokmål, uten antydning til dialekt…

  333. L. Salander sier:

    prøv å send ham en sms

  334. tommy sier:

    okay, prioriteten er nå å få tak i Kent Olsen, dette er en varm brødsmule, men Toxic, hva sa han på svareren sin?

  335. HolyMoly sier:

    Wow…nå er jeg spent her! Endelig litt framgang! Bra jobba! :-)

  336. GorgonPlex sier:

    @Toxic:
    Er jo noen som flytter andre veien også ;)

  337. Toxic sier:

    Kan jo styrke troa på at han har noe med Aschehoug/opplegget å gjøre

  338. killermax sier:

    har snakka med han
    han har fått en konfolutt

  339. Toxic sier:

    @Tommy:
    han sa at dette er kent Olsen ved Norlandia backlund hotell og at han ikke kunne ta telefonen akkurat nå

  340. LocoSim sier:

    @GorgonPlex: Men ARne Stem-Myhre var jo mer positiv i bloggen i dag, kan jo hende at det betyr noe? At han har hatt besøk av Harry?

  341. tommy sier:

    og…killermax@ hva skjer så..

  342. Thomas sier:

    @killermax: Bra :) Sa han hva som var i den?

  343. mAmmo sier:

    @killermax: Og?? *venter i spenning*

  344. Toxic sier:

    Konvolutt funka ikke som løsningsord. Hva er i konvolutten??

  345. killermax sier:

    Han sender meg en mail om ca 15 min
    han hadde ikke brevet med seg, men han sa at den var merka med et 2 tall

  346. killermax sier:

    Hadde fått beskjed av HH om å gi den til den som spurte etter den

  347. HolyMoly sier:

    *i ekstase* :D

  348. Toxic sier:

    @Killermax:
    Da venter vi i spenning!!

  349. Thomas sier:

    Det låver bra :D

  350. linnpinn sier:

    yepp, nøkkel nr2 da, vi får vente i 15min da, har han mailadr din da??

  351. tommy sier:

    hmm, smøre seg i tålmodighet i 15 min..

  352. Sølvpilen sier:

    jeg må ærlig innrømmme at jeg er spent :-)

  353. Lurken sier:

    Hei.
    Angående hotell, så kan det kanskje være noe fra tidligere bøker? Titt litt på denne siden: http://www.astridbeatemadsen.com/page6.htm

    Var det noen som sjekka google docs på gmail kontoene?

  354. knast sier:

    bare litt info, så akkurat at Arne hadde postet et nytt innlegg på bloggen sin som innleder med:

    En god dag. Sola titter fram og spanderer 15 grader på rosmarinplantene i den lille kjøkkenhagen min. Har endelig lagt ut litt mat på fuglebrettet igjen, og nå står de i kø utafor stuevinduet mitt, stakkars.

  355. L. Salander sier:

    hva blir neste hint?? ring butikken??;-)

  356. Avathor sier:

    Bra Killermax! Da slutter jeg å ringe…

  357. killermax sier:

    Han fikk adressa mi ja.
    *spent*

  358. GorgonPlex sier:

    DÆVEN – den satt langt inne :D
    Da er det bare resten igjen… hehe
    Noen som har tid til å se på “rabithole” no, da..? ;)

  359. Benny B sier:

    Tenker på all tid og energi vi har brukt på hotell- sporet… Det er helt sprøtt hvor hange timer vi tilsammen må ha lagt ned i forsøket på å finne ut av denne gåten. Men jeg tenker; hvordan kunne Harry være sikker på at Rakel eller Øystein ville få kjennskap til at han hadde vært/ skulle til Levanger?

  360. Lurken sier:

    #817
    “følg brødsmulene”

  361. Thomas sier:

    @alle: Hadde vært fint om folk som henger litt etter i etterforskningen kan lese dagens poster slik at de ikke poster ting som skaper forvirring :)

  362. SiljeH sier:

    Så bra at vi har kommet videre. Venter i spenning her!

  363. Toxic sier:

    @salander:
    *ROFLMFAO*!!!

  364. tommy sier:

    la oss få den andre nøkkelen nå, og la oss kartlegge veien videre etter det.. enig?

  365. Toxic sier:

    @BennyB:
    Gjetter på at det er en del hoteller rundt om i oslo som tror folk i byen har blitt gale i løpet av helgen…

  366. Thomas sier:

    @tommy: Høres lurt ut!

  367. killermax sier:

    er det muligheter for å legge inn bilde her?

  368. modesty sier:

    Det lå en melding tidligere om at Harry var observert på Tranen – noen som har sett mer på den? Kan det ha vært møtestedet til rengjøringsbanden?

  369. Toxic sier:

    Møte i parolesalen om 20min……

  370. Toxic sier:

    @modesty:
    Prøvde å få svar på den men ingen ting skjedde

  371. Toxic sier:

    @killermax:
    Tror ikke d

  372. Thomas sier:

    @Toxic: Parolesalen?

  373. Toxic sier:

    men du kan jo prøve å paste d i kommentarfeltet og se hva som skjer

  374. Benny B sier:

    @modesty:
    Tipper det bare var et tulleinnlegg…

  375. killermax sier:

    Fikk mailen fra Kent Olsen. Det var et brev til Øystein.
    Er det muligheter for å få lagt det ut her?
    Eller må jeg skrive det av?

  376. Toxic sier:

    @Thomas:
    bare en liten joke i forhold til HH-bøkene. Møller, politimestern og POT er selvfølgelig også til stede. PLANLEGGINGEN dere snakket om

  377. tommy sier:

    killermax@ copy and paste

  378. Toxic sier:

    Skulle noen kanskje ringt Tranen å hørt om de har sett HH i dag??

  379. mAmmo sier:

    @killermax: last opp på flickr, fotoknudsen ol. Og legg bare inn linken til bildet

  380. Thomas sier:

    @killermax. Kan jo legge det inn på bildr.no eller noe og poste link her.

  381. killermax sier:

    Hei,

    vedlagt er som avtalt foto av innholdet i konvolutten.

    Mvh
    Kent Olsen

    ——————————————————————————–

    ——————————————————————————–

  382. Benny B sier:

    @killermax:
    Var det et skannet brev du fikk?

  383. killermax sier:

    Det gikk ikke

  384. Toxic sier:

    @killermax: det funka ikke!

  385. pripp sier:

    legg det ut på facebook eller noe?

  386. GorgonPlex sier:

    @killermax:
    Etter den søte kløe, kommer den sure svie… ;) du må nok skrive det av :D

  387. Thomas sier:

    Det er jo tydligvis et bilde, så er jo bare å legge opp på bildr.no eller annen bildehost.

  388. LilleMy sier:

    @thomas: kan jo være foto av skrift da. Er ikke nødvendigvis et bilde…

  389. killermax sier:

    Vedlegg 1

  390. modesty sier:

    et innfall; kan koden dyr være kjøttmeis – ev. prøv Leoparden – med endelse altså – (som var tittelen på Nesbøs bok før den ble endret til Panserhjerte)

  391. GorgonPlex sier:

    @killermax:
    Hva med på bruke trikset til banden; lag en gmail-konto og legg ut konto og passord her?

  392. tommy sier:

    @lillemy, uansett hva som står skrevet, er det tatt et bilde av brevet, ergo er det fotografi,

  393. L. Salander sier:

    kan forsåvidt sende det til yunlin5@gmail.com.

  394. killermax sier:

    Vedlegg 2

  395. Thomas sier:

    Om der er foto av skrift så er det vell likevell en bilde fil :) Går det ikke med bildr.no?

  396. Avathor sier:

    @GorgonPlex: Bra ide, det burde jo gå.

  397. L. Salander sier:

    koden der er wonderland

  398. SiljeH sier:

    Ja, men egentlig skulle vi hatt Rakel eller Øystein her, sånn at det kunne lagt det ut på denne siden. Og vi skulle ha hatt en ny tråd. Er jo over 400 poster her nå.

  399. linnpinn sier:

    noen som fikk opp vedlegget til killermax?

  400. LilleMy sier:

    Det jeg mener, er om det er foto av skrift, kan det jo skrives av og postes her.

  401. Toxic sier:

    hva er passordet der da??

  402. L. Salander sier:

    wonderland

  403. Benny B sier:

    Der ja… Da er det bare å begynne spekulasjonene igjen ;-)

  404. LilleMy sier:

    Eh…noen som skjønner noe?

  405. GorgonPlex sier:

    Vedlegg 2 ser ut til å være hexadesimal kode – skal se litt på den.. :)

  406. L. Salander sier:

    ingen løsning, men nye hint…

  407. Thomas sier:

    Tallrekken i vedlegg 2 ser ut som en cdkey til ett spill eller ett program!

  408. tommy sier:

    1770 – 1834 ser ut som levetid til en historisk periode.

  409. linnpinn sier:

    vi må vel finne charles bishflow?

  410. killermax sier:

    Hva lærte Harry i Chicago?

  411. Toxic sier:

    @thomas:
    Finnes d noe sted disse kan sjekkes på nettet??

  412. Thomas sier:

    Kan tallrekken være en md5 passord hash?

  413. Thomas sier:

    @Toxic: Skal sjekke litt rundt :)

  414. SiljeH sier:

    OK, det vi har er en kode, et navn og en decrypt key. Vi må forsette å følge brødsmulene og ha i bakhode hva han lærte i California…Så da er det vel bare å komme igang…

  415. oystein sier:

    Hei folkens! Fantastisk, dette her! Er akkurat ferdig på jobb for dagen, så hvis dere gir meg noen minutter skal jeg opprette en ny tråd, så ikke det blir så jævla mye kaos her. Er den grei?

  416. Toxic sier:

    Harry lærte vel FBI-teknikker i Chicago

  417. mAmmo sier:

    I Chicago lærte Harry om serimordere. Right?

  418. MagnusSP sier:

    Den er VELDIG grei Øystein, for det ER alt jævla mye koas her! ;)

  419. MagnusSP sier:

    Harry var på FBI`s kurs om seriemordere i Chicago ja….

  420. Jonsb sier:

    Decrypt key (1770-1834) hinter trolig om Jacob Beam, grunnleggeren av Jim Beam.. Dette er iallfall i skikkelig Harry Hole-ånd…

  421. Toxic sier:

    @Missbeach:
    Ser vel ikke helt lovende ut, men..

  422. SiljeH sier:

    @missbeah
    Ja, bishflow holder på med encryption…han tror jeg vi må se nærmere på…

  423. Toxic sier:

    @Jobnsb:
    har prøvd både Jim og jacob Beam uten hell i ‘The Files* åpningen

  424. MissBeach sier:

    Sjekket Bishflow Security som han visstnok skal drive i Oslo-området, men finner ingenting…

  425. knapp sier:

    hvem har 0 connections på linkedin? han har noe med dette å gjøre

  426. GorgonPlex sier:

    er i gang…

  427. Toxic sier:

    Noen som er inne på LinkdIn, som kan sende mannen en melding??

  428. mAmmo sier:

    Jeg gikk inn på siden http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/blowfish.pl og pastet inn kodene på side 2 brukte nøkkelen oppgitt nederst på arket.
    Koden betyr: Nothing to do.

  429. MissBeach sier:

    Kan blowfish være passordet som skulle være et dyr?

  430. knapp sier:

    vet ikke om det trengs, ser ut som han har laget en online dekrypteringsløsning…

  431. Benny B sier:

    6d184ef0c62fc343fd2f89c846a108e5
    Så har vi den til copy-paste :-)

  432. Jonsb sier:

    Noen som finner ut av denne siden til han bishflow:
    http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/blowfish.pl
    Regner med vi må bruke koden:
    6D184EF0C62FC343FD2F89C846A108E5
    Og decryption key har noe med Johannes “Jacob” Beam (Jim Beam) å gjøre

  433. mAmmo sier:

    “Nothing to do”
    er ikke løsningen på ettrygtsted :gaah:

  434. GorgonPlex sier:

    Hallo folkes – vi må bruke denne siden: http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/blowfish.pl for å dekryptere koden som er her:
    6d184ef0c62fc343fd2f89c846a108e5
    Spørsmålet er hva nøkkelen er… og @mAmmo: det svaret er ikke riktig, det står bare det når man dekrypterer. Svaret vil komme i den stor blå ruten

  435. Sølvpilen sier:

    @ Toxic. linkedIn: Jeg har prøvd å kontakte Charles, invitere hans som venn, men man må da ha hans e-post adresse for å få gjort dette….

  436. mAmmo sier:

    Men kjære deg Jonsb. Decryption key er 1770-1834
    Det som kommer frem er nothing to do.
    *t-skje*

  437. Toxic sier:

    @knapp:
    skjer ingen ting når jeg prøver å dekryptere

  438. SiljeH sier:

    Jeg har vært innom encryptionsiden. Lagt inn koden og brukt 64 siden “årstallene” men får det ikke til. Noen andre?

  439. Sunngifu sier:

    Hva betyr det, da?

  440. [...] fremskritt i dag, folkens! Endelig ser det ut til at hotelljakten vår har gitt resultater – killermax ringte til sikkerhetsansvarlig Kent Olsen etter at Avathor fikk nummeret hans fra hotellet i [...]

  441. oystein sier:

    Nytt innlegg på plass! Vi flytter diskusjonen dit.

Registrer deg og hjelp oss:

Vi trenger din hjelp til å finne Harry Hole. Registrer deg, så holder vi deg oppdatert med siste nytt i letingen.

Dette har skjedd: